Argos brengt eigen laadpas op de markt

Argos heeft vrijdag de Argos Laadpas geïntroduceerd. Met de uitbreiding van de zakelijke dienstverlening kunnen klanten naast brandstoffen ook laadtransacties via het bedrijf afrekenen. De pas is te gebruiken bij ruim 200.000 laadpunten in Europa en heeft een dekking van 99 procent in Nederland. 

“Ooit gebruikte Argos ‘Tanken op z’n Hollands’ om een positie in de Nederlandse markt voor brandstoffen en tankstations te claimen. Nu, een paar jaar verder, is de manier waarop Nederland autorijdt in beweging. Energie stroomt van benzine onder andere naar elektriciteit en tankstations worden steeds vaker voorbijgereden op weg naar een laadpaal”, aldus het bedrijf.

‘Voor iedereen’

Argos zegt met de introductie van de laadpas mee te gaan met de veranderingen in de markt, maar nog steeds een merk te zijn voor iedereen die onderweg is. “En natuurlijk hoort de elektrisch rijdende Nederlander daar ook bij. Dus kun je bij ons nu ook laden.” Op de factuur kunnen alle laadsessies, inclusief de eventueel afgenomen liters brandstof, ingezien worden.

Het tankstationnetwerk van Argos bestaat uit ruim tweehonderd locaties, verspreid door heel Nederland. Voor de zakelijke klanten geeft Argos al langere tijd de Argos Tankpas uit. Deze wordt op een netwerk van zowel bemande als onbemande tankstations in Nederland geaccepteerd. Momenteel staat de teller op ruim 800 locaties in Nederland, waaronder die van de merken Argos, amiGo en Netto Tank.

Presentatie van strategie

Onlangs presenteerde het moederbedrijf van Argos, VARO Energy, nog de zogenaamde ‘ONE VARO Transformation’-strategie. Daarin werd aangekondigd dat het bedrijf de voorkeurspartner wil worden voor klanten in de energietransitie, door de duurzame en betrouwbare energieoplossingen te leveren die zij nodig hebben om emissievrij te opereren. VARO kondigde daarbij ook haar eigen belofte aan om in 2040 Net Zero te zijn.

Lees ook:

Tijdens het congres op Tankstation & Carwash Vakbeurs 2022, met als thema ‘To charge or not to charge’, gaan we in op de strategie van laden op tankstations. Er zijn nog kaarten beschikbaar voor dit programma op 9 november. Schrijf je nu in!

Onderwerpen: ,

Auteur: Nico Schinkelshoek

Nico Schinkelshoek is de vaste redacteur van TankPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Argos brengt eigen laadpas op de markt | TankPro.nl

Argos brengt eigen laadpas op de markt

Argos heeft vrijdag de Argos Laadpas geïntroduceerd. Met de uitbreiding van de zakelijke dienstverlening kunnen klanten naast brandstoffen ook laadtransacties via het bedrijf afrekenen. De pas is te gebruiken bij ruim 200.000 laadpunten in Europa en heeft een dekking van 99 procent in Nederland. 

“Ooit gebruikte Argos ‘Tanken op z’n Hollands’ om een positie in de Nederlandse markt voor brandstoffen en tankstations te claimen. Nu, een paar jaar verder, is de manier waarop Nederland autorijdt in beweging. Energie stroomt van benzine onder andere naar elektriciteit en tankstations worden steeds vaker voorbijgereden op weg naar een laadpaal”, aldus het bedrijf.

‘Voor iedereen’

Argos zegt met de introductie van de laadpas mee te gaan met de veranderingen in de markt, maar nog steeds een merk te zijn voor iedereen die onderweg is. “En natuurlijk hoort de elektrisch rijdende Nederlander daar ook bij. Dus kun je bij ons nu ook laden.” Op de factuur kunnen alle laadsessies, inclusief de eventueel afgenomen liters brandstof, ingezien worden.

Het tankstationnetwerk van Argos bestaat uit ruim tweehonderd locaties, verspreid door heel Nederland. Voor de zakelijke klanten geeft Argos al langere tijd de Argos Tankpas uit. Deze wordt op een netwerk van zowel bemande als onbemande tankstations in Nederland geaccepteerd. Momenteel staat de teller op ruim 800 locaties in Nederland, waaronder die van de merken Argos, amiGo en Netto Tank.

Presentatie van strategie

Onlangs presenteerde het moederbedrijf van Argos, VARO Energy, nog de zogenaamde ‘ONE VARO Transformation’-strategie. Daarin werd aangekondigd dat het bedrijf de voorkeurspartner wil worden voor klanten in de energietransitie, door de duurzame en betrouwbare energieoplossingen te leveren die zij nodig hebben om emissievrij te opereren. VARO kondigde daarbij ook haar eigen belofte aan om in 2040 Net Zero te zijn.

Lees ook:

Tijdens het congres op Tankstation & Carwash Vakbeurs 2022, met als thema ‘To charge or not to charge’, gaan we in op de strategie van laden op tankstations. Er zijn nog kaarten beschikbaar voor dit programma op 9 november. Schrijf je nu in!

Onderwerpen: ,

Auteur: Nico Schinkelshoek

Nico Schinkelshoek is de vaste redacteur van TankPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.