‘Besparen op loonkosten voor tankstations juist in coronatijd van groot belang’

Foto: Recura / al eenmalig gebruikt

De maatregelen die genomen worden om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen, hebben hun weerslag op de verkochte liters brandstof en de omzet in de tankshop. Het op orde brengen en houden van de inkomsten en uitgaven is juist daardoor nu belangrijker dan ooit. Een manier om op kosten te besparen is om je loonkosten onder de loep te nemen. “In de afgelopen jaren hebben we voor heel wat bedrijven veel geld teruggehaald op te veel betaalde premies en misgelopen subsidies”, vertelt Jermaine Manintveld van Recura.

Het full service HR-bureau uit Delft is gespecialiseerd in alle regels op het gebied van sociale zekerheid en ziekteverzuim en ook actief voor tankstation-ondernemers, legt Manintveld uit. “Onze service is gericht op de voortdurende controle en beheersing van kosten. Daarnaast kijken we naar de risico’s die het in dienst hebben van personeel met zich meebrengen en proberen deze samen met de ondernemer beheersbaar te houden.”

Recura ging onder meer aan de slag voor Robert Weers, Shell-retailer van zeven locaties in Noord-Holland. Ondanks dat hij standaard ondersteuning had van een accountant bleek uit een loonkostenonderzoek dat er toch nog een forse besparing van 32.000 euro behaald kon worden. “Voor mij heeft het niet meer dan vier uurtjes gekost. Het is bovendien altijd noodzakelijk om binnen drie maanden een screening te doen voor een loonkostenvoordeel. Ook dat doet Recura”, aldus Weers.

Minimale inspanning

Het loonkostenonderzoek vraagt een minimale inspanning vanuit de klant, legt Manintveld uit. “Wij kunnen van start met het onderzoek als wij een personeelsoverzicht en overzicht met eventuele toegepaste premiekortingen hebben. Het onderzoek doen wij op afstand, dus wij hoeven nu niet op locatie te komen.”

Klanten zijn aanvankelijk nog wel eens wat terughoudend, merkt Manintveld. “Natuurlijk zijn klanten in het begin soms sceptisch over het feit dat ze teveel betalen aan loonkosten. Zeker gezien hun samenwerking met toonaangevende accountantskantoren. Met onze ‘no cure, no pay’ afspraak kregen we het voordeel van de twijfel. Groot was dan ook de verbazing toen er echt een aardig bedrag bespaard werd.”

In goede handen

Het bureau uit Delft beschikt over een ISO-certificering. “Privacygevoelige data is bij ons uiteraard altijd al in goede handen. Wij werken volgens strenge normen, heldere procedures en duidelijke werkafspraken.

Meer informatie over Recura is hier te vinden.

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Besparen op loonkosten voor tankstations juist in coronatijd van groot belang’ | TankPro.nl

‘Besparen op loonkosten voor tankstations juist in coronatijd van groot belang’

Foto: Recura / al eenmalig gebruikt

De maatregelen die genomen worden om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen, hebben hun weerslag op de verkochte liters brandstof en de omzet in de tankshop. Het op orde brengen en houden van de inkomsten en uitgaven is juist daardoor nu belangrijker dan ooit. Een manier om op kosten te besparen is om je loonkosten onder de loep te nemen. “In de afgelopen jaren hebben we voor heel wat bedrijven veel geld teruggehaald op te veel betaalde premies en misgelopen subsidies”, vertelt Jermaine Manintveld van Recura.

Het full service HR-bureau uit Delft is gespecialiseerd in alle regels op het gebied van sociale zekerheid en ziekteverzuim en ook actief voor tankstation-ondernemers, legt Manintveld uit. “Onze service is gericht op de voortdurende controle en beheersing van kosten. Daarnaast kijken we naar de risico’s die het in dienst hebben van personeel met zich meebrengen en proberen deze samen met de ondernemer beheersbaar te houden.”

Recura ging onder meer aan de slag voor Robert Weers, Shell-retailer van zeven locaties in Noord-Holland. Ondanks dat hij standaard ondersteuning had van een accountant bleek uit een loonkostenonderzoek dat er toch nog een forse besparing van 32.000 euro behaald kon worden. “Voor mij heeft het niet meer dan vier uurtjes gekost. Het is bovendien altijd noodzakelijk om binnen drie maanden een screening te doen voor een loonkostenvoordeel. Ook dat doet Recura”, aldus Weers.

Minimale inspanning

Het loonkostenonderzoek vraagt een minimale inspanning vanuit de klant, legt Manintveld uit. “Wij kunnen van start met het onderzoek als wij een personeelsoverzicht en overzicht met eventuele toegepaste premiekortingen hebben. Het onderzoek doen wij op afstand, dus wij hoeven nu niet op locatie te komen.”

Klanten zijn aanvankelijk nog wel eens wat terughoudend, merkt Manintveld. “Natuurlijk zijn klanten in het begin soms sceptisch over het feit dat ze teveel betalen aan loonkosten. Zeker gezien hun samenwerking met toonaangevende accountantskantoren. Met onze ‘no cure, no pay’ afspraak kregen we het voordeel van de twijfel. Groot was dan ook de verbazing toen er echt een aardig bedrag bespaard werd.”

In goede handen

Het bureau uit Delft beschikt over een ISO-certificering. “Privacygevoelige data is bij ons uiteraard altijd al in goede handen. Wij werken volgens strenge normen, heldere procedures en duidelijke werkafspraken.

Meer informatie over Recura is hier te vinden.

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.