Hamer aan de slag met uitbreiding EG Fuel Terminal in Kampen

De aanbesteding voor het uitbreiden van de EG Fuel Terminal in Kampen is in de wacht gesleept door Hamer. De uitbreiding is nodig om in te kunnen spelen op de toenemende vraag naar brandstof en de introductie van alternatieve brandstoffen en additieven. EG Fuel beheert de strategische en operationele brandstofketenactiviteiten voor EG Group, inclusief de aankoop, opslag, distributie en verkoop van alle (alternatieve) brandstoffen.

De locatie is bekend terrein voor de technisch dienstverlener uit Apeldoorn. In 2010/2011 was Hamer ook verantwoordelijk voor de bouw van het opslagdepot, dat in die tijd werd geëxploiteerd onder de naam Salland Olie. De werkzaamheden bestaan uit het uitbreiden van het depot met een tank (K1) die een inhoud heeft van 3 miljoen liter. Deze tank heeft een diameter van 16 meter en is 15 meter hoog.

Ook wordt de bestaande additieven injectie-installatie uitgebreid waardoor er op de laadstraten extra additieven kunnen worden toegevoegd aan de eindproducten. Het terrein wordt daarnaast opnieuw ingericht, waarbij de ruimte van de operators, de faciliteiten van de chauffeurs en de uitgang een andere locatie krijgen.

Depot blijft beschikbaar

Hamer treedt bij het project op als hoofdaannemer en zorgt voor de aansturing van haar onderaannemers. Op dit moment zijn er nog geen afspraken gemaakt over wanneer het project exact van start gaat. Inclusief de voorbereidingen neemt de bouw naar verwachting ongeveer een jaar in beslag. Het depot zal tijdens de bouwwerkzaamheden gewoon beschikbaar blijven voor de EG Group, zodat de bevoorrading van haar tankstations en klanten geen hinder ondervinden.

EG Fuel beheert de brandstofketenactiviteiten voor EG Group, inclusief brandstofopslag en distributie. Het bedrijf heeft daarnaast een toonaangevende groothandel in verpakte- en bulk smeermiddelen in Nederland. Ook heeft het bedrijf een strategie ontwikkeld voor alternatieve brandstoffen zoals elektriciteit, HVO, vloeibaar gas (LNG) en gecomprimeerd aardgas (CNG).

Lees ook:

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.