BP start spaaractie voor online muziek en koptelefoons

Klanten kunnen bij BP sparen voor korting op muziek. Het gaat hierbij niet om cd’s of dvd’s, maar digitale muziek die kan worden gedownload. Ook kunnen deelnemers sparen voor een koptelefoon in plaats van muziek. Freebees-klanten krijgen extra korting. De actie duurt tot eind september, waarna een nieuw spaar-initiatief wordt opgestart.

Het spaarprogramma werkt als volgt. Voor iedere tien liter die een automobilist tankt of voor elk actieproduct dat hij koopt in de shop, krijgt hij een sticker. Bij tien stickers is een spaarkaart vol. Die kaart kan worden ingeleverd en bij bijbetaling van 2,99 euro krijgen klanten een download-code voor één complete digitale cd of voor tien losse nummers.

Spaarkaart

Als klanten 4,99 bijbetalen, kunnen ze een witte, blauwe of zwarte koptelefoon kopen. Freebees-spaarders hebben niet na tien, maar na vijf stickers een volle spaarkaart. De stickers worden alleen verstrekt bij bemande stations. Een tankbeurt bij een Express-locatie maakt de spaarkaart niet voller.

Momenteel wordt bij BP-stations reclame gemaakt voor de actie. Ook zijn commercials te horen op diverse landelijke radiostations en komen de reclames voorbij op de digitale muziekdienst Spotify. Daarnaast brengt de oliemaatschappij het spaarprogramma onder de aandacht via de Freebees-nieuwsbrief.

Downloaden

Dat de consument tegenwoordig alle muziek gratis van internet haalt, denkt de oliemaatschappij niet. ”Er zijn nog genoeg mensen die helemaal niet downloaden of netjes betalen voor downloads”, aldus een woordvoerder. Bovendien is 2,99 euro en een volle spaarkaart een prima prijs voor tien liedjes of één complete cd, vindt BP.

De actie is op 2 juli gestart, loopt momenteel alleen in Nederland, duurt tot eind september en wordt niet verlengd. Wel kunnen klanten hun download-codes tot het einde van dit jaar verzilveren. Er staat voor begin oktober een andere campagne gepland. Welke dat is, wil de oliemaatschappij nog niet meedelen.

Animo

Dat klanten na september niet meer kunnen sparen voor online muziek komt niet doordat er weinig animo voor is, aldus BP. ”De campagne is heel succesvol, wat wij ook van tevoren zo hadden ingeschat. Alle acties hebben bij ons een vaste looptijd en worden in principe nooit verlengd, omdat er dan weer een nieuwe klaarstaat. Dat is ook nu het geval.”

Tom van Gurp

Lees ook: BP overweegt landelijke uitrol van Gamma-spaaractie

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding

Bekijk de aanbieding

Auteur: Tom van Gurp

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.