Brand Finance: Shell is meest waardevolle merk van Nederland

Shell blijft het meest waardevolle merk van Nederland, voor KPMG, ING, Philips en Heineken. Dat blijkt uit een onderzoek van Brand Finance. De merkwaarde van het Nederlands-Britse olie- en gasconcern nam toe met 2 procent tot 33,5 miljard euro.

Shell blijft in Nederland het meest waardevolle merk en wereldwijd koploper in de olie- en gassector, vertelt David Haigh, directeur van het bureau dat het onderzoek uitvoerde. “Shell is niet alleen wereldwijd een gerenommeerd merk met een internationale aanwezigheid, maar ook eentje die stappen neemt om de doelstellingen van het Parijs-akkoord te halen en klimaatverandering tegen te gaan om zo een bijdrage te leveren aan een wereld van zero emissie.”

Het onderzoeksbureau zette op een rij hoeveel geld bedrijven kunnen ophalen als ze hun merk in licentie zouden geven aan een andere partij. Daaruit blijkt dat de merkwaarde van Shell groter is dan die van de andere bedrijven in de top-5 bij elkaar. Het concern, dat de lijst al jaren aanvoert, profiteerde afgelopen jaar onder meer van de stijgende olieprijzen.

Lees ook:

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Brand Finance: Shell is meest waardevolle merk van Nederland | TankPro.nl

Brand Finance: Shell is meest waardevolle merk van Nederland

Shell blijft het meest waardevolle merk van Nederland, voor KPMG, ING, Philips en Heineken. Dat blijkt uit een onderzoek van Brand Finance. De merkwaarde van het Nederlands-Britse olie- en gasconcern nam toe met 2 procent tot 33,5 miljard euro.

Shell blijft in Nederland het meest waardevolle merk en wereldwijd koploper in de olie- en gassector, vertelt David Haigh, directeur van het bureau dat het onderzoek uitvoerde. “Shell is niet alleen wereldwijd een gerenommeerd merk met een internationale aanwezigheid, maar ook eentje die stappen neemt om de doelstellingen van het Parijs-akkoord te halen en klimaatverandering tegen te gaan om zo een bijdrage te leveren aan een wereld van zero emissie.”

Het onderzoeksbureau zette op een rij hoeveel geld bedrijven kunnen ophalen als ze hun merk in licentie zouden geven aan een andere partij. Daaruit blijkt dat de merkwaarde van Shell groter is dan die van de andere bedrijven in de top-5 bij elkaar. Het concern, dat de lijst al jaren aanvoert, profiteerde afgelopen jaar onder meer van de stijgende olieprijzen.

Lees ook:

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.