TanQyou organiseert seminar over gevolgen nieuwe privacywet

De nieuwe privacywet die vanaf 25 mei in heel Europa wordt ingevoerd, treft ook ondernemers van tankstations en wasstraten en toeleveranciers van de branche. Maar welke gevolgen heeft de nieuwe AVG voor de tankstationbranche? Om antwoord te geven op alle vragen uit de sector organiseert TanQyou een seminar over dit thema. De bijeenkomst staat op 10 april op het programma in Kasteel Vanenburg in Putten.

Tijdens het seminar geven juristen van advocatenkantoor Van der Sluis, Van der Zee & Kalmijn een inhoudelijke voorlichting over de wet en in welke mate een bedrijf hiermee geconfronteerd kan worden. In een luchtige en interactieve middag komen alle elementen van de nieuwe AVG volgens de organisatie aan de orde.

De bijeenkomst eindigt met voorbeeld-bewerkersovereenkomsten toegespitst op de tank- en autowasbranche en een concreet tienstappenplan op papier. Aan het einde van het seminar is er ruimte voor het stellen van vragen aan een van de aanwezige juristen en zijn er ICT- deskundigen aanwezig om websites te controleren en te kijken of die al voldoen aan de nieuwe AVG-wet.

Acties en nieuwe AVG

TanQyou zet tal van onlinetechnieken in voor haar loyaliteitsprogramma. Zo krijgen klanten persoonsgebonden aanbiedingen en maken ze kans op prijzen. Hoe meer ze tanken, hoe groter de kans op een prijs uit de periodieke prijzenpot. Klanten dienen zich hiervoor eenmalig in te schrijven. Vervolgens is op de opgebouwde klantdata de nieuwe AVG-wet van toepassing. Dit geldt ook voor alle (particuliere) brandstof- en waspashouders, het loyaliteitsconcept en zelfs voor de adressenlijst van directe mailings, die in deze sector vaak worden toegepast. Hiermee is de AVG-wet voor veel ondernemers relevant.

Inschrijven kan kosteloos via de website van TanQyou. De organisatie laat weten dat er een beperkt aantal plaatsen beschikbaar is.

Lees ook:

Onderwerpen: , ,

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro. Daarnaast schrijft hij regelmatig over ontwikkelingen in de autowasbranche voor vakblad CarwashPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.