AVIA gaat klant bezighouden: 215 tankstations uitgerust met 24-inch pompschermen

Bij een groot deel van de AVIA-tankstations in Nederland kunnen klanten binnenkort tijdens het tanken televisiekijken. In totaal worden 215 van de 350 locaties van AVIA uitgerust met digitale pompschermen waarop acties, campagnes en het laatste nieuws zichtbaar zijn. De eerste schermen zijn inmiddels geplaatst, in februari moeten alle 750 digitale buitenschermen gemonteerd zijn.

De 24-inch schermen worden aan de pomp, direct in het gezichtsveld van de klant gemonteerd, vertelt Ramon Verweij van AVIA. “Zowel bij bemande als onbemande locaties heeft de klant tijd over tijdens het tanken en vormt de content op de schermen een welkome afleiding.” Het aantal schermen wisselt per locatie en is afhankelijk van het aantal pompinstallaties op de locatie.

Content verschilt per locatie

De content die wordt vertoond kan per locatie verschillen. “Dit is te danken aan het content management systeem dat wordt gebruikt. Daardoor is het zelfs mogelijk om tot op schermniveau acties in te plannen. Op deze wijze kunnen acties van onszelf en campagnes van adverteerders optimaal individueel worden ingepland.”

Ook kan er rekening worden gehouden met vele andere factoren, zoals bijvoorbeeld bepaalde delen van de dag en temperatuur. “Een actie voor ijs zal bijvoorbeeld zichtbaar zijn bij een temperatuur van 20 graden of hoger, een winterbandencampagne wanneer de temperatuur onder de 7 graden komt.”

Ook is er een live-koppeling gemaakt met de redactie van het Algemeen Dagblad. Op deze wijze kan de klant altijd het meest actuele nieuws bekijken. “Op dit moment is deze nieuwsvoorziening nog nationaal, maar achter de schermen zijn we hard bezig om de koppeling te maken naar lokaal en regionaal nieuws”, vertelt Verweij.

Gastvrijheid

Volgens Verweij is het voorschotelen van content een belangrijke manier om het gevoel van gastvrijheid op tankstations verder te vergroten. “De klant zal zich hierdoor ‘welkom’ voelen.” Het laten zien van eigen acties en campagnes is bovendien een belangrijke manier om aan het merkimago te werken. “Dit zal naar verwachting positief bijdragen aan onze merkbeleving.”

Om het project in goede banen te leiden, heeft AVIA de handen ineengeslagen met Blast, dat zich onder meer bezighoudt met op maat ontwikkelde displays voor tankstations. De exploitatie en het aansturen van de content wordt uitgevoerd door MediaReach uit Den Haag.

Lees ook:

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

AVIA gaat klant bezighouden: 215 tankstations uitgerust met 24-inch pompschermen | TankPro.nl

AVIA gaat klant bezighouden: 215 tankstations uitgerust met 24-inch pompschermen

Bij een groot deel van de AVIA-tankstations in Nederland kunnen klanten binnenkort tijdens het tanken televisiekijken. In totaal worden 215 van de 350 locaties van AVIA uitgerust met digitale pompschermen waarop acties, campagnes en het laatste nieuws zichtbaar zijn. De eerste schermen zijn inmiddels geplaatst, in februari moeten alle 750 digitale buitenschermen gemonteerd zijn.

De 24-inch schermen worden aan de pomp, direct in het gezichtsveld van de klant gemonteerd, vertelt Ramon Verweij van AVIA. “Zowel bij bemande als onbemande locaties heeft de klant tijd over tijdens het tanken en vormt de content op de schermen een welkome afleiding.” Het aantal schermen wisselt per locatie en is afhankelijk van het aantal pompinstallaties op de locatie.

Content verschilt per locatie

De content die wordt vertoond kan per locatie verschillen. “Dit is te danken aan het content management systeem dat wordt gebruikt. Daardoor is het zelfs mogelijk om tot op schermniveau acties in te plannen. Op deze wijze kunnen acties van onszelf en campagnes van adverteerders optimaal individueel worden ingepland.”

Ook kan er rekening worden gehouden met vele andere factoren, zoals bijvoorbeeld bepaalde delen van de dag en temperatuur. “Een actie voor ijs zal bijvoorbeeld zichtbaar zijn bij een temperatuur van 20 graden of hoger, een winterbandencampagne wanneer de temperatuur onder de 7 graden komt.”

Ook is er een live-koppeling gemaakt met de redactie van het Algemeen Dagblad. Op deze wijze kan de klant altijd het meest actuele nieuws bekijken. “Op dit moment is deze nieuwsvoorziening nog nationaal, maar achter de schermen zijn we hard bezig om de koppeling te maken naar lokaal en regionaal nieuws”, vertelt Verweij.

Gastvrijheid

Volgens Verweij is het voorschotelen van content een belangrijke manier om het gevoel van gastvrijheid op tankstations verder te vergroten. “De klant zal zich hierdoor ‘welkom’ voelen.” Het laten zien van eigen acties en campagnes is bovendien een belangrijke manier om aan het merkimago te werken. “Dit zal naar verwachting positief bijdragen aan onze merkbeleving.”

Om het project in goede banen te leiden, heeft AVIA de handen ineengeslagen met Blast, dat zich onder meer bezighoudt met op maat ontwikkelde displays voor tankstations. De exploitatie en het aansturen van de content wordt uitgevoerd door MediaReach uit Den Haag.

Lees ook:

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.