Betere productinformatie met Extendas en PS in Foodservice

Hoeveel calorieën zitten er in een energie-drankje? Welk product is bij de consument het meest in trek? Wat is de exacte voedingswaarde van mijn broodje gezond? Op deze en andere specifieke vragen over producten in de pompshop kunnen pomphouders nu direct een antwoord geven dankzij een samenwerking tussen Extendas BV en PS in Foodservice.

De twee partijen gaan de artikelinformatie in tankstations standaardiseren en verder uitbreiden. Extendas is binnen de petrolmarkt bekend als de ontwikkelaar van backofficesysteem FuelOffice en samenwerkingsplatform FuelPortal. PS in Foodservice heeft een centrale database voor producten, specificaties en informatie.

Inspelen

Volgens directeur Nicole Kleuskens van PS in Foodservice ligt een samenwerking dan wel erg voor de hand. “Met de zeer specifieke informatie die wij over producten leveren, kunnen pomphouders eerder inspelen op markttrends of op vragen van klanten. Met een druk op de knop is er een hele reeks specificaties inzichtelijk.”

Dat kan zeer van pas komen in een branche waar producten en barcodes continu wisselen. Zo zijn de gegevens over besteleenheden van een rolletje snoep of de houdbaarheid van een beker melk niet altijd beschikbaar. Daardoor is het ook moeilijk om producten op een juiste manier met elkaar te vergelijken. Met de artikeldatabase van FuelPortal is dit wel mogelijk en direct toepasbaar.

Allergenen

Kleuskens:”Klanten willen steeds meer op de hoogte worden gebracht van de producten die ze consumeren. Wat is de voedingswaarde? Zit er een keurmerk op? Wat zijn de bewaarcondities? Dat gaat nu nog om verpakte producten. Maar in 2014 wordt het bij de wet verplicht om bijvoorbeeld allergenen in onverpakte etenswaren in kaart te brengen. Met dit systeem hoeft de medewerker maar even op het scherm te kijken en de informatie is er.”

Smartphone app

De artikelinformatie wordt tevens gecombineerd met een zeer uitgebreide beeldbank met productfoto’s. Zodoende kan de pomphouder bij bijvoorbeeld speciale klantenacties de juiste beelden opvragen op zijn Backofficesysteem. Bovendien kunnen informatie en beelden worden gebruikt voor de website van het tankstation zelf of voor smartphone applicaties.

Fred Kramer

Lees ook: Meer mogelijkheden tankstations met smartphone app

Marcel Cauli van Extendas en Nicole Kleuskens van PS in Foodservice feliciteren elkaar met de samenwerking

Auteur: Steven Don

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Betere productinformatie met Extendas en PS in Foodservice | TankPro.nl

Betere productinformatie met Extendas en PS in Foodservice

Hoeveel calorieën zitten er in een energie-drankje? Welk product is bij de consument het meest in trek? Wat is de exacte voedingswaarde van mijn broodje gezond? Op deze en andere specifieke vragen over producten in de pompshop kunnen pomphouders nu direct een antwoord geven dankzij een samenwerking tussen Extendas BV en PS in Foodservice.

De twee partijen gaan de artikelinformatie in tankstations standaardiseren en verder uitbreiden. Extendas is binnen de petrolmarkt bekend als de ontwikkelaar van backofficesysteem FuelOffice en samenwerkingsplatform FuelPortal. PS in Foodservice heeft een centrale database voor producten, specificaties en informatie.

Inspelen

Volgens directeur Nicole Kleuskens van PS in Foodservice ligt een samenwerking dan wel erg voor de hand. “Met de zeer specifieke informatie die wij over producten leveren, kunnen pomphouders eerder inspelen op markttrends of op vragen van klanten. Met een druk op de knop is er een hele reeks specificaties inzichtelijk.”

Dat kan zeer van pas komen in een branche waar producten en barcodes continu wisselen. Zo zijn de gegevens over besteleenheden van een rolletje snoep of de houdbaarheid van een beker melk niet altijd beschikbaar. Daardoor is het ook moeilijk om producten op een juiste manier met elkaar te vergelijken. Met de artikeldatabase van FuelPortal is dit wel mogelijk en direct toepasbaar.

Allergenen

Kleuskens:”Klanten willen steeds meer op de hoogte worden gebracht van de producten die ze consumeren. Wat is de voedingswaarde? Zit er een keurmerk op? Wat zijn de bewaarcondities? Dat gaat nu nog om verpakte producten. Maar in 2014 wordt het bij de wet verplicht om bijvoorbeeld allergenen in onverpakte etenswaren in kaart te brengen. Met dit systeem hoeft de medewerker maar even op het scherm te kijken en de informatie is er.”

Smartphone app

De artikelinformatie wordt tevens gecombineerd met een zeer uitgebreide beeldbank met productfoto’s. Zodoende kan de pomphouder bij bijvoorbeeld speciale klantenacties de juiste beelden opvragen op zijn Backofficesysteem. Bovendien kunnen informatie en beelden worden gebruikt voor de website van het tankstation zelf of voor smartphone applicaties.

Fred Kramer

Lees ook: Meer mogelijkheden tankstations met smartphone app

Marcel Cauli van Extendas en Nicole Kleuskens van PS in Foodservice feliciteren elkaar met de samenwerking

Auteur: Steven Don

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.