Wat carwashes, kastelen en ridders met elkaar gemeen hebben

Wat is de link tussen kastelen, ridders en carwashes? Volgens Manager Retail Marketing & Communication Frits Morrema van Total Nederland is strijd de bindende factor. In dit specifieke geval de strijd tegen vuil. De nieuwe campagne van Total Excellium richt zich op het belang van een schone auto en zorg voor het milieu.

De campagne is een voortzetting van een eerder dit jaar in Frankrijk gestarte campagne rond de Total Excellium brandstof. In een epische, middeleeuws aandoende setting werd de strijd aangebonden tegen het vuil. Vuil dat in de motor van de auto blijft zitten. “Total Excellium houdt je motor schoner. Een schonere motor presteert beter, verbruikt minder brandstof en stoot minder C02 uit” stelt Morrema.

Een schone auto gaat echter verder dan alleen het brandstofverbruik. “De strijd tegen het vuil wordt namelijk zichtbaar gewonnen in een wasgelegenheid”, verduidelijkt Morrema. “Een schone auto is erg belangrijk. Het vergroot namelijk je zichtbaarheid in het verkeer. Daarnaast belast je het milieu ook veel minder als je je voertuig in plaats van op straat in een carwash wast. De campagne is dan ook bedoeld om bewustwording te creëren. We willen een optimaal presterende auto die zo zuinig mogelijk rijdt en zo min mogelijk C02 uitstoot. Daarom is het goed om na te denken over de keuze van de brandstof die je tankt.”

Kasteelpoort

De door de Franse Total Groep gemaakte commercials en de stoere setting spraken Morrema erg aan en hij besloot om de lijn door te trekken. Hij wil een groot publiek bereiken: “Omdat we iedereen die in een auto zit bij de actie willen betrekken, hebben we voor de ridder-setting gekozen. Kinderen vinden ridders gaaf en daarom hebben we voor deze fantasievolle uitstraling gekozen. Een vijftal carwashes verspreid over het hele land zijn voorzien van een heuse kasteelpoort. Ook zijn op deze locaties van vrijdag tot en met zondag ridders te zien waarmee je op de foto kunt gaan.”

Wasgelegenheden bij Total tankstations in Amsterdam, Houten, Nijmegen, Best en Nieuw Buinen zijn al voorzien van een kasteelpoort. Later volgt ook nog Total Iepenburg. De voorbereidingen voor de campagne werden in april gestart. Op 1 december werd de actie uitgerold. Sinds begin december worden er op de bekende radiozenders ook radiocommercials uitgezonden en in januari is de campagne op televisie te zien.

Tankshop

Behalve in de carwashes is de epische thematiek ook in de tankshop zichtbaar. “In de shop trekken we het concept verder door en presenteren we een assortiment ‘Epische producten’”, verduidelijkt Morrema. “Zo is er een speciale koffie ontwikkeld om de campagne kracht bij te zetten. De ‘Epic Nougat Latte’ bestaat uit een stevige koffie met extra veel slagroom. Verder kunnen bezoekers in de bakery een ‘Panini Pulled Beef’ en een ‘Brie Winterzoet’ bestellen. Deze speciale producten kenmerken zich door het stevige karakter en de bijzondere verpakking. Het personeel in de shop draagt ter ere van deze campagne speciale ridderkleding en de koks dragen een bijzondere koksmuts.”

De carwash is volgens Morrema “heel belangrijk” voor Total en de brandstofleverancier zet er in de toekomst nog meer op in: “Thuis wassen neemt af en steeds meer mensen kiezen ervoor om naar een wasgelegenheid te gaan. Bij de acquisitie van tankstations is de aanwezigheid van een carwash erg interessant. Naast de shop speelt een wasgelegenheid een belangrijke rol bij tankstations langs de hoofdwegen. Daarnaast is er op dergelijke locaties veel behoefte aan vers bereide broodjes en vers gezette koffie.”

Auteur: Frank van de Ven

Frank van de Ven is journalist voor vakblad CarwashPro. Daarnaast schrijft hij regelmatig voor vakblad TankPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Wat carwashes, kastelen en ridders met elkaar gemeen hebben | TankPro.nl

Wat carwashes, kastelen en ridders met elkaar gemeen hebben

Wat is de link tussen kastelen, ridders en carwashes? Volgens Manager Retail Marketing & Communication Frits Morrema van Total Nederland is strijd de bindende factor. In dit specifieke geval de strijd tegen vuil. De nieuwe campagne van Total Excellium richt zich op het belang van een schone auto en zorg voor het milieu.

De campagne is een voortzetting van een eerder dit jaar in Frankrijk gestarte campagne rond de Total Excellium brandstof. In een epische, middeleeuws aandoende setting werd de strijd aangebonden tegen het vuil. Vuil dat in de motor van de auto blijft zitten. “Total Excellium houdt je motor schoner. Een schonere motor presteert beter, verbruikt minder brandstof en stoot minder C02 uit” stelt Morrema.

Een schone auto gaat echter verder dan alleen het brandstofverbruik. “De strijd tegen het vuil wordt namelijk zichtbaar gewonnen in een wasgelegenheid”, verduidelijkt Morrema. “Een schone auto is erg belangrijk. Het vergroot namelijk je zichtbaarheid in het verkeer. Daarnaast belast je het milieu ook veel minder als je je voertuig in plaats van op straat in een carwash wast. De campagne is dan ook bedoeld om bewustwording te creëren. We willen een optimaal presterende auto die zo zuinig mogelijk rijdt en zo min mogelijk C02 uitstoot. Daarom is het goed om na te denken over de keuze van de brandstof die je tankt.”

Kasteelpoort

De door de Franse Total Groep gemaakte commercials en de stoere setting spraken Morrema erg aan en hij besloot om de lijn door te trekken. Hij wil een groot publiek bereiken: “Omdat we iedereen die in een auto zit bij de actie willen betrekken, hebben we voor de ridder-setting gekozen. Kinderen vinden ridders gaaf en daarom hebben we voor deze fantasievolle uitstraling gekozen. Een vijftal carwashes verspreid over het hele land zijn voorzien van een heuse kasteelpoort. Ook zijn op deze locaties van vrijdag tot en met zondag ridders te zien waarmee je op de foto kunt gaan.”

Wasgelegenheden bij Total tankstations in Amsterdam, Houten, Nijmegen, Best en Nieuw Buinen zijn al voorzien van een kasteelpoort. Later volgt ook nog Total Iepenburg. De voorbereidingen voor de campagne werden in april gestart. Op 1 december werd de actie uitgerold. Sinds begin december worden er op de bekende radiozenders ook radiocommercials uitgezonden en in januari is de campagne op televisie te zien.

Tankshop

Behalve in de carwashes is de epische thematiek ook in de tankshop zichtbaar. “In de shop trekken we het concept verder door en presenteren we een assortiment ‘Epische producten’”, verduidelijkt Morrema. “Zo is er een speciale koffie ontwikkeld om de campagne kracht bij te zetten. De ‘Epic Nougat Latte’ bestaat uit een stevige koffie met extra veel slagroom. Verder kunnen bezoekers in de bakery een ‘Panini Pulled Beef’ en een ‘Brie Winterzoet’ bestellen. Deze speciale producten kenmerken zich door het stevige karakter en de bijzondere verpakking. Het personeel in de shop draagt ter ere van deze campagne speciale ridderkleding en de koks dragen een bijzondere koksmuts.”

De carwash is volgens Morrema “heel belangrijk” voor Total en de brandstofleverancier zet er in de toekomst nog meer op in: “Thuis wassen neemt af en steeds meer mensen kiezen ervoor om naar een wasgelegenheid te gaan. Bij de acquisitie van tankstations is de aanwezigheid van een carwash erg interessant. Naast de shop speelt een wasgelegenheid een belangrijke rol bij tankstations langs de hoofdwegen. Daarnaast is er op dergelijke locaties veel behoefte aan vers bereide broodjes en vers gezette koffie.”

Auteur: Frank van de Ven

Frank van de Ven is journalist voor vakblad CarwashPro. Daarnaast schrijft hij regelmatig voor vakblad TankPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.