Klanten sparen kwart miljoen euro met Tank&Schenk-programma

Het spaarprogramma Tank&Schenk heeft inmiddels een kwart miljoen euro opgeleverd. Met het programma kunnen tankende klanten sparen voor lokale verenigingen of goede doelen, onder meer bij Peut-stations. En daar wordt dus volop gebruik van gemaakt. De teller staat na 2,5 jaar namelijk op een gezamenlijk gespaard bedrag van een kwart miljoen euro.

In november 2014 werd in Moordrecht het nieuwe tankstationmerk Peut gelanceerd, door de de coöperatieve vereniging De Vrije Pomp. Tegelijkertijd werd ook een nieuwe spaarprogramma geïntroduceerd: Tank&Schenk. Bedenker hiervan is Pieter van Gennep. Met dit programma kan de lokale betrokkenheid van de tankstation-ondernemer worden benadrukt.

1 cent per liter

Deelnemers kunnen namelijk sparen voor hun favoriete sportclub of andersoortige vereniging. Voor elke liter brandstof die klanten tanken, gaat 1 cent naar de betreffende organisatie. Welke organisatie dat is, bepaalt de klant zelf. Hij kan dit aangeven door gebruik te maken van een display dat bij de tankstationkassa staat.

Klanten maken er gretig gebruik van. Ze dragen zelf goede doelen, sportverenigingen of culturele instanties aan. Het zijn vaak clubs die wel een financieel steuntje in de rug kunnen gebruiken. De clubbesturen stimuleren hun leden vanwege deze actie om bij het betreffende tankstation te tanken en zo de clubkas te spekken.

Lokaal betrokken

“Dit is precies wat ik voor ogen had met het spaarprogramma”, zegt Pieter van Gennep. “Elkaar ondersteunen en nu eens een keer niet sparen voor eigen gewin. Dit past goed bij de kernwaarden van de deelnemende tankstations. Nuchter, oer-Hollands, een tikje rebels en sterk lokaal betrokken.”

Auteur: Tom van Gurp

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Klanten sparen kwart miljoen euro met Tank&Schenk-programma | TankPro.nl

Klanten sparen kwart miljoen euro met Tank&Schenk-programma

Het spaarprogramma Tank&Schenk heeft inmiddels een kwart miljoen euro opgeleverd. Met het programma kunnen tankende klanten sparen voor lokale verenigingen of goede doelen, onder meer bij Peut-stations. En daar wordt dus volop gebruik van gemaakt. De teller staat na 2,5 jaar namelijk op een gezamenlijk gespaard bedrag van een kwart miljoen euro.

In november 2014 werd in Moordrecht het nieuwe tankstationmerk Peut gelanceerd, door de de coöperatieve vereniging De Vrije Pomp. Tegelijkertijd werd ook een nieuwe spaarprogramma geïntroduceerd: Tank&Schenk. Bedenker hiervan is Pieter van Gennep. Met dit programma kan de lokale betrokkenheid van de tankstation-ondernemer worden benadrukt.

1 cent per liter

Deelnemers kunnen namelijk sparen voor hun favoriete sportclub of andersoortige vereniging. Voor elke liter brandstof die klanten tanken, gaat 1 cent naar de betreffende organisatie. Welke organisatie dat is, bepaalt de klant zelf. Hij kan dit aangeven door gebruik te maken van een display dat bij de tankstationkassa staat.

Klanten maken er gretig gebruik van. Ze dragen zelf goede doelen, sportverenigingen of culturele instanties aan. Het zijn vaak clubs die wel een financieel steuntje in de rug kunnen gebruiken. De clubbesturen stimuleren hun leden vanwege deze actie om bij het betreffende tankstation te tanken en zo de clubkas te spekken.

Lokaal betrokken

“Dit is precies wat ik voor ogen had met het spaarprogramma”, zegt Pieter van Gennep. “Elkaar ondersteunen en nu eens een keer niet sparen voor eigen gewin. Dit past goed bij de kernwaarden van de deelnemende tankstations. Nuchter, oer-Hollands, een tikje rebels en sterk lokaal betrokken.”

Auteur: Tom van Gurp

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.