Nieuw TanQyou-station zet vol in op klantenbinding

De onbemande tankstationformule TanQyou heeft vorige week zijn tweede locatie geopend. Na opening van de eerste vestiging vorig jaar in Franeker, is een station gestart in het Zuid-Hollandse Bleiswijk. De formule is bedacht door ICT-ondernemer Jan-Harmen Akkerman en stelt tankende klanten in staat om actief mee te spelen voor diverse prijzen. Ook krijgt de consument tijdens het tanken informatie via beeldschermen bij de brandstofpompen.

“Je ziet de markt verschuiven naar onbemand tanken, maar het huidige landschap van onbemande formules is niet in staat om een duidelijk unique selling point toe te voegen aan hun dienstverlening”, vindt Akkerman. “Bij een onbemand station heb je niet die vriendelijke medewerker die het verschil kan maken en is er niet tot nauwelijks sprake van loyaliteit.”

Digitaal spaarsysteem

TanQyou wil dit wel bieden. “De klant tankt niet alleen op een schoon station tegen een scherpe prijs, maar maakt ook kans op een periodieke prijzenpot. Via touchscreens aan de pomp kan de klant zich eenvoudig registreren voor een volledig digitaal spaarsysteem. In een persoonlijk account op de website of in de app heeft hij directe inzage in zijn persoonlijke winkans. Tevens kunnen gebruikers hier een heel eenvoudig en gratis fiscaal kloppende brandstofadministratie vinden.”

Het nieuwe station Bleiswijk is gevestigd aan de Overbuurtseweg 26, waar voorheen een TinQ was gevestigd. “Doel van het nieuwe station is om het tanken weer voordelig, leuk en persoonlijk te maken. Vandaar de slogan: Driven by a smile.” Naast de brandstof kunnen klanten op deze locatie, net als voorheen, ook terecht voor een kop koffie en voor belegde broodjes bij de vernieuwde Delistreet-shop.

Lees ook: ICT-ondernemer start franchiseformule voor onbemande stations

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding

Bekijk de aanbieding

Auteur: Tom van Gurp

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.