Loogman Heerhugowaard legt focus op warme en gezellige uitstraling

Loogman Carwash opent begin 2020 een achtste vestiging in Heerhugowaard. Een voormalig caravanbedrijf is inmiddels veranderd in een grootse wasgelegenheid met de kenmerkende blauwe uitstraling van de keten. De vorige keer dat we hoofd marketing Justin Huijmans en ruimtelijk vormgever Melissa Rijnbeek spraken over de voortgang van de werkzaamheden was in mei. Er is sindsdien veel gebeurd.

Het gehele terrein is vernieuwd. Er is ruimte gemaakt voor een aantal wasboxen en de aanrijroute is ondertussen ook aangelegd. De in het oog springende trap die naar de eerste verdieping van het voormalige caravanbedrijf ging, is ook verwijderd. Inmiddels wordt de laatste hand gelegd aan de installatie van de wasinstallaties en de vervolmaking van het stofzuigerplein.

Loogman Carwash Heerhugowaard maakt zich inmiddels klaar voor de eerste proefwassingen. “Er is voor deze vestiging gekozen voor de apparatuur van Holz, omdat we daar heel tevreden over zijn. We gebruiken dat merk bij al onze vestigingen en daarom hebben we er ook in Heerhugowaard voor gekozen. We willen eenheid aanbrengen en dat doen we onder meer door voor dezelfde systemen en accessoires te kiezen. Zo gebruiken we hier ook de Power Shower, de Power Polish en de Power Protect programma’s”, stelt Huijmans.

Behoefte

Bij de wasboxen is het mogelijk om ook grotere voertuigen zoals caravans en campers te wassen. Huijmans: “Op het bedrijventerrein zijn ondernemingen die daar voor open staan en daar spelen we op in. Ook bleek uit ons omgevingsonderzoek dat er veel auto- en motor dealers in de omgeving zitten. Zij kunnen ook gebruik maken van onze wasboxen.”

De vloer van de carwash en bij de wasboxen is van epoxy en erg gemakkelijk schoon te houden. Doordat de loopplekken wat stroever zijn, heeft de ondergrond een andere uitstraling. “Coatingvloeren hebben niet onze voorkeur. We werken al jarenlang met een Belgische partij die verantwoordelijk is voor deze vloersystemen die we in de wasboxen en carwash hebben geïnstalleerd”, verduidelijkt Rijnbeek die samen met Maarten van Leenders en Leo Noordam toezicht houdt op de bouwwerkzaamheden.

Klant

“De carwash is ingericht vanuit het oogpunt van de klant. Het doel is namelijk om een warme, gezellige uitstraling te creëren en ik denk dat we daar goed in geslaagd zijn”, zegt Rijnbeek trots. “Herkenbaarheid is erg belangrijk. Daarnaast zijn we al volop bezig met een campagne om deze vestiging in de regio te promoten. Dat doen we door gratis wasbeurten weg te geven om reuring te creëren. Als mensen zich inschrijven voor zo’n gratis wassing, moeten ze een app downloaden. Inmiddels hebben al ruim duizend geïnteresseerden de Loogman Was app gedownload. Ondertussen proberen we ook de samenwerking met lokale ondernemers op te zoeken.”

Er wordt inmiddels veel energie gestoken in het creëren van naamsbekendheid. “Momenteel werken we aan een video waarmee we onszelf willen introduceren aan onze potentiële doelgroep in Heerhugowaard. Wat kunnen mensen verwachten van een bezoek aan onze carwash? In deze film laten we zien hoe onze wasgelegenheid er van binnen uitziet en hoe alle apparatuur werkt.”

Drempel verlagen

“We geven een kijkje in de keuken”, zegt Huijmans. “In de video vertellen we bijvoorbeeld welke diensten gratis zijn en hoe het stofzuigplein werkt. Zo hopen we de drempel te verlagen en mensen te enthousiasmeren om naar ons nieuwe filiaal te komen. Daarnaast hebben we een flyer actie opgezet en geven we de eerste drie maanden € 7,50 korting op ons beste wasprogramma. Na 31 maart hanteren we de reguliere prijzen.”

Auteur: Frank van de Ven

Frank van de Ven is journalist voor vakblad CarwashPro. Daarnaast schrijft hij regelmatig voor vakblad TankPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Loogman Heerhugowaard legt focus op warme en gezellige uitstraling | TankPro.nl

Loogman Heerhugowaard legt focus op warme en gezellige uitstraling

Loogman Carwash opent begin 2020 een achtste vestiging in Heerhugowaard. Een voormalig caravanbedrijf is inmiddels veranderd in een grootse wasgelegenheid met de kenmerkende blauwe uitstraling van de keten. De vorige keer dat we hoofd marketing Justin Huijmans en ruimtelijk vormgever Melissa Rijnbeek spraken over de voortgang van de werkzaamheden was in mei. Er is sindsdien veel gebeurd.

Het gehele terrein is vernieuwd. Er is ruimte gemaakt voor een aantal wasboxen en de aanrijroute is ondertussen ook aangelegd. De in het oog springende trap die naar de eerste verdieping van het voormalige caravanbedrijf ging, is ook verwijderd. Inmiddels wordt de laatste hand gelegd aan de installatie van de wasinstallaties en de vervolmaking van het stofzuigerplein.

Loogman Carwash Heerhugowaard maakt zich inmiddels klaar voor de eerste proefwassingen. “Er is voor deze vestiging gekozen voor de apparatuur van Holz, omdat we daar heel tevreden over zijn. We gebruiken dat merk bij al onze vestigingen en daarom hebben we er ook in Heerhugowaard voor gekozen. We willen eenheid aanbrengen en dat doen we onder meer door voor dezelfde systemen en accessoires te kiezen. Zo gebruiken we hier ook de Power Shower, de Power Polish en de Power Protect programma’s”, stelt Huijmans.

Behoefte

Bij de wasboxen is het mogelijk om ook grotere voertuigen zoals caravans en campers te wassen. Huijmans: “Op het bedrijventerrein zijn ondernemingen die daar voor open staan en daar spelen we op in. Ook bleek uit ons omgevingsonderzoek dat er veel auto- en motor dealers in de omgeving zitten. Zij kunnen ook gebruik maken van onze wasboxen.”

De vloer van de carwash en bij de wasboxen is van epoxy en erg gemakkelijk schoon te houden. Doordat de loopplekken wat stroever zijn, heeft de ondergrond een andere uitstraling. “Coatingvloeren hebben niet onze voorkeur. We werken al jarenlang met een Belgische partij die verantwoordelijk is voor deze vloersystemen die we in de wasboxen en carwash hebben geïnstalleerd”, verduidelijkt Rijnbeek die samen met Maarten van Leenders en Leo Noordam toezicht houdt op de bouwwerkzaamheden.

Klant

“De carwash is ingericht vanuit het oogpunt van de klant. Het doel is namelijk om een warme, gezellige uitstraling te creëren en ik denk dat we daar goed in geslaagd zijn”, zegt Rijnbeek trots. “Herkenbaarheid is erg belangrijk. Daarnaast zijn we al volop bezig met een campagne om deze vestiging in de regio te promoten. Dat doen we door gratis wasbeurten weg te geven om reuring te creëren. Als mensen zich inschrijven voor zo’n gratis wassing, moeten ze een app downloaden. Inmiddels hebben al ruim duizend geïnteresseerden de Loogman Was app gedownload. Ondertussen proberen we ook de samenwerking met lokale ondernemers op te zoeken.”

Er wordt inmiddels veel energie gestoken in het creëren van naamsbekendheid. “Momenteel werken we aan een video waarmee we onszelf willen introduceren aan onze potentiële doelgroep in Heerhugowaard. Wat kunnen mensen verwachten van een bezoek aan onze carwash? In deze film laten we zien hoe onze wasgelegenheid er van binnen uitziet en hoe alle apparatuur werkt.”

Drempel verlagen

“We geven een kijkje in de keuken”, zegt Huijmans. “In de video vertellen we bijvoorbeeld welke diensten gratis zijn en hoe het stofzuigplein werkt. Zo hopen we de drempel te verlagen en mensen te enthousiasmeren om naar ons nieuwe filiaal te komen. Daarnaast hebben we een flyer actie opgezet en geven we de eerste drie maanden € 7,50 korting op ons beste wasprogramma. Na 31 maart hanteren we de reguliere prijzen.”

Auteur: Frank van de Ven

Frank van de Ven is journalist voor vakblad CarwashPro. Daarnaast schrijft hij regelmatig voor vakblad TankPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.