tanken, benzine

BETA en Tokheim zetten in op betere dienstverlening voor Fuel POS-gebruikers

Belangenvereniging BETA en Tokheim, leverancier van onder meer kassasystemen en brandstofdispensers, gaan structureel samenwerken op het gebied van het gebied van de Fuel POS-systemen. Ze zijn het eens geworden over hoe ze die samenwerking dit jaar en in 2014 gaan invullen. Het doel is om ondernemers zo beter van dienst te kunnen zijn. 

Bestuurslid Dirk van Garderen van BETA is blij met de samenwerking, die breed van opzet is. “Daarbij moet je niet alleen aan klachten denken, maar ook aan de extra functionaliteit van producten die we onvoldoende gebruiken dan wel aan extra functionaliteit waar wij als tankstationondernemers behoefte aan hebben.”

Dealerpanel

Tokheim en BETA hebben afgesproken dat ze geregeld overleg met elkaar zullen hebben, onder meer over tarieven en contracten. Eens per jaar komt er een uitgebreidere bijeenkomst met klanten of leden in de vorm van een dealerpanel of gebruikersvereniging. Daarmee willen beide organisaties zien te bereiken dat de pomphouders een beter inzicht krijgen in de functionaliteit van de Fuel POS-systemen en suggesties kunnen aandragen voor verbetering. Mogelijk wordt de eerste bijeenkomst al gepland voorafgaand aan de algemene ledenvergadering van BETA eind juni.

Verder gaat Tokheim een klachtenlijn gaat inrichten, speciaal voor de BETA-leden. Om de communicatie te stroomlijnen is afgesproken dat ondernemers hun problemen aankaarten bij het BETA-secretariaat. Het secretariaat sluit ze vervolgens kort met het vaste Tokheim-aanspreekpunt. Als dat nodig is neemt Tokheim zelf contact op met de betreffende klanten. Tokheim gaat het secretariaat daarnaast beter informeren over storingen. BETA gaat er melding van doen in de nieuwsbrieven.

Trainingen

Ook over trainingen zijn afspraken gemaakt. BETA heeft Tokheim gevraagd om een e-learning cursus op te zetten voor het gebruik van Fuel POS-systemen, gericht op nieuwe en bestaande medewerkers. Daarnaast zou er een cursus voor gevorderde gebruikers moeten komen ten behoeve van eigenaren of bedrijfsleiders van tankstations. BETA heeft Tokheim gevraagd om zo’n cursus – klassikaal of e-learning – te ontwikkelen. Die zou nog dit jaar van start moeten gaan.

Auteur: Yvonne Ton

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

BETA en Tokheim zetten in op betere dienstverlening voor Fuel POS-gebruikers | TankPro.nl
tanken, benzine

BETA en Tokheim zetten in op betere dienstverlening voor Fuel POS-gebruikers

Belangenvereniging BETA en Tokheim, leverancier van onder meer kassasystemen en brandstofdispensers, gaan structureel samenwerken op het gebied van het gebied van de Fuel POS-systemen. Ze zijn het eens geworden over hoe ze die samenwerking dit jaar en in 2014 gaan invullen. Het doel is om ondernemers zo beter van dienst te kunnen zijn. 

Bestuurslid Dirk van Garderen van BETA is blij met de samenwerking, die breed van opzet is. “Daarbij moet je niet alleen aan klachten denken, maar ook aan de extra functionaliteit van producten die we onvoldoende gebruiken dan wel aan extra functionaliteit waar wij als tankstationondernemers behoefte aan hebben.”

Dealerpanel

Tokheim en BETA hebben afgesproken dat ze geregeld overleg met elkaar zullen hebben, onder meer over tarieven en contracten. Eens per jaar komt er een uitgebreidere bijeenkomst met klanten of leden in de vorm van een dealerpanel of gebruikersvereniging. Daarmee willen beide organisaties zien te bereiken dat de pomphouders een beter inzicht krijgen in de functionaliteit van de Fuel POS-systemen en suggesties kunnen aandragen voor verbetering. Mogelijk wordt de eerste bijeenkomst al gepland voorafgaand aan de algemene ledenvergadering van BETA eind juni.

Verder gaat Tokheim een klachtenlijn gaat inrichten, speciaal voor de BETA-leden. Om de communicatie te stroomlijnen is afgesproken dat ondernemers hun problemen aankaarten bij het BETA-secretariaat. Het secretariaat sluit ze vervolgens kort met het vaste Tokheim-aanspreekpunt. Als dat nodig is neemt Tokheim zelf contact op met de betreffende klanten. Tokheim gaat het secretariaat daarnaast beter informeren over storingen. BETA gaat er melding van doen in de nieuwsbrieven.

Trainingen

Ook over trainingen zijn afspraken gemaakt. BETA heeft Tokheim gevraagd om een e-learning cursus op te zetten voor het gebruik van Fuel POS-systemen, gericht op nieuwe en bestaande medewerkers. Daarnaast zou er een cursus voor gevorderde gebruikers moeten komen ten behoeve van eigenaren of bedrijfsleiders van tankstations. BETA heeft Tokheim gevraagd om zo’n cursus – klassikaal of e-learning – te ontwikkelen. Die zou nog dit jaar van start moeten gaan.

Auteur: Yvonne Ton

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.