Nieuwe roll-overs voor Tamoil in Ossendrecht en Nijmegen

Twee locaties uit het netwerk van Tamoil Nederland BV zijn onlangs voorzien van nieuwe roll-overs. Na een aanbesteding voor elk van beide projecten heeft EenzetCarwash beide wasgelegenheden compleet gerenoveerd. De bouwkundige werkzaamheden zijn hierbij uitgevoerd door Bouwbedrijf J.G. Timmer. Ondernemer Jappie Buijk blikt samen met Technisch Manager Zuid Patrick van Kaam van Tamoil terug op de werkzaamheden bij beide stations.

In Nijmegen is de roll-over vervangen bij een bemande Tamoil-locatie. De shop en de wasgelegenheid worden ter plaatse geëxploiteerd door KLIK Exploitaties van eigenaar Jappie Buijk. In Ossendrecht heeft Tamoil Nederland tevens de bestaande roll-over vervangen. Het gaat hier om een onbemand Tamoil Express brandstofverkooppunt. EenzetCarwash heeft zich over de werkzaamheden bij beide locaties ontfermd. “Dat bedrijf kenmerkt zich door hun enorme drive en timmert hard aan de weg. Dat was dan ook een van de voornaamste redenen om voor deze partij te kiezen”, stelt Van Kaam.

Onbemand wassen

In Ossendrecht staat de Istobal M’Start, een installatie met droger in een overdekte opstelling. Op deze vestiging van Tamoil kunnen mensen onbemand wassen, wat inhoudt dat er geen personeel nodig is om de wasgelegenheid draaiende te houden. “We wilden dat proces echter optimaliseren”, verduidelijkt Van Kaam.

“EenzetCarwash ontzorgt ons enorm door calamiteiten in de kiem te smoren. Een heel groot voordeel van de aanwezige software en technologie in de Istobal M’Start is dat mensen bij problemen direct contact met EenzetCarwash kunnen opnemen via een intercom. Er is een helpdesk ingericht. Dat hulpsysteem op afstand werkt goed. De installatie is nu ongeveer een jaar in gebruik en het aantal wassingen is gestegen.”

Enthousiast

Onbemand wassen is in opkomst, merkt Van Kaam: “Carwashes worden steeds populairder. Er worden steeds meer waspaleizen gebouwd en je merkt dat wasinstallaties bij tankstations frequenter bezocht worden. De investering in een nieuwe machine is hoog, maar het rendement ook. Dat maakt het erg interessant om een machine aan te schaffen.”

Het valt Buijk op dat er juist bij onbemande stations vrijwel geen schademeldingen binnenkomen. Een opvallende constatering: “Je zou misschien juist wat anders verwachten, omdat er geen medewerker is die instructies geeft. Het tegendeel is echter waar. Bij onbemande wasinstallaties helpen mensen elkaar en geven ze elkaar advies. Dat gaat heel natuurlijk. Er wordt heel complex over gedacht, maar dat lost zichzelf wel op.”

Wassingen gestegen

Bij het bemande Tamoil Nijmegen verzorgde EenzetCarwash ook de wasgelegenheid. Met succes stelt Buijk: “Sinds de plaatsing van de nieuwe wasgelegenheid is het aantal wassingen met veertig procent gestegen. Het personeel is heel enthousiast over deze installatie en dat vertaalt zich naar de omzet. Je ziet gewoon dat de werknemers er een soort sport van hebben gemaakt om zoveel mogelijk wassingen te verkopen. Ook de nieuwe stofzuigers vallen erg in de smaak.”

Auteur: Frank van de Ven

Frank van de Ven is journalist voor vakblad CarwashPro. Daarnaast schrijft hij regelmatig voor vakblad TankPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.