Thomas Brinkman van MyOrder en Ernst-Jan Straver van Tamoil op de Tankstation Vakbeurs

Betalingen via MyOrder bij Tamoil boven verwachting

Thomas Brinkman van MyOrder en Ernst-Jan Straver van Tamoil op de Tankstation Vakbeurs

Het aantal betalingen via de MyOrder-app bij Tamoil is ‘boven verwachting’. Dat vertelde Ernst-Jan Straver, IT-manager bij de tankstationketen op de Tankstation Vakbeurs in Houten. Hij sprak samen met Thomas Brinkman, oprichter van MyOrder, over de laatste stand van zaken en de voordelen van de applicatie. “Uiteindelijk gaan we allemaal van plastic naar mobiel betalen.”

MyOrder biedt gebruikers de mogelijkheid hun tankbeurt af te rekenen via een app op de smartphone. Na het draaien van een succesvolle pilot, besloten Tamoil en MyOrder de betaalmogelijkheid vanaf 10 oktober uit te breiden naar alle 150 Tamoil-tankstations in Nederland. Dat bleek een goede zet te zijn. Specifieke aantallen kunnen ze niet noemen, maar het aantal transacties is boven verwachting, meldt Ernst-Jan Straver.

Betalen met smartphone

Klanten die gebruik willen maken van de betaalmogelijkheid, moeten eerst de MyOrder-app downloaden op hun smartphone. In de app staat een overzicht van de deelnemende stations. De app kan aan de hand van gps zien op welke locatie de gebruiker zich bevindt. Daarna kan het pompnummer worden geselecteerd en kan de automobilist kiezen uit verschillende bedragen waarvoor hij wil tanken. Betalen kan op meerdere manieren, bijvoorbeeld via iDeal of creditcard. Na het tanken wordt het resterende bedrag weer teruggestort. Alle gegevens die normaal gesproken op het bonnetje staan, zijn in de app terug te vinden.

Inzicht in gedrag klant

De MyOrder-app zorgt ervoor dat klanten snel kunnen betalen. “Uiteindelijk wint de app het qua snelheid nog altijd van het traditionele betalen”, zegt Straver. Andersom biedt de app Tamoil de mogelijkheid de klant te leren kennen. “Wie is de klant? Hoeveel tankt hij? Is hij gevoelig voor kortingsacties? Dat soort informatie maakt het voor ons mogelijk om gerichte acties te houden.”

In december beginnen Tamoil en MyOrder een marketingactie waarbij de gebruikers van de app tien cent korting kunnen krijgen op de volgende tankbeurt, als hij of zij via social media laat weten met de app te hebben getankt bij een van de Tamoil-locaties.

Contact zoeken

MyOrder heeft ook samenwerkingen met onder meer bioscopen, restaurants, bloemisten en festivals. “We hebben de afgelopen tijd veel geïnvesteerd om de offline wereld te verbinden met het MyOrder-platform”, zegt Brinkman. “Het merendeel van de mensen betaalt nog met een bankkaart. Daar moeten we contact mee zoeken. Dat kun je alleen doen door onderscheidend te zijn.” MyOrder is momenteel in gesprek met meer tankstations. Welke dat zijn, kan Brinkman nog niet aangeven.

Lees ook: 

Auteur: Nadine Kieboom

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Betalingen via MyOrder bij Tamoil boven verwachting | TankPro.nl
Thomas Brinkman van MyOrder en Ernst-Jan Straver van Tamoil op de Tankstation Vakbeurs

Betalingen via MyOrder bij Tamoil boven verwachting

Thomas Brinkman van MyOrder en Ernst-Jan Straver van Tamoil op de Tankstation Vakbeurs

Het aantal betalingen via de MyOrder-app bij Tamoil is ‘boven verwachting’. Dat vertelde Ernst-Jan Straver, IT-manager bij de tankstationketen op de Tankstation Vakbeurs in Houten. Hij sprak samen met Thomas Brinkman, oprichter van MyOrder, over de laatste stand van zaken en de voordelen van de applicatie. “Uiteindelijk gaan we allemaal van plastic naar mobiel betalen.”

MyOrder biedt gebruikers de mogelijkheid hun tankbeurt af te rekenen via een app op de smartphone. Na het draaien van een succesvolle pilot, besloten Tamoil en MyOrder de betaalmogelijkheid vanaf 10 oktober uit te breiden naar alle 150 Tamoil-tankstations in Nederland. Dat bleek een goede zet te zijn. Specifieke aantallen kunnen ze niet noemen, maar het aantal transacties is boven verwachting, meldt Ernst-Jan Straver.

Betalen met smartphone

Klanten die gebruik willen maken van de betaalmogelijkheid, moeten eerst de MyOrder-app downloaden op hun smartphone. In de app staat een overzicht van de deelnemende stations. De app kan aan de hand van gps zien op welke locatie de gebruiker zich bevindt. Daarna kan het pompnummer worden geselecteerd en kan de automobilist kiezen uit verschillende bedragen waarvoor hij wil tanken. Betalen kan op meerdere manieren, bijvoorbeeld via iDeal of creditcard. Na het tanken wordt het resterende bedrag weer teruggestort. Alle gegevens die normaal gesproken op het bonnetje staan, zijn in de app terug te vinden.

Inzicht in gedrag klant

De MyOrder-app zorgt ervoor dat klanten snel kunnen betalen. “Uiteindelijk wint de app het qua snelheid nog altijd van het traditionele betalen”, zegt Straver. Andersom biedt de app Tamoil de mogelijkheid de klant te leren kennen. “Wie is de klant? Hoeveel tankt hij? Is hij gevoelig voor kortingsacties? Dat soort informatie maakt het voor ons mogelijk om gerichte acties te houden.”

In december beginnen Tamoil en MyOrder een marketingactie waarbij de gebruikers van de app tien cent korting kunnen krijgen op de volgende tankbeurt, als hij of zij via social media laat weten met de app te hebben getankt bij een van de Tamoil-locaties.

Contact zoeken

MyOrder heeft ook samenwerkingen met onder meer bioscopen, restaurants, bloemisten en festivals. “We hebben de afgelopen tijd veel geïnvesteerd om de offline wereld te verbinden met het MyOrder-platform”, zegt Brinkman. “Het merendeel van de mensen betaalt nog met een bankkaart. Daar moeten we contact mee zoeken. Dat kun je alleen doen door onderscheidend te zijn.” MyOrder is momenteel in gesprek met meer tankstations. Welke dat zijn, kan Brinkman nog niet aangeven.

Lees ook: 

Auteur: Nadine Kieboom

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.