Q8 lanceert pilot voor flexibele pechhulp in België

Q8 breidt het aanbod aan diensten uit met een pechhulp. Het bedrijf is een samenwerking aangegaan met de Belgische start-up Charlie24, een aanbieder van flexibele pechhulp. Uit onderzoek blijkt dat een kwart van de Nederlanders en Belgen geen verzekering heeft afgesloten voor hulp bij autopech. Een derde van de bestuurders geeft aan wel geïnteresseerd in een vorm van pechhulp waarbij geen klassiek abonnement wordt gehanteerd.

Daar speelt Q8 nu op in met de lancering van een Q8 pechhulp-app, die zowel voor Apple als Android te downloaden is. Gebruikers kunnen 24/7 direct hulp aanvragen bij lokale sleepdiensten met in totaal 350 takelwagens. Die rijden in België en Luxemburg tegen een vooraf vastgestelde prijs, zonder een lidmaatschap of jaarlijkse bijdrage. Klanten betalen alleen wanneer zij pech hebben.

“Dit is een innovatief concept op de Belgische markt, geïnitieerd door de Belgische start-up Charlie24, waarmee Q8 samenwerkt om de pechhulpdienst op te zetten”, aldus Anthony Vandenhecke, M&A New Business Manager bij Q8. “Dankzij de know-how van de oprichters die meer dan 10 jaar ervaring hebben in pechhulp, vormen zij voor ons een goede partner voor dit pilotproject.”

Inzetten op services en diensten

Voor Q8 is de uitbreiding naar pechhulp een belangrijke stap in de innovatiestrategie van het bedrijf. “Q8 is volop in evolutie van een petroleumspeler naar een bredere mobiliteitsspeler”, legt Vandenhecke uit. “We willen onze klanten veel meer bieden dan enkel brandstof. Daarom investeerden we eerder ook al in het Nederlandse autodeelplatform Snappcar en in snellaadpalen voor elektrische voertuigen aan onze stations. Met ons Nederlands netwerk van onbemande tankstations, Tango, hebben we ook een test lopen rond autoverzekeringen en er komen nog meer diensten aan.”

De Q8 pechhulpdienst zal gedurende een jaar uitgebreid getest worden. “We nemen de tijd om te kijken hoe consumenten op dit vernieuwde aanbod reageren en welke feedback we krijgen. Zo kunnen we bijsturen en optimaliseren waar nodig. Na een jaar zullen we dan alles evalueren.”

Lees ook:

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.