Sakko gaat samenwerking aan met DKV en presenteert nieuwe tankpas

Sakko is een partnerschap aangegaan met DKV. Met de nieuwe Sakko-DKV tankpas kunnen klanten niet alleen betalen bij locaties die vallen binnen het netwerk van de Noord-Brabantse tankstation-onderneming, maar ook bij meer dan 50.000 andere tankstations in Europa.

Stephan Mangnus, algemeen directeur van Sakko, is erg blij dat het bedrijf de nieuwe tankpas voortaan kan aanbieden. “Middels deze pas kan Sakko haar klanten naast het eigen netwerk tevens toegang bieden tot het grootste Europese cardnetwerk voor onder andere tanken, tol, sleepdiensten, ferry-overtochten en elektrisch laden. Met meer dan 100.000 acceptatiepunten in 42 landen.” Sakko is de eerste partij in Nederland die met DKV een dergelijk partnerschap is aangegaan.

Klanten die de nieuwe kaart gebruiken kunnen ook profiteren van de voordelen die DKV biedt met betrekking tot de BTW-teruggaaf voor transacties met de Sakko-DKV card in het buitenland. Naast de nieuwe pas blijft het voor klanten overigens ook nog steeds mogelijk om de al bekende Sakko-tankpas te kiezen.

Volop ontwikkelingen

Eind vorig jaar werd bekend dat Sakko 23 tankstations – iets minder dan de helft van het totaal aantal – verkoopt aan Total. Het gaat hierbij zowel om eigen stations als locaties die al in de kleuren staan van Sakko. Komende tijd voegt de onderneming daarnaast ook weer minimaal zes tankstations toe aan het netwerk. “We willen onze activiteiten naast de bestaande activiteiten met de exploitatie van het brandstofopslagdepot, de tankstation-exploitatie en de B2B- en smeermiddelen-leveringen nog verder verbreden”, liet Mangnus weten.

Sakko houdt zich via dochterondernemingen niet alleen meer bezig met brandstoffen en tankstations, maar ook met onder meer de distributie van elektrische tweewielers en met het verzorgen van tijdelijke, modulaire huisvesting. “We zullen deze activiteiten verder uit gaan bouwen en ons daarnaast ook op nieuwe producten en diensten gaan richten, met onder andere meer aandacht voor elektrisch rijden en laden.”

Lees ook:

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.