
Kodak aast op plekje voor eigen fotokiosk in tankshop
Kodak ziet een rol weggelegd voor de fotokiosk in pompshops, waar consumenten en automobilisten via de telefoon binnen enkele minuten foto’s kunnen bestellen en afdrukken.
Kodak zet daarbij in op de beperkte ruimte die de fotokiosk in beslag neemt en het gebruiks- en bedieningsgemak. Zo kan er verbinding gemaakt worden via Bluetooth, WiFi, Apple Airprint of de eigen Kodak Moments-software. Daarnaast volstaat een USB-stick.
Volgens Kodak kan de fotokiosk een manier zijn om meer publiek naar de pompshops te trekken, nu deze zich in toenemende mate ontwikkelen tot gemakswinkel.
Ruim een half miljoen mensen maken dagelijks gebruik van de fotokiosk, schrijft Kodak. Het 128 jaar oude Amerikaanse bedrijf is bekend van de filmrolletjes. Met de opkomst van digitale camera’s en verbeteringen aan de camera’s van mobiele telefoons raakte Kodak in de problemen. In 2012 was het genoodzaakt faillissementsbescherming aan te vragen.
U las zojuist één van de gratis premium artikelen
Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding
Bent u al abonnee?