Tamoil start nieuw spaarprogramma voor klanten energieleverancier

Tamoil Nederland en Energiedirect.nl lanceren samen een nieuw loyaliteitsprogramma voor tankende klanten. Het programma met de naam Tankey biedt voordelen aan de Tamoil-pomp voor klanten van de energieleverancier. Ze krijgen bij elke tankbeurt vijf cent extra korting per liter bij ruim 175 tankstations. Bij verlenging van hun energiecontract kan het voordeel oplopen tot acht cent extra korting per liter.

Tankey is gratis verkrijgbaar in de App Store of Google Play Store. In de app zien gebruikers welke prijs het dichtstbijzijnde tankstation rekent en welk voordeel het oplevert. Aangekomen bij een deelnemend tankstation herkent de app de locatie. De klant selecteert in de app het pompnummer, het wijst direct de korting toe aan de betreffende pomp en verrekent deze bij de betaling. In de app kun gebruikers na het tanken het totale voordeel aflezen en tevens hun contract bij de energiedirect.nl verlengen.

Tamoil Nederland-directeur Peter Etman licht toe: “Wij waren op zoek naar één landelijk loyaliteitsprogramma voor tankstations, dat duidelijk afwijkt van alle bestaande programma’s. De nieuwe samenwerking vult deze vraag in. Zo bieden beide bedrijven hun klant voordelige energie, ieder op een eigen, no-nonsense manier. Vanaf nu zijn wij voor klanten van energiedirect.nl één van de goedkoopste aanbieders van brandstof in hun omgeving.”

Onderzoek spaargedrag

Beide bedrijven hebben ook onderzoek laten doen naar het spaargedrag van Nederlanders. Minstens de helft van de automobilisten (51 procent) rijdt weleens om voor voordeel aan de pomp. Automatische korting via een account (65 procent) en een pasje (55 procent) is onder een meerderheid van de autobezitters het aantrekkelijkst. Doordat steeds meer autobezitters een smartphone bij zich hebben (80 procent) zijn apps ook populair (41 procent).

Uit het onderzoek komt verder naar voren dat:

  • Andere belangrijke minpunten van spaaracties zijn voor autobezitters de hoeveelheid spaarkaarten of -pasjes in de portemonnee (36 procent), het gevoel zelf te betalen voor de gratis of afgeprijsde producten (35 procent) en het inwisselen voor nutteloze producten (33 procent).
  • Direct korting aan de kassa is aantrekkelijker dan spaarpunten voor gratis producten of uitjes (34 procent) of korting op producten of uitjes (15 procent).
  • Vooral mannelijke (59 procent tegenover 48 procent van de vrouwen) en oudere (70 procent tegenover 49 procent van de jongere) autobezitters vinden korting bij de kassa aantrekkelijker dan spaarpunten. Zij willen direct beloond worden voor hun aankoop.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding

Bekijk de aanbieding

Auteur: Tom van Gurp

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.