Britse tankstationketen kiest voor backofficesysteem XPetro

De Belgische softwareleverancier Icasa heeft met een Britse tankstationketen overeenstemming bereikt over het gebruik van hun softwaresysteem XPetro. Het gaat om de keten Ellan Vannin Fuels, die met acht stations een leidende positie heeft op het Britse eiland Man.

Ellan Vannin Fuels besloot om zijn volledige netwerk te vernieuwen. Icasa en Tokheim leverden een volledige automatiseringsoplossing van Fuel POS als de EPOS-oplossing, en XPetro als back- en headoffice beheersysteem. Voorheen maakte het bedrijf gebruik van Micros-Oracle-oplossingen.

Implementatie

Des Kinsella, verantwoordelijke voor de Britse stations, licht toe: “De implementatie verliep zeer vlot. We hadden het team voor een paar weken ter plaatse. De samenwerking met beide leveranciers was zeer efficiënt en de interactie zeer goed”, aldus Kinsella.

De omschakeling vond plaats in de week van 18 juli, waarbij iedere dag twee stations zijn omgezet. “Binnen een week was dus alles geïmplementeerd en ondertussen lijken alle stukjes van de puzzel in elkaar te vallen. XPetro is zeer gebruiksvriendelijk en afgestemd op onze dagelijkse behoeften”, licht Kinsella toe.

Cloud solution

In de petroleumsector worden alle processen steeds vaker in de cloud beheerd, omdat dit voordelen met zich meebrengt. Om aan de groeiende behoefte van bedrijven tegemoet te komen, lanceerde Icasa vorig jaar het XPetro Cloud-platform. Sindsdien hebben behoorlijk wat nationale en internationale klanten de omschakeling naar het nieuwe platform gemaakt.

Tankstationbedrijven variëren qua grootte en daar speelt Icasa op in door flexibele back- en head-office cloud solutions aan te bieden voor het beheer van alle downstream-activiteiten. “Omdat we het belangrijk vinden om mee te evolueren met de noden van onze klanten, hebben we de afgelopen jaren fors geïnvesteerd in de omschakeling naar een cloudoplossing. Met als voornaamste doelstelling de implementatietijd te verkorten en het beheer voor de klant te vereenvoudigen. Met het vernieuwde XPetro heeft de klant geen eigen IT-infrastructuur meer nodig. Een stabiele internetverbinding volstaat.”

Icasa en Tokheim zijn beide exposant op de Tankstation Vakbeurs. Wilt u op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen en innovaties in de petrolbranche? Kom dan naar het evenement op dinsdag 15 novermber 2016 in Expo Houten. Schrijf nu in via: www.tankstationvakbeurs.nl/registratie/.

Auteur: Tom van Gurp

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Britse tankstationketen kiest voor backofficesysteem XPetro | TankPro.nl

Britse tankstationketen kiest voor backofficesysteem XPetro

De Belgische softwareleverancier Icasa heeft met een Britse tankstationketen overeenstemming bereikt over het gebruik van hun softwaresysteem XPetro. Het gaat om de keten Ellan Vannin Fuels, die met acht stations een leidende positie heeft op het Britse eiland Man.

Ellan Vannin Fuels besloot om zijn volledige netwerk te vernieuwen. Icasa en Tokheim leverden een volledige automatiseringsoplossing van Fuel POS als de EPOS-oplossing, en XPetro als back- en headoffice beheersysteem. Voorheen maakte het bedrijf gebruik van Micros-Oracle-oplossingen.

Implementatie

Des Kinsella, verantwoordelijke voor de Britse stations, licht toe: “De implementatie verliep zeer vlot. We hadden het team voor een paar weken ter plaatse. De samenwerking met beide leveranciers was zeer efficiënt en de interactie zeer goed”, aldus Kinsella.

De omschakeling vond plaats in de week van 18 juli, waarbij iedere dag twee stations zijn omgezet. “Binnen een week was dus alles geïmplementeerd en ondertussen lijken alle stukjes van de puzzel in elkaar te vallen. XPetro is zeer gebruiksvriendelijk en afgestemd op onze dagelijkse behoeften”, licht Kinsella toe.

Cloud solution

In de petroleumsector worden alle processen steeds vaker in de cloud beheerd, omdat dit voordelen met zich meebrengt. Om aan de groeiende behoefte van bedrijven tegemoet te komen, lanceerde Icasa vorig jaar het XPetro Cloud-platform. Sindsdien hebben behoorlijk wat nationale en internationale klanten de omschakeling naar het nieuwe platform gemaakt.

Tankstationbedrijven variëren qua grootte en daar speelt Icasa op in door flexibele back- en head-office cloud solutions aan te bieden voor het beheer van alle downstream-activiteiten. “Omdat we het belangrijk vinden om mee te evolueren met de noden van onze klanten, hebben we de afgelopen jaren fors geïnvesteerd in de omschakeling naar een cloudoplossing. Met als voornaamste doelstelling de implementatietijd te verkorten en het beheer voor de klant te vereenvoudigen. Met het vernieuwde XPetro heeft de klant geen eigen IT-infrastructuur meer nodig. Een stabiele internetverbinding volstaat.”

Icasa en Tokheim zijn beide exposant op de Tankstation Vakbeurs. Wilt u op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen en innovaties in de petrolbranche? Kom dan naar het evenement op dinsdag 15 novermber 2016 in Expo Houten. Schrijf nu in via: www.tankstationvakbeurs.nl/registratie/.

Auteur: Tom van Gurp

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.