Tango gaat fors inzetten op plaatsen van laadpunten voor elektrische auto’s

Foto: Q8 / Tango

Niet alleen bij tankstations van Tango, maar ook op andere plekken in Nederland gaat de onbemande tankformule flink inzetten op het plaatsen van laadpalen voor elektrische auto’s. Dit gebeurt onder de vlag van Tango electric.

“We willen onze klanten services bieden gericht op de toekomst, voor elke vorm van mobiliteit,” aldus Sven Dochez, Director Sustainable Fuels bij Q8. Het moederbedrijf van Tango zette eind 2017 al de eerste stappen met snelladers op diverse stations in België. Begin vorig jaar kwamen hier de allereerste ultrasnelladers bij langs de Belgische snelweg, in samenwerking met Ionity. Het bedrijf zet hierin nu de volgende stap, met de uitbouw van een eigen laadnetwerk in Nederland onder de naam Tango electric.

Primeur in Harderwijk

Tango’s bestaande tankstations vormen een perfecte basis om te starten met het eigen laadnetwerk. Laadpalen zullen integraal onderdeel gemaakt worden van het productaanbod. Het tankstation in Harderwijk had begin maart de primeur: daar openden de eerste twee snelladers onder de luifel.

Klanten kunnen terecht bij een uitgebreid netwerk aan laadpunten met de Tango electric laadpas. Momenteel geeft de laadpas toegang tot zo’n 80 procent van alle laadpunten in Benelux (45.000) waarvan 30.000 in Nederland. Die zijn ook terug te vinden in de Tango electric app. Het uiteindelijke doel is om met één laadpas door heel Europa te kunnen reizen en laden.

Stand-alone

Ook zijn er stand-alone laders ontwikkeld die op diverse locaties geplaatst kunnen worden, van bijvoorbeeld retailpartners en bedrijven. Dochez: “We beseffen dat elektrische rijders niet alleen op tankstations komen om hun auto op te laden. Om het onze klanten zo makkelijk mogelijk te maken, zorgen we ervoor dat zij ook op andere locaties gebruik kunnen maken van Tango-laders. Zo kun je, terwijl je bijvoorbeeld boodschappen doet, gemakkelijk en snel je auto opladen. Of terwijl je werkt op kantoor. Bedrijven kunnen bovendien ook Tango-laders bij medewerkers thuis laten plaatsen.”

Online portal

Zakelijke rijders en fleetmanagers krijgen een totaaloplossing in de vorm van een online portal gecombineerd met een aanbod van AC-laders en bijbehorende services. In de portal heeft de fleetmanager alle tools tot zijn beschikking om de elektrische vloot te beheren. Tango electric installeert de AC-laadpalen op zakelijke locaties en bij EV-rijders thuis. Doordat deze laders direct zijn verbonden met de Tango portal worden de thuislaadsessies automatisch maandelijks vergoed via Tango electric.

Tango bekijkt ook de mogelijkheden om laadpleinen aan te leggen: plekken met meer dan twee laadpunten gelegen op knooppunten in gemeenten en regio’s waar meerdere elektrische rijders tegelijkertijd gefaciliteerd kunnen worden.

Lees ook:

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Tango gaat fors inzetten op plaatsen van laadpunten voor elektrische auto’s | TankPro.nl

Tango gaat fors inzetten op plaatsen van laadpunten voor elektrische auto’s

Foto: Q8 / Tango

Niet alleen bij tankstations van Tango, maar ook op andere plekken in Nederland gaat de onbemande tankformule flink inzetten op het plaatsen van laadpalen voor elektrische auto’s. Dit gebeurt onder de vlag van Tango electric.

“We willen onze klanten services bieden gericht op de toekomst, voor elke vorm van mobiliteit,” aldus Sven Dochez, Director Sustainable Fuels bij Q8. Het moederbedrijf van Tango zette eind 2017 al de eerste stappen met snelladers op diverse stations in België. Begin vorig jaar kwamen hier de allereerste ultrasnelladers bij langs de Belgische snelweg, in samenwerking met Ionity. Het bedrijf zet hierin nu de volgende stap, met de uitbouw van een eigen laadnetwerk in Nederland onder de naam Tango electric.

Primeur in Harderwijk

Tango’s bestaande tankstations vormen een perfecte basis om te starten met het eigen laadnetwerk. Laadpalen zullen integraal onderdeel gemaakt worden van het productaanbod. Het tankstation in Harderwijk had begin maart de primeur: daar openden de eerste twee snelladers onder de luifel.

Klanten kunnen terecht bij een uitgebreid netwerk aan laadpunten met de Tango electric laadpas. Momenteel geeft de laadpas toegang tot zo’n 80 procent van alle laadpunten in Benelux (45.000) waarvan 30.000 in Nederland. Die zijn ook terug te vinden in de Tango electric app. Het uiteindelijke doel is om met één laadpas door heel Europa te kunnen reizen en laden.

Stand-alone

Ook zijn er stand-alone laders ontwikkeld die op diverse locaties geplaatst kunnen worden, van bijvoorbeeld retailpartners en bedrijven. Dochez: “We beseffen dat elektrische rijders niet alleen op tankstations komen om hun auto op te laden. Om het onze klanten zo makkelijk mogelijk te maken, zorgen we ervoor dat zij ook op andere locaties gebruik kunnen maken van Tango-laders. Zo kun je, terwijl je bijvoorbeeld boodschappen doet, gemakkelijk en snel je auto opladen. Of terwijl je werkt op kantoor. Bedrijven kunnen bovendien ook Tango-laders bij medewerkers thuis laten plaatsen.”

Online portal

Zakelijke rijders en fleetmanagers krijgen een totaaloplossing in de vorm van een online portal gecombineerd met een aanbod van AC-laders en bijbehorende services. In de portal heeft de fleetmanager alle tools tot zijn beschikking om de elektrische vloot te beheren. Tango electric installeert de AC-laadpalen op zakelijke locaties en bij EV-rijders thuis. Doordat deze laders direct zijn verbonden met de Tango portal worden de thuislaadsessies automatisch maandelijks vergoed via Tango electric.

Tango bekijkt ook de mogelijkheden om laadpleinen aan te leggen: plekken met meer dan twee laadpunten gelegen op knooppunten in gemeenten en regio’s waar meerdere elektrische rijders tegelijkertijd gefaciliteerd kunnen worden.

Lees ook:

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.