PitPoint wint aanbesteding voor groengasstation in Frankrijk

PitPoint heeft haar eerste tender in Frankrijk gewonnen. De leverancier van schone brandstoffen gaat voor de regionale vervoerder Berthelet Cars een groengastankstation ontwerpen, bouwen en beheren in Genas, een voorstad van Lyon. Bij het station gaan dertig bussen tanken die rijden op groengas dat deels in Frankrijk wordt geproduceerd.

Berthelet Cars opereert verschillende openbaar vervoerslijnen en heeft een sterke focus op diensten van en naar het vliegveld. Het bedrijf is begonnen met een groengasprogramma om in te spelen op de groeiende behoefte van klanten voor schonere brandstoffen. Het contract tussen PitPoint en Berthelet heeft een looptijd van 10 jaar.

Jan Theo Hoefakker, Director Commercial Sales: “Wij zijn ontzettend trots en blij. Dit project sluit goed aan bij onze ambitie om, net als in Nederland, op maat gemaakte oplossingen voor busbedrijven te ontwikkelen en te beheren. Bovendien geeft dit project ons ervaring in werken in Frankrijk en kan het als een voorbeeld dienen voor toekomstige klanten.”

Uitbreiding naar Frankrijk

Het station moet in januari 2020 operationeel zijn. PitPoint garandeert capaciteit en beschikbaarheid voor de contractperiode aan de klant op basis van een SLA. Dit project bevestigt voor PitPoint dat het een juiste keuze heeft gemaakt door naar Frankrijk uit te breiden.

Hoefakker: “We zagen in het Franse OV kansen voor groengas in de transitie naar zero emissie vervoer. Bussen worden minder intensief gebruikt en een groot aandeel van de bussen in de vloot rijdt lange afstanden. Hiermee is volledige overgang naar zero emissie nog een brug te ver.” Rijden op groengas is in Frankrijk een goed en haalbaar alternatief waarmee veel milieuwinst te behalen is. Bovendien is groengas ook in Frankrijk de meest kosteneffectieve brandstof voor CO2-reductie in verkeer en vervoer.

Onderwerpen: ,

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

PitPoint wint aanbesteding voor groengasstation in Frankrijk | TankPro.nl

PitPoint wint aanbesteding voor groengasstation in Frankrijk

PitPoint heeft haar eerste tender in Frankrijk gewonnen. De leverancier van schone brandstoffen gaat voor de regionale vervoerder Berthelet Cars een groengastankstation ontwerpen, bouwen en beheren in Genas, een voorstad van Lyon. Bij het station gaan dertig bussen tanken die rijden op groengas dat deels in Frankrijk wordt geproduceerd.

Berthelet Cars opereert verschillende openbaar vervoerslijnen en heeft een sterke focus op diensten van en naar het vliegveld. Het bedrijf is begonnen met een groengasprogramma om in te spelen op de groeiende behoefte van klanten voor schonere brandstoffen. Het contract tussen PitPoint en Berthelet heeft een looptijd van 10 jaar.

Jan Theo Hoefakker, Director Commercial Sales: “Wij zijn ontzettend trots en blij. Dit project sluit goed aan bij onze ambitie om, net als in Nederland, op maat gemaakte oplossingen voor busbedrijven te ontwikkelen en te beheren. Bovendien geeft dit project ons ervaring in werken in Frankrijk en kan het als een voorbeeld dienen voor toekomstige klanten.”

Uitbreiding naar Frankrijk

Het station moet in januari 2020 operationeel zijn. PitPoint garandeert capaciteit en beschikbaarheid voor de contractperiode aan de klant op basis van een SLA. Dit project bevestigt voor PitPoint dat het een juiste keuze heeft gemaakt door naar Frankrijk uit te breiden.

Hoefakker: “We zagen in het Franse OV kansen voor groengas in de transitie naar zero emissie vervoer. Bussen worden minder intensief gebruikt en een groot aandeel van de bussen in de vloot rijdt lange afstanden. Hiermee is volledige overgang naar zero emissie nog een brug te ver.” Rijden op groengas is in Frankrijk een goed en haalbaar alternatief waarmee veel milieuwinst te behalen is. Bovendien is groengas ook in Frankrijk de meest kosteneffectieve brandstof voor CO2-reductie in verkeer en vervoer.

Onderwerpen: ,

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.