Shell haakt aan bij autofabrikanten voor realiseren van snellaadpunten

Shell is een samenwerking aangegaan met de nieuwe joint venture Ionity, een partnerschap van diverse grote autofabrikanten, voor het realiseren van snellaadpunten. In eerste instantie worden deze oplaadpunten bij tachtig Shell-stations langs snelwegen in tien Europese landen geïnstalleerd. Nederland is een van de landen waar de laadpalen worden neergezet.

Het gaat om oplaadpunten met een laadvermogen van 350 kilowatt, waar elektrische auto’s in vijf tot acht minuten opgeladen kunnen worden. Dat is aanzienlijk sneller, zo’n drie keer rapper, dan bij de oplaadpalen die op dit moment beschikbaar zijn.

Volgens de oliemaatschappij neemt de vraag naar oplaadpunten langs belangrijke snelwegen in Europa snel toe. Door de samenwerking is Shell in tien landen de grootste partner van Ionity geworden. “Hiermee anticiperen we op de behoefte aan snelle oplaadpunten en bieden we onze klanten toegang tot de snelste oplaadpunten in Europa”, laat István Kapitány, verantwoordelijk voor de retail-activiteiten bij Shell, weten.

NewMotion en Shell Recharge

Bij Shell zijn ze er volgens Kapitány van overtuigd dat meer mensen elektrisch gaan rijden als er altijd en overal goede en gebruiksvriendelijke oplaadmogelijkheden zijn. Om dit te realiseren bewandelt de oliereus verschillende paden. Naast de samenwerking met Ionity nam Shell onlangs de Nederlandse laadpalenaanbieder NewMotion over. Daarnaast wordt er gewerkt aan het realiseren van snellaadpunten bij tankstations onder de naam Shell Recharge.

Langs de A12, bij Shell-station De Andel in Gouda, wordt binnenkort het eerste snellaadpunt van Shell Recharge in gebruik genomen. “In Nederland hebben we de ambitie om een eerste netwerk van 25 laadpunten in de Randstad te realiseren,” vertelt Machteld de Haan, General Manager Shell Retail Benelux & France. Volgens De Haan is de elektriciteit bij deze oplaadpunten volledig afkomstig van Nederlandse, groene energiebronnen.

Samenwerking van autofabrikanten

Twee weken geleden maakten autofabrikanten BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company en de Volkswagen Group (waar ook de deelnemende merken Audi en Porsche onderdeel van uitmaken) bekend dat ze samen gaan werken om een Europees High-Power Charging-netwerk van in elk geval vierhonderd locaties te realiseren. Samen willen ze ervoor zorgen dat er voor elektrische auto’s in de toekomst voldoende laadpunten zijn.

Voor 2020 willen de partijen minimaal vierhonderd laadstations realiseren. Dit is volgens CEO Michael Hajesch, die de leiding heeft bij Ionity, cruciaal om elektrische auto’s aan de man te kunnen brengen. Eerder werd al bekend dat ook een samenwerking is aangegaan met het Duitse Tank & Rast, dat het merendeel van de snelwegstations bij onze oosterburen in handen heeft. Ook Circle K (onder meer actief in Noorwegen) en het Oostenrijkse OMV zijn bij het project betrokken.

Lees ook:

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Shell haakt aan bij autofabrikanten voor realiseren van snellaadpunten | TankPro.nl

Shell haakt aan bij autofabrikanten voor realiseren van snellaadpunten

Shell is een samenwerking aangegaan met de nieuwe joint venture Ionity, een partnerschap van diverse grote autofabrikanten, voor het realiseren van snellaadpunten. In eerste instantie worden deze oplaadpunten bij tachtig Shell-stations langs snelwegen in tien Europese landen geïnstalleerd. Nederland is een van de landen waar de laadpalen worden neergezet.

Het gaat om oplaadpunten met een laadvermogen van 350 kilowatt, waar elektrische auto’s in vijf tot acht minuten opgeladen kunnen worden. Dat is aanzienlijk sneller, zo’n drie keer rapper, dan bij de oplaadpalen die op dit moment beschikbaar zijn.

Volgens de oliemaatschappij neemt de vraag naar oplaadpunten langs belangrijke snelwegen in Europa snel toe. Door de samenwerking is Shell in tien landen de grootste partner van Ionity geworden. “Hiermee anticiperen we op de behoefte aan snelle oplaadpunten en bieden we onze klanten toegang tot de snelste oplaadpunten in Europa”, laat István Kapitány, verantwoordelijk voor de retail-activiteiten bij Shell, weten.

NewMotion en Shell Recharge

Bij Shell zijn ze er volgens Kapitány van overtuigd dat meer mensen elektrisch gaan rijden als er altijd en overal goede en gebruiksvriendelijke oplaadmogelijkheden zijn. Om dit te realiseren bewandelt de oliereus verschillende paden. Naast de samenwerking met Ionity nam Shell onlangs de Nederlandse laadpalenaanbieder NewMotion over. Daarnaast wordt er gewerkt aan het realiseren van snellaadpunten bij tankstations onder de naam Shell Recharge.

Langs de A12, bij Shell-station De Andel in Gouda, wordt binnenkort het eerste snellaadpunt van Shell Recharge in gebruik genomen. “In Nederland hebben we de ambitie om een eerste netwerk van 25 laadpunten in de Randstad te realiseren,” vertelt Machteld de Haan, General Manager Shell Retail Benelux & France. Volgens De Haan is de elektriciteit bij deze oplaadpunten volledig afkomstig van Nederlandse, groene energiebronnen.

Samenwerking van autofabrikanten

Twee weken geleden maakten autofabrikanten BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company en de Volkswagen Group (waar ook de deelnemende merken Audi en Porsche onderdeel van uitmaken) bekend dat ze samen gaan werken om een Europees High-Power Charging-netwerk van in elk geval vierhonderd locaties te realiseren. Samen willen ze ervoor zorgen dat er voor elektrische auto’s in de toekomst voldoende laadpunten zijn.

Voor 2020 willen de partijen minimaal vierhonderd laadstations realiseren. Dit is volgens CEO Michael Hajesch, die de leiding heeft bij Ionity, cruciaal om elektrische auto’s aan de man te kunnen brengen. Eerder werd al bekend dat ook een samenwerking is aangegaan met het Duitse Tank & Rast, dat het merendeel van de snelwegstations bij onze oosterburen in handen heeft. Ook Circle K (onder meer actief in Noorwegen) en het Oostenrijkse OMV zijn bij het project betrokken.

Lees ook:

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.