MultiTankcard

MultiTankcard groeit en investeert in ‘low-code platform’

Bron: MultiTankcard

MultiTankcard maakte in de afgelopen vijf jaar een forse groei door. Het personeelsbestand verdrievoudigde en ook de omzet van de mobiliteitspasaanbieder steeg behoorlijk. Het bedrijf meldt daarom de volgende stap te willen zetten: het bouwen van een ‘low-code platform’.

Zo’n platform stelt een bedrijf in staat om snel apps te ontwikkelen met een minimaal gebruik van codes. Daardoor kunnen (digitale) ideeën sneller uitgevoerd, getest en verbeterd worden. Het platform moet het voor MultiTankcard mogelijk maken om sneller te ontwikkelen, waardoor klanten en leveranciers eenvoudiger gekoppeld kunnen worden. Ontsluiting naar nieuwe ’tokens’, zoals de telefoon of auto, vragen volgens het bedrijf eveneens om een andere aanpak.

Transitie naar elektrisch

“De bouw geeft ook een kans om de EV-infrastructuur volledig nieuw vorm te geven met het oog op de digitalisering en dat terwijl de huidige infrastructuur pas vier jaar oud is. Geautomatiseerde koppelingen met klanten, leveranciers en interne applicaties worden steeds belangrijker. We timmeren hard aan de weg om onze klanten en andere stakeholders ook in de toekomst optimaal van dienst te kunnen zijn”, aldus directeur Patrick Roozeman.

Het bedrijf merkt dat de transacties steeds meer verschuiven in volume en langzaam van fossiele brandstof naar elektrisch laden gaan. “De EV-wereld functioneert veelal nog offline en niet-realtime. Deze sector zal echter in het aantal transacties vele malen groter zijn dan fossiel, waarmee het transactiehuis uiteraard vlekkeloos moet blijven functioneren. Het aantal laadsessies per week is nu al drie à vier keer hoger dan het aantal tankbeurten met fossiele brandstof. De EV-sector staat echter nog aan het begin van een gedegen automatisering.”

Aannemen IT’ers

Om ontwikkelingen als het nieuwe platform mogelijk te maken, werden de afgelopen jaar vooral veel IT’ers aangetrokken. Daarmee verscherpte volgens MultiTankcard ook het beeld van een transactieplatform in plaats van een pasuitgever. “Het is niet eenvoudig om goede IT-professionals te vinden en aan je te binden in deze tijd”, meent Roozeman. “Met een volledig nieuwe recruitment aanpak lukt het ons toch in deze krapte de juiste mensen te vinden. Het verhaal slaat aan, maar we blijven rekruteren.”

Lees ook:

MultiTankcard

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

MultiTankcard groeit en investeert in ‘low-code platform’ | TankPro.nl
MultiTankcard

MultiTankcard groeit en investeert in ‘low-code platform’

Bron: MultiTankcard

MultiTankcard maakte in de afgelopen vijf jaar een forse groei door. Het personeelsbestand verdrievoudigde en ook de omzet van de mobiliteitspasaanbieder steeg behoorlijk. Het bedrijf meldt daarom de volgende stap te willen zetten: het bouwen van een ‘low-code platform’.

Zo’n platform stelt een bedrijf in staat om snel apps te ontwikkelen met een minimaal gebruik van codes. Daardoor kunnen (digitale) ideeën sneller uitgevoerd, getest en verbeterd worden. Het platform moet het voor MultiTankcard mogelijk maken om sneller te ontwikkelen, waardoor klanten en leveranciers eenvoudiger gekoppeld kunnen worden. Ontsluiting naar nieuwe ’tokens’, zoals de telefoon of auto, vragen volgens het bedrijf eveneens om een andere aanpak.

Transitie naar elektrisch

“De bouw geeft ook een kans om de EV-infrastructuur volledig nieuw vorm te geven met het oog op de digitalisering en dat terwijl de huidige infrastructuur pas vier jaar oud is. Geautomatiseerde koppelingen met klanten, leveranciers en interne applicaties worden steeds belangrijker. We timmeren hard aan de weg om onze klanten en andere stakeholders ook in de toekomst optimaal van dienst te kunnen zijn”, aldus directeur Patrick Roozeman.

Het bedrijf merkt dat de transacties steeds meer verschuiven in volume en langzaam van fossiele brandstof naar elektrisch laden gaan. “De EV-wereld functioneert veelal nog offline en niet-realtime. Deze sector zal echter in het aantal transacties vele malen groter zijn dan fossiel, waarmee het transactiehuis uiteraard vlekkeloos moet blijven functioneren. Het aantal laadsessies per week is nu al drie à vier keer hoger dan het aantal tankbeurten met fossiele brandstof. De EV-sector staat echter nog aan het begin van een gedegen automatisering.”

Aannemen IT’ers

Om ontwikkelingen als het nieuwe platform mogelijk te maken, werden de afgelopen jaar vooral veel IT’ers aangetrokken. Daarmee verscherpte volgens MultiTankcard ook het beeld van een transactieplatform in plaats van een pasuitgever. “Het is niet eenvoudig om goede IT-professionals te vinden en aan je te binden in deze tijd”, meent Roozeman. “Met een volledig nieuwe recruitment aanpak lukt het ons toch in deze krapte de juiste mensen te vinden. Het verhaal slaat aan, maar we blijven rekruteren.”

Lees ook:

MultiTankcard

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.