Verkopen van speelgoed juist nu interessant voor tankstations

Hoe maak je de shop klaar voor de zomer? TankPro geeft samen met non-food specialist Newco Europe tips om je tankstation zomerklaar te krijgen. Vandaag vertelt verkoopadviseur Eric van der Heijden welke kansen speelgoed biedt. “Het is dé tijd van vakantie in eigen tuin. Daar kun je optimaal op inspelen als tankstation.”

Veel speelgoedwinkels, waaronder de grotere ketens, zijn op dit moment gesloten. Volgens Van der Heijden kun je daar juist nu als tankstation goed op inspelen. “Een aantal productgroepen loopt heel snel door. Denk aan voetballen, waterpistolen, zwembadjes en groot pluche. Het is de tijd van vakantie in eigen tuin. Met leuk speelgoed kunnen de kinderen zich natuurlijk prima vermaken. Vooral met de zomervakantie op komst, is het goed om een uitgebreid aanbod te hebben in je shop.”

Al meer dan 30 jaar is Van der Heijden werkzaam voor de non-food specialist. In de afgelopen jaren is er flink wat veranderd, merkt de verkoopadviseur. “In de jaren tachtig en negentig bepaalden veel ondernemers nog zelf welke producten ze in hun shop wilden verkopen. Vandaag de dag wordt veel vaker van bovenaf bepaald hoe de winkel eruit moet zien. Door de komst van bakeries neemt het aandeel non-food bovendien af. Het is daardoor echt zaak om de meters die je hebt, zo optimaal mogelijk te besteden.”

Impulsieve aankopen

Tankstations die in de buurt van de kust liggen, bij recreatiegebieden of campings en bij de grens, zijn extra interessant. “Klanten die onderweg zijn en hun auto nog even voltanken, doen vaak ook impulsieve aankopen. Als bij de deur een rek met voetballen staat – die de kinderen vanaf de achterbank al kunnen zien – in de shop een badmintonset of stoepkrijt ligt of er een opblaasflamingo aan het plafond hangt, dan is de achterbank daar waarschijnlijk heel blij mee. Kortom, zorg dat je deze producten zo optimaal mogelijk presenteert zodat ze in het zicht liggen en opvallen.”

Van der Heijden merkt dat speelgoedacties op dit moment ook heel goed werken. Tankstation-ondernemer Rob van Gestel van BP Well besloot om in samenwerking met Newco een bijzondere spaaractie op te zetten. Bij aanschaf van vijf wasbeurten in de carwash ontvangen klanten een één meter hoge knuffelbeer. Bij binnenkomst zijn een twintigtal opgestapelde beren direct zichtbaar. En ook buiten op de schermen en op de posters is de actie goed zichtbaar. “Het loopt echt heel goed. Inmiddels hebben ook andere ondernemers zich al bij ons gemeld. Dit is een mooie manier om in te spelen op de huidige situatie.”

Puzzel

Bij Newco Europe in het magazijn ligt een ruime voorraad speelgoed. “Wat dat betreft kunnen we voor ondernemers heel veel aanbieden. Met het oog op de zomer is het uiteraard belangrijk om op tijd te bestellen en per locatie in te zetten op de juiste producten. Bij deze puzzel kunnen wij de ondernemer natuurlijk perfect ondersteunen. Kortom, maak werk van je speelgoedassortiment.”

Lees ook: 

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Verkopen van speelgoed juist nu interessant voor tankstations | TankPro.nl

Verkopen van speelgoed juist nu interessant voor tankstations

Hoe maak je de shop klaar voor de zomer? TankPro geeft samen met non-food specialist Newco Europe tips om je tankstation zomerklaar te krijgen. Vandaag vertelt verkoopadviseur Eric van der Heijden welke kansen speelgoed biedt. “Het is dé tijd van vakantie in eigen tuin. Daar kun je optimaal op inspelen als tankstation.”

Veel speelgoedwinkels, waaronder de grotere ketens, zijn op dit moment gesloten. Volgens Van der Heijden kun je daar juist nu als tankstation goed op inspelen. “Een aantal productgroepen loopt heel snel door. Denk aan voetballen, waterpistolen, zwembadjes en groot pluche. Het is de tijd van vakantie in eigen tuin. Met leuk speelgoed kunnen de kinderen zich natuurlijk prima vermaken. Vooral met de zomervakantie op komst, is het goed om een uitgebreid aanbod te hebben in je shop.”

Al meer dan 30 jaar is Van der Heijden werkzaam voor de non-food specialist. In de afgelopen jaren is er flink wat veranderd, merkt de verkoopadviseur. “In de jaren tachtig en negentig bepaalden veel ondernemers nog zelf welke producten ze in hun shop wilden verkopen. Vandaag de dag wordt veel vaker van bovenaf bepaald hoe de winkel eruit moet zien. Door de komst van bakeries neemt het aandeel non-food bovendien af. Het is daardoor echt zaak om de meters die je hebt, zo optimaal mogelijk te besteden.”

Impulsieve aankopen

Tankstations die in de buurt van de kust liggen, bij recreatiegebieden of campings en bij de grens, zijn extra interessant. “Klanten die onderweg zijn en hun auto nog even voltanken, doen vaak ook impulsieve aankopen. Als bij de deur een rek met voetballen staat – die de kinderen vanaf de achterbank al kunnen zien – in de shop een badmintonset of stoepkrijt ligt of er een opblaasflamingo aan het plafond hangt, dan is de achterbank daar waarschijnlijk heel blij mee. Kortom, zorg dat je deze producten zo optimaal mogelijk presenteert zodat ze in het zicht liggen en opvallen.”

Van der Heijden merkt dat speelgoedacties op dit moment ook heel goed werken. Tankstation-ondernemer Rob van Gestel van BP Well besloot om in samenwerking met Newco een bijzondere spaaractie op te zetten. Bij aanschaf van vijf wasbeurten in de carwash ontvangen klanten een één meter hoge knuffelbeer. Bij binnenkomst zijn een twintigtal opgestapelde beren direct zichtbaar. En ook buiten op de schermen en op de posters is de actie goed zichtbaar. “Het loopt echt heel goed. Inmiddels hebben ook andere ondernemers zich al bij ons gemeld. Dit is een mooie manier om in te spelen op de huidige situatie.”

Puzzel

Bij Newco Europe in het magazijn ligt een ruime voorraad speelgoed. “Wat dat betreft kunnen we voor ondernemers heel veel aanbieden. Met het oog op de zomer is het uiteraard belangrijk om op tijd te bestellen en per locatie in te zetten op de juiste producten. Bij deze puzzel kunnen wij de ondernemer natuurlijk perfect ondersteunen. Kortom, maak werk van je speelgoedassortiment.”

Lees ook: 

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.