EG Group gaat Esso-tankstations in Duitsland exploiteren

De verkoop van het Duitse Esso-netwerk van tankstations aan EG Group is afgerond. Dat hebben het Britse bedrijf en ExxonMobil bekendgemaakt. De overname van de circa duizend tankstations bij onze oosterburen was eind vorig jaar al aangekondigd. 

“Uiteraard blijven we de kwaliteitsbrandstoffen van Synergy en Mobil-smeermiddelen verkopen op de Duitse Esso-stations. Samen met EG Group, onze nieuwe brand partner, willen we de groei van Esso in Duitsland bevorderen”, zegt Florian Barsch, CEO van ExxonMobil Central Europe Holding. Hij kijkt ernaar uit om samen te werken met EG Group. “Beide bedrijven zullen daarbij focussen op hun sterke punten om zo een nog belangrijkere speler te worden in de Duitse markt van de tankstations.”

Vlotte overdracht

Mohsin Issa, oprichter en mede-CEO van EG Group, dat nu ongeveer 5.000 stations in Europa en de VS uitbaat: “Ik wil in het bijzonder het team van Esso Deutschland bedanken voor de vlotte overdracht en de geweldige ondersteuning in de periode na de aankondiging in november vorig jaar. Naast de bestaande leveranciers en professionele adviseurs heeft iedereen die bij dit project betrokken was zeer hard gewerkt om de overdracht soepel en succesvol te laten verlopen.”

Volgens Issa heeft EG Group een goed beheerde onderneming overgenomen met een uitstekende reputatie op gebied van dienstverlening aan de Duitse klanten. “Het netwerk van Esso-tankstations in Duitsland is voor ons een sterk retailplatform om verder te ontwikkelen en uit te bouwen.” EG Group wil investeren in een uitgebreid aanbod van brandstof, convenience winkels en food-to go concepten die voorlopers zijn in de markt.”

Periode van 20 jaar

De samenwerking tussen ExxonMobil en EG Group is initieel aangegaan voor een periode van 20 jaar. De verantwoordelijkheid voor de ontwikkeling van brandstoffen en smeermiddelen, het merk Esso en de marketing blijven bij ExxonMobil. EG Group staat in voor de operationele activiteiten, inclusief de activiteiten rond de brandstofprijzen. EG Group blijft Synergy brandstoffen en Mobil-smeermiddelen verkopen op de Duitse Esso-tankstations en heeft beloofd te investeren in de brandstof, carwash en winkelactiviteiten, evenals in andere segmenten.

Lees ook:

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

EG Group gaat Esso-tankstations in Duitsland exploiteren | TankPro.nl

EG Group gaat Esso-tankstations in Duitsland exploiteren

De verkoop van het Duitse Esso-netwerk van tankstations aan EG Group is afgerond. Dat hebben het Britse bedrijf en ExxonMobil bekendgemaakt. De overname van de circa duizend tankstations bij onze oosterburen was eind vorig jaar al aangekondigd. 

“Uiteraard blijven we de kwaliteitsbrandstoffen van Synergy en Mobil-smeermiddelen verkopen op de Duitse Esso-stations. Samen met EG Group, onze nieuwe brand partner, willen we de groei van Esso in Duitsland bevorderen”, zegt Florian Barsch, CEO van ExxonMobil Central Europe Holding. Hij kijkt ernaar uit om samen te werken met EG Group. “Beide bedrijven zullen daarbij focussen op hun sterke punten om zo een nog belangrijkere speler te worden in de Duitse markt van de tankstations.”

Vlotte overdracht

Mohsin Issa, oprichter en mede-CEO van EG Group, dat nu ongeveer 5.000 stations in Europa en de VS uitbaat: “Ik wil in het bijzonder het team van Esso Deutschland bedanken voor de vlotte overdracht en de geweldige ondersteuning in de periode na de aankondiging in november vorig jaar. Naast de bestaande leveranciers en professionele adviseurs heeft iedereen die bij dit project betrokken was zeer hard gewerkt om de overdracht soepel en succesvol te laten verlopen.”

Volgens Issa heeft EG Group een goed beheerde onderneming overgenomen met een uitstekende reputatie op gebied van dienstverlening aan de Duitse klanten. “Het netwerk van Esso-tankstations in Duitsland is voor ons een sterk retailplatform om verder te ontwikkelen en uit te bouwen.” EG Group wil investeren in een uitgebreid aanbod van brandstof, convenience winkels en food-to go concepten die voorlopers zijn in de markt.”

Periode van 20 jaar

De samenwerking tussen ExxonMobil en EG Group is initieel aangegaan voor een periode van 20 jaar. De verantwoordelijkheid voor de ontwikkeling van brandstoffen en smeermiddelen, het merk Esso en de marketing blijven bij ExxonMobil. EG Group staat in voor de operationele activiteiten, inclusief de activiteiten rond de brandstofprijzen. EG Group blijft Synergy brandstoffen en Mobil-smeermiddelen verkopen op de Duitse Esso-tankstations en heeft beloofd te investeren in de brandstof, carwash en winkelactiviteiten, evenals in andere segmenten.

Lees ook:

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.