Brabantse Texaco-ondernemer opent bowlingbaan

Pomphouder Harold van der Meer uit Bergen op Zoom opent volgende maand een bowlingbaan. De ondernemer heeft momenteel een Texaco-locatie en wilde graag uitbreiden. Binnen de petrolbranche is dat echter niet makkelijk en in de bowlingmarkt zag hij nog een gat. Medio oktober gaan de deuren open.

”Een jaar of drie, vier geleden wilden we als bedrijfsuitje gaan bowlen. Toen merkten we dat er geen baan in de buurt zit”, legt Van der Meer uit. Hij onderzocht of er marktpotentie was voor een bowlingcentrum in de regio Bergen op Zoom. ”Die was er, dus toen ben ik aan de slag gegaan.”

Combinatie-acties

Vlakbij het stadscentrum vond Van der Meer een mooie plek, namelijk een opgeknapte suikerfabriek. ”De baan zit op de bovenste etage en ligt op vijf minuten lopen van het centrum. Tevens is er ruim voldoende parkeergelegenheid.” Als de baan eenmaal open is, wil hij starten met combinatie-acties, waarbij trouwe tankstation-klanten korting krijgen op het bowlen.

De ondernemer heeft eerst gekeken naar mogelijkheden om binnen de petrolbranche uit te breiden. ”Maar dat is heel lastig. De stations die te koop staan, lopen meestal niet zo goed. En als ze wel goed lopen, dan moet je er flink voor betalen.” Daarom is hij buiten de branche gaan kijken naar mogelijkheden en vond die dus ook.

Van der Meer heeft één Texaco aan de Marconilaan Noord in Bergen op Zoom, waarvan hij zowel eigenaar als uitbater is. In het verleden had de pomphouder ook enkele CoDo’s, maar hij beperkt zich nu tot één brandstoflocatie.

Dalende literverkopen

Tankstation-ondernemers oriënteren zich de laatste jaren steeds vaker op mogelijkheden buiten de branche. Door dalende literverkopen en toenemende margedruk maken pomphouders, al dan niet noodgedwongen, tijdelijke of permanente uitstapjes naar andere sectoren.

Zo zijn er diverse ondernemers met een zonnestudio, een skibox-verhuur of postagentschap. Ook erotica-artikelen of wasmachines voor kleding zijn bij tankstations te vinden. Daarmee willen ze nieuwe klantengroepen trekken en zich onderscheiden van de concurrentie.

Auteur: Tom van Gurp

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Brabantse Texaco-ondernemer opent bowlingbaan | TankPro.nl

Brabantse Texaco-ondernemer opent bowlingbaan

Pomphouder Harold van der Meer uit Bergen op Zoom opent volgende maand een bowlingbaan. De ondernemer heeft momenteel een Texaco-locatie en wilde graag uitbreiden. Binnen de petrolbranche is dat echter niet makkelijk en in de bowlingmarkt zag hij nog een gat. Medio oktober gaan de deuren open.

”Een jaar of drie, vier geleden wilden we als bedrijfsuitje gaan bowlen. Toen merkten we dat er geen baan in de buurt zit”, legt Van der Meer uit. Hij onderzocht of er marktpotentie was voor een bowlingcentrum in de regio Bergen op Zoom. ”Die was er, dus toen ben ik aan de slag gegaan.”

Combinatie-acties

Vlakbij het stadscentrum vond Van der Meer een mooie plek, namelijk een opgeknapte suikerfabriek. ”De baan zit op de bovenste etage en ligt op vijf minuten lopen van het centrum. Tevens is er ruim voldoende parkeergelegenheid.” Als de baan eenmaal open is, wil hij starten met combinatie-acties, waarbij trouwe tankstation-klanten korting krijgen op het bowlen.

De ondernemer heeft eerst gekeken naar mogelijkheden om binnen de petrolbranche uit te breiden. ”Maar dat is heel lastig. De stations die te koop staan, lopen meestal niet zo goed. En als ze wel goed lopen, dan moet je er flink voor betalen.” Daarom is hij buiten de branche gaan kijken naar mogelijkheden en vond die dus ook.

Van der Meer heeft één Texaco aan de Marconilaan Noord in Bergen op Zoom, waarvan hij zowel eigenaar als uitbater is. In het verleden had de pomphouder ook enkele CoDo’s, maar hij beperkt zich nu tot één brandstoflocatie.

Dalende literverkopen

Tankstation-ondernemers oriënteren zich de laatste jaren steeds vaker op mogelijkheden buiten de branche. Door dalende literverkopen en toenemende margedruk maken pomphouders, al dan niet noodgedwongen, tijdelijke of permanente uitstapjes naar andere sectoren.

Zo zijn er diverse ondernemers met een zonnestudio, een skibox-verhuur of postagentschap. Ook erotica-artikelen of wasmachines voor kleding zijn bij tankstations te vinden. Daarmee willen ze nieuwe klantengroepen trekken en zich onderscheiden van de concurrentie.

Auteur: Tom van Gurp

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.