Opnieuw mega-overname voor EG Group (Texaco)

ExxonMobil heeft een megadeal gesloten met EG Deutschland voor de verkoop van duizend Duitse Esso-tankstations. Het Amerikaanse bedrijf blijft wel de brandstoffen en smeermiddelen van het eigen Esso-merk verkopen op al deze locaties. Door de aankoop stijgt het aantal tankstations dat de groep in Europa exploiteert naar 3500. In ons land exploiteert EG Group het merendeel van de Texaco-stations.

Beide partijen zijn een partnerschap aangegaan voor een periode van 20 jaar. Eerder gingen ExxonMobil en EG Group al een soortgelijke samenwerking aan in Groot-Brittannië, Frankrijk en Italië. EG Group wil fors investeren in de brandstof-, carwash- en shopactiviteiten in Duitsland. Door de aankoop stijgt het aantal tankstations dat EG Group exploiteert naar 3500 in heel Europa. In het vierde kwartaal van 2018 moet de megadeal afgerond zijn.

‘Geweldige groeikansen’

“We zijn zeer verheugd om samen te werken met ExxonMobil in Duitsland en met Esso, samen met de huurders en beheerders van de stations”, aldus Mohsin Issa, oprichter en directeur van EG Group. “De Duitse markt biedt ons geweldige groeikansen en is een logische uitbreiding van onze activiteiten in Europa. We hebben al tankstations in Frankrijk, Groot-Brittannië en de Benelux, en als gevolg daarvan en via andere recent aangekondigde acquisities, hebben we ons gevestigd als één van Europa’s leidende operators van servicestations.”

Groei van het Esso-merk

“Onze omschakeling naar een merkgroothandelsmodel in Duitsland is consistent met de aanpak van ExxonMobil op andere Europese markten met als doel het Esso-merk te laten groeien,” zegt Florian Barsch, managing director van ExxonMobil Central Europe Holding in Hamburg.

“Tijdens onze besprekingen heeft EG Group indruk op ons gemaakt met haar toekomst- en groeigericht concept voor het Esso-merk, en heeft ons overtuigd dat dit de juiste beslissing is om te helpen het merk uit te breiden en een goede ervaring te blijven bieden voor onze klanten,” zegt Alexander Hentschke, retail sales manager voor ExxonMobil in Duitsland.

Lees ook:

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Opnieuw mega-overname voor EG Group (Texaco) | TankPro.nl

Opnieuw mega-overname voor EG Group (Texaco)

ExxonMobil heeft een megadeal gesloten met EG Deutschland voor de verkoop van duizend Duitse Esso-tankstations. Het Amerikaanse bedrijf blijft wel de brandstoffen en smeermiddelen van het eigen Esso-merk verkopen op al deze locaties. Door de aankoop stijgt het aantal tankstations dat de groep in Europa exploiteert naar 3500. In ons land exploiteert EG Group het merendeel van de Texaco-stations.

Beide partijen zijn een partnerschap aangegaan voor een periode van 20 jaar. Eerder gingen ExxonMobil en EG Group al een soortgelijke samenwerking aan in Groot-Brittannië, Frankrijk en Italië. EG Group wil fors investeren in de brandstof-, carwash- en shopactiviteiten in Duitsland. Door de aankoop stijgt het aantal tankstations dat EG Group exploiteert naar 3500 in heel Europa. In het vierde kwartaal van 2018 moet de megadeal afgerond zijn.

‘Geweldige groeikansen’

“We zijn zeer verheugd om samen te werken met ExxonMobil in Duitsland en met Esso, samen met de huurders en beheerders van de stations”, aldus Mohsin Issa, oprichter en directeur van EG Group. “De Duitse markt biedt ons geweldige groeikansen en is een logische uitbreiding van onze activiteiten in Europa. We hebben al tankstations in Frankrijk, Groot-Brittannië en de Benelux, en als gevolg daarvan en via andere recent aangekondigde acquisities, hebben we ons gevestigd als één van Europa’s leidende operators van servicestations.”

Groei van het Esso-merk

“Onze omschakeling naar een merkgroothandelsmodel in Duitsland is consistent met de aanpak van ExxonMobil op andere Europese markten met als doel het Esso-merk te laten groeien,” zegt Florian Barsch, managing director van ExxonMobil Central Europe Holding in Hamburg.

“Tijdens onze besprekingen heeft EG Group indruk op ons gemaakt met haar toekomst- en groeigericht concept voor het Esso-merk, en heeft ons overtuigd dat dit de juiste beslissing is om te helpen het merk uit te breiden en een goede ervaring te blijven bieden voor onze klanten,” zegt Alexander Hentschke, retail sales manager voor ExxonMobil in Duitsland.

Lees ook:

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.