Tankstations EG Group gaan strijd tegen voedselverspilling aan

EG Group is een samenwerking aangegaan met de app tegen voedselverspilling Too Good To Go. Inmiddels zijn 92 tankstations met een Spar-shop aangesloten. Voor 2020 zullen 184 locaties deelnemen aan het initiatief om te voorkomen dat producten worden weggegooid.

Via de applicatie kunnen ondernemers hun dagelijkse overschotten online zetten. Gebruikers van de app kunnen zien welke locaties in de buurt meedoen en de prijs van het verrassingspakket zien. Hierna kunnen zij via de app een pakket aanschaffen en ophalen bij een Spar-locatie van EG Group.

De samenwerking met Too Good To Go was voor EG Group een logische keuze, meldt het bedrijf. Na de overgang van de tankshops naar het Spar-concept en het eigen bakery-concept Go Fresh, is het aanbod van verse producten flink toegenomen. “De medewerkers zijn enthousiast en vinden de wisselwerking met de klanten prettig. De medewerkers zijn zelf ook positief want zo dragen zij ook bij om voedselverspilling tegen te gaan”, licht projectleider, Frederika Lagerstedt toe.

Deens initiatief

Too Good To Go is een Deens initiatief van vijf ondernemers, die uit eigen ervaring zagen dat goed eten, onder meer uit restaurants, werd weggegooid. Daaruit ontstond het idee van een app-oplossing om voedselverspilling tegen gaan. De applicatie is inmiddels in dertien landen actief.

Het aantal Spar-locaties bij tankstations in de kleuren van Esso is afgelopen jaar snel gegroeid. Dit komt voort uit een samenwerking die EG Group met de supermarkt is aangegaan. De winkels hebben een kleine oppervlakte en richten zich op het gemak van direct gebruik en het dagelijkse boodschappen kunnen doen.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding

Bekijk de aanbieding

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.