Bart van Schijndel, Lekkerland, beurs, Convenience in Actie'13

Vers, kennis en energiedrankjes bij Convenience in Actie’13

Convenience in Actie’13 van Lekkerland heeft meer bezoekers getrokken dan de eerste editie van 2012. Bezochten vorig jaar nog 1811 mensen het evenement, dit jaar passeerden meer dan 2000 bezoekers de poorten. Daarmee heeft Convenience in Actie als beurs een vaste plek verworven binnen de food retail. Naast alle denkbare producenten van energiedrankjes, snoep- en rookwaren en bakery-producten stond de beurs dit jaar nog meer in het teken van verse producten en het vergaren van kennis bij het Convenience Platform.

Fruitmix tot gehaktbal

Op het speciaal ingericht Versplein konden bezoekers een gerecht laten bereiden door een kok of zich te goed doen aan allerhande verse producten; van een fruitmix tot de ‘aloude’  in tankstations niet onbekende, warme gehaktbal.

Maar ook saté, Indische gerechten, pizza’s en een scala aan verse boordjes toonden aan dat tankstations-ondernemers steeds creatiever met hun food-concept omgaan.

Maximaal rendement

Nieuw op de beurs was het congres van Convenience Platform. Het thema ‘ nieuwe media’ (en hoe deze voor uw onderneming te gebruiken) werd onder meer toegelicht door Joris Verhaak van reclamebureau APSBB.

Verhaak onderstreepte dat Facebook met 4,2 miljoen bezoekers per dag en Twitter met dagelijks 1,6 miljoen Tweets, perfecte kanalen zijn om de consument te bereiken, mits de boodschap relevant is.

Investering

In verschillende scenario’s toonde de reclameman aan zien hoe met een minimum aan moeite en investering (een filmpje op Youtube of een campagne op Facebook) een maximaal rendement gehaald kan worden. Bijvoorbeeld met een campagne van de Antwerpse Zoo waarbij online de geboorte van een olifantenbaby kon worden gevolgd.

Mensen raakten hierbij dermate betrokken dat uiteindelijk de bezoekersaantallen van de Zoo omhoog schoten. In dezelfde periode werd in een Nederlandse dierentuin ook een olifantenbaby geboren waarover slechts een persbericht naar buiten werd gebracht. Resultaat: amper meer bezoekers.

Niet te missen

Convenience in Actie zal ook volgend jaar plaatsvinden in De Fabrique in Maarssen. Volgens Christel Peeters verantwoordelijk voor de organisatie, heeft de beurs na de eerste editie van vorig jaar vaste grond onder de voeten gekregen. “We spelen duidelijk in de op de behoefte van de klanten en retailers. Dat blijkt ook uit het bezoekersaantal dat nu boven de 2000 is uitgekomen. Ook de orderportefeuille is dit jaar beter gevuld.”

Bart van Schijndel, woordvoerder van Lekkerland, vult aan: “We hebben als doelstelling dat Convenience in Actie een niet te missen beurs is voor onze doelgroep. Ik geloof dat we dat met deze stijgende lijn en het enthousiasme onder de bezoekers nu al kunnen vaststellen.”

Bekijk hieronder de video van Convenience in Actie’13

Auteur: Steven Don

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Vers, kennis en energiedrankjes bij Convenience in Actie’13 | TankPro.nl
Bart van Schijndel, Lekkerland, beurs, Convenience in Actie'13

Vers, kennis en energiedrankjes bij Convenience in Actie’13

Convenience in Actie’13 van Lekkerland heeft meer bezoekers getrokken dan de eerste editie van 2012. Bezochten vorig jaar nog 1811 mensen het evenement, dit jaar passeerden meer dan 2000 bezoekers de poorten. Daarmee heeft Convenience in Actie als beurs een vaste plek verworven binnen de food retail. Naast alle denkbare producenten van energiedrankjes, snoep- en rookwaren en bakery-producten stond de beurs dit jaar nog meer in het teken van verse producten en het vergaren van kennis bij het Convenience Platform.

Fruitmix tot gehaktbal

Op het speciaal ingericht Versplein konden bezoekers een gerecht laten bereiden door een kok of zich te goed doen aan allerhande verse producten; van een fruitmix tot de ‘aloude’  in tankstations niet onbekende, warme gehaktbal.

Maar ook saté, Indische gerechten, pizza’s en een scala aan verse boordjes toonden aan dat tankstations-ondernemers steeds creatiever met hun food-concept omgaan.

Maximaal rendement

Nieuw op de beurs was het congres van Convenience Platform. Het thema ‘ nieuwe media’ (en hoe deze voor uw onderneming te gebruiken) werd onder meer toegelicht door Joris Verhaak van reclamebureau APSBB.

Verhaak onderstreepte dat Facebook met 4,2 miljoen bezoekers per dag en Twitter met dagelijks 1,6 miljoen Tweets, perfecte kanalen zijn om de consument te bereiken, mits de boodschap relevant is.

Investering

In verschillende scenario’s toonde de reclameman aan zien hoe met een minimum aan moeite en investering (een filmpje op Youtube of een campagne op Facebook) een maximaal rendement gehaald kan worden. Bijvoorbeeld met een campagne van de Antwerpse Zoo waarbij online de geboorte van een olifantenbaby kon worden gevolgd.

Mensen raakten hierbij dermate betrokken dat uiteindelijk de bezoekersaantallen van de Zoo omhoog schoten. In dezelfde periode werd in een Nederlandse dierentuin ook een olifantenbaby geboren waarover slechts een persbericht naar buiten werd gebracht. Resultaat: amper meer bezoekers.

Niet te missen

Convenience in Actie zal ook volgend jaar plaatsvinden in De Fabrique in Maarssen. Volgens Christel Peeters verantwoordelijk voor de organisatie, heeft de beurs na de eerste editie van vorig jaar vaste grond onder de voeten gekregen. “We spelen duidelijk in de op de behoefte van de klanten en retailers. Dat blijkt ook uit het bezoekersaantal dat nu boven de 2000 is uitgekomen. Ook de orderportefeuille is dit jaar beter gevuld.”

Bart van Schijndel, woordvoerder van Lekkerland, vult aan: “We hebben als doelstelling dat Convenience in Actie een niet te missen beurs is voor onze doelgroep. Ik geloof dat we dat met deze stijgende lijn en het enthousiasme onder de bezoekers nu al kunnen vaststellen.”

Bekijk hieronder de video van Convenience in Actie’13

Auteur: Steven Don

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.