Q8 sleept Belgische Best Brand Award in de wacht

Q8 heeft de prijs voor het beste brandstofmerk gewonnen op de Belgische Best Brands Awards 2019. Deze award werd toegekend op basis van onderzoek bij vijfduizend Belgische gezinnen. Zowel de merkbeleving als het economisch succes van het merk speelden hierbij een rol.

Met ruim 460 tankstations en brandstoflevering aan professionele eindverbruikers en resellers is Q8 één van de grotere brandstofspelers op de Belgische markt. De prijs is een mooie waardering voor het merk, vindt Filip Willems, Marketing Manager bij Q8. “Wij zijn erg fier dat Q8 verkozen werd tot Best Fuel Brand. Het is een beloning voor onze inspanningen om steeds te vertrekken vanuit de behoefte van de klant. Die klantgerichtheid – of customer centricity – is een van onze strategische speerpunten.”

De Best Brands Awards zijn in de marketing- en communicatiesector een belangrijke referentie in het meten van succes van een merk. Jaarlijks wordt op basis van een uitgebreide GfK-enquête bij vijfduizend Belgische gezinnen onderzocht welke merken in 21 sectoren het meest succesvol zijn. Dit jaar kregen naast Q8 onder meer ook Ikea, KBC, Proximus en Coca-Cola een award.

Brandstof en retail

Q8 is één van de grootste brandstofspelers op de Belgische markt. Het bedrijf is ook actief in de productie, marketing en verkoop van Q8-smeermiddelen. In retail heeft Q8 in België en Luxemburg samen met Delhaize een netwerk van meer dan 130 lokale ‘Shop and Go’-convenience stores, dankzij een samenwerking met Panos biedt de maatschappij verse broodjes en viennoiserie aan in ruim negentig Panos-corners. Verder zet Q8 samen met partner Ionity ook stappen in het bouwen aan een netwerk van (snel)laders bij Q8-locaties.

Lees ook:

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.