Inbouwen lpg-tank steeds populairder bij automobilisten

Het inbouwen van een lpg-installatie in de auto wordt alsmaar populairder onder automobilisten. In het eerste kwartaal van het jaar lieten al meer dan 5000 automobilisten een gastank inbouwen. Dat is twee keer zoveel als in dezelfde periode van vorig jaar. Reden voor de toenemende vraag is de hoge benzineprijs  (1,878) en de relatief lage lpg-prijs (0,893).

Niet alleen de inbouw van lpg-installaties loopt storm, ook de verkoop van het aantal nieuwe auto’s dat op gas rijdt stijgt. Vorig jaar steeg de verkoop van het aantal auto’s met een gastank naar bijna 12000. Een stijging van 57 procent ten opzichte van 2010.

Omslagpunt

Vanwege de hoge benzineprijzen wordt het steeds interessanter om een lpg-tank te laten inbouwen. Lag het omslagpunt een jaar geleden nog op 12.000 kilometer per jaar, inmiddels is het al verstandig om met 9.000 kilometer per jaar over te stappen.

De Stichting Autogas Nederland gaat nog iets verder in de prijsberekening van rijden op gas. Bij een occasion met een bestaande autogasinstallatie kan het omslagpunt volgens de stichting al bij zo’n vierduizend kilometer per jaar liggen. Deze cijfers zijn globale richtlijnen.

Interesse

Het werkelijke omslagpunt voor de auto hangt natuurlijk af van het type auto, de kosten van de autogasinstallatie en het aantal kilometers dat per jaar wordt gereden. Het inbouwen van een lpg-tank kost ongeveer 1500 euro.

Ondanks de groeiende interesse voor lpg maakt het aantal auto’s dat op gas rijdt nog maar een klein deel uit van het totale Nederlandse wagenpark. Volgens de BOVAG ruim 278.000 op een totaal van ruim acht miljoen auto’s.

Auteur: Steven Don

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Inbouwen lpg-tank steeds populairder bij automobilisten | TankPro.nl

Inbouwen lpg-tank steeds populairder bij automobilisten

Het inbouwen van een lpg-installatie in de auto wordt alsmaar populairder onder automobilisten. In het eerste kwartaal van het jaar lieten al meer dan 5000 automobilisten een gastank inbouwen. Dat is twee keer zoveel als in dezelfde periode van vorig jaar. Reden voor de toenemende vraag is de hoge benzineprijs  (1,878) en de relatief lage lpg-prijs (0,893).

Niet alleen de inbouw van lpg-installaties loopt storm, ook de verkoop van het aantal nieuwe auto’s dat op gas rijdt stijgt. Vorig jaar steeg de verkoop van het aantal auto’s met een gastank naar bijna 12000. Een stijging van 57 procent ten opzichte van 2010.

Omslagpunt

Vanwege de hoge benzineprijzen wordt het steeds interessanter om een lpg-tank te laten inbouwen. Lag het omslagpunt een jaar geleden nog op 12.000 kilometer per jaar, inmiddels is het al verstandig om met 9.000 kilometer per jaar over te stappen.

De Stichting Autogas Nederland gaat nog iets verder in de prijsberekening van rijden op gas. Bij een occasion met een bestaande autogasinstallatie kan het omslagpunt volgens de stichting al bij zo’n vierduizend kilometer per jaar liggen. Deze cijfers zijn globale richtlijnen.

Interesse

Het werkelijke omslagpunt voor de auto hangt natuurlijk af van het type auto, de kosten van de autogasinstallatie en het aantal kilometers dat per jaar wordt gereden. Het inbouwen van een lpg-tank kost ongeveer 1500 euro.

Ondanks de groeiende interesse voor lpg maakt het aantal auto’s dat op gas rijdt nog maar een klein deel uit van het totale Nederlandse wagenpark. Volgens de BOVAG ruim 278.000 op een totaal van ruim acht miljoen auto’s.

Auteur: Steven Don

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.