Taco Mundo en Lekkerland gaan samenwerking aan

De Mexicaanse restaurantformule Taco Mundo (Mexican Delivery) en convenience groothandel Lekkerland zijn een meerjarenovereenkomst aangegaan. Vanaf 1 maart 2020 gaat Lekkerland de totale logistieke dienstverlening verzorgen van het food- en non-foodassortiment van de inmiddels bijna 30 Taco Mundo vestigingen in Nederland.

“Wij zochten een logistieke partner voor de lange termijn die kon voldoen aan onze specifieke wensen voor de bevoorrading van onze afhaal- en bezorgrestaurants”, aldus Tom Filippini, oprichter van Taco Mundo. Hij vervolgt: “Met Lekkerland hebben wij die partner gevonden. Wij delen dezelfde ambitie voor groei en kwaliteit en blijven continu inspelen op de snel veranderende markt en wensen van de consument.”

Als een van de pioniers in de markt voor maaltijdbezorging ontwikkelt Taco Mundo het grootste gedeelte van de ingrediënten voor haar Mexicaanse maaltijden zelf in samenwerking met lokale producenten. “Dat brengt logistiek gezien nogal wat uitdagingen met zich mee. Ook op dat punt kon full-service partner Lekkerland toegevoegde waarde bieden.” aldus Filippini. De samenwerking met Lekkerland betekent dat zij Taco Mundo en haar franchiseondernemers gaat ontzorgen doordat de inkoop, opslag, orderverzameling en distributie volledig wordt overgenomen, ook van de private labelartikelen die Taco Mundo volgens eigen receptuur ontwikkelt. De sourcing van een deel van het assortiment wordt vergemakkelijkt door het brede assortiment dat Lekkerland biedt.

‘Convenient partner’

“Bij Lekkerland doen we er alles aan om onze klanten succesvoller te laten zijn”, weet Michel Termeer, Business Development Manager Foodservice Logistics bij Lekkerland. “In de samenwerking met Taco Mundo willen we hun ‘most convenient partner’ zijn binnen foodservice. Taco Mundo is een ambitieuze formule met oog voor de veranderende behoefte van de consument. Dat vertaalt zich in een wisselend assortiment waarop wij als dienstverlener snel moeten kunnen inspelen. Dat sluit precies aan bij de visie van Lekkerland relevant te zijn in de dynamische foodservice-branche.”

Als full-service specialist voor on-the-go consumptie neemt Lekkerland het volledige logistieke proces uit handen, efficiënt en duurzaam. Filippini: “Lekkerland is een zeer ervaren speler op het gebied van foodservice en biedt landelijke dekking.” Belangrijk voor Taco Mundo, die zich hiermee volledig kan focussen op de verdere ontwikkeling en groei van haar franchiseformule.

Onderwerpen: ,

Auteur: Frank van de Ven

Frank van de Ven is journalist voor vakblad CarwashPro. Daarnaast schrijft hij regelmatig voor vakblad TankPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Taco Mundo en Lekkerland gaan samenwerking aan | TankPro.nl

Taco Mundo en Lekkerland gaan samenwerking aan

De Mexicaanse restaurantformule Taco Mundo (Mexican Delivery) en convenience groothandel Lekkerland zijn een meerjarenovereenkomst aangegaan. Vanaf 1 maart 2020 gaat Lekkerland de totale logistieke dienstverlening verzorgen van het food- en non-foodassortiment van de inmiddels bijna 30 Taco Mundo vestigingen in Nederland.

“Wij zochten een logistieke partner voor de lange termijn die kon voldoen aan onze specifieke wensen voor de bevoorrading van onze afhaal- en bezorgrestaurants”, aldus Tom Filippini, oprichter van Taco Mundo. Hij vervolgt: “Met Lekkerland hebben wij die partner gevonden. Wij delen dezelfde ambitie voor groei en kwaliteit en blijven continu inspelen op de snel veranderende markt en wensen van de consument.”

Als een van de pioniers in de markt voor maaltijdbezorging ontwikkelt Taco Mundo het grootste gedeelte van de ingrediënten voor haar Mexicaanse maaltijden zelf in samenwerking met lokale producenten. “Dat brengt logistiek gezien nogal wat uitdagingen met zich mee. Ook op dat punt kon full-service partner Lekkerland toegevoegde waarde bieden.” aldus Filippini. De samenwerking met Lekkerland betekent dat zij Taco Mundo en haar franchiseondernemers gaat ontzorgen doordat de inkoop, opslag, orderverzameling en distributie volledig wordt overgenomen, ook van de private labelartikelen die Taco Mundo volgens eigen receptuur ontwikkelt. De sourcing van een deel van het assortiment wordt vergemakkelijkt door het brede assortiment dat Lekkerland biedt.

‘Convenient partner’

“Bij Lekkerland doen we er alles aan om onze klanten succesvoller te laten zijn”, weet Michel Termeer, Business Development Manager Foodservice Logistics bij Lekkerland. “In de samenwerking met Taco Mundo willen we hun ‘most convenient partner’ zijn binnen foodservice. Taco Mundo is een ambitieuze formule met oog voor de veranderende behoefte van de consument. Dat vertaalt zich in een wisselend assortiment waarop wij als dienstverlener snel moeten kunnen inspelen. Dat sluit precies aan bij de visie van Lekkerland relevant te zijn in de dynamische foodservice-branche.”

Als full-service specialist voor on-the-go consumptie neemt Lekkerland het volledige logistieke proces uit handen, efficiënt en duurzaam. Filippini: “Lekkerland is een zeer ervaren speler op het gebied van foodservice en biedt landelijke dekking.” Belangrijk voor Taco Mundo, die zich hiermee volledig kan focussen op de verdere ontwikkeling en groei van haar franchiseformule.

Onderwerpen: ,

Auteur: Frank van de Ven

Frank van de Ven is journalist voor vakblad CarwashPro. Daarnaast schrijft hij regelmatig voor vakblad TankPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.