Extendas en Mokobouw van de partij op Car Wash Show Europe

Extendas is een bekende partij in de petrolmarkt. Niet alleen tankstations, maar ook wasgelegenheden kloppen steeds vaker aan bij het Twentse softwarebedrijf. Op de beursvloer van de Car Wash Show Europe 2019 presenteert Extendas onder meer de SPINpos iPad-kassa en in samenwerking met Mokobouw een 50 kW-snellader voor elektrische auto’s.

“Het afgelopen jaar hebben we ons steeds meer gespecialiseerd op het gebied van carwash”, vertelt sales manager Jordy Loos. “Onze SPINpos iPad-kassa is op de stand te bewonderen en er is een aantal verbeteringen doorgevoerd in het bestaande model.” Het SPINpos-systeem heeft een nieuwe user interface gekregen, waardoor het gebruiksgemak vergroot is. De veranderingen waren niet alleen cosmetisch, legt hij uit. “Ook de processen zijn geoptimaliseerd. Het systeem wordt continu doorontwikkeld en verbeterd.”

Op de beurs wil het bedrijf uit Enschede bovendien de nadruk leggen op het partnerschap dat het bedrijf heeft met Mokobouw, distributeur van de pompen en installaties van Gilbarco Veeder-Root. Samen presenteren ze de Tritium-snellaadpaal voor elektrische auto’s. “We staan open voor samenwerking met verschillende partijen, ook uit andere landen. De band met onze bestaande klanten aanhalen is uiteraard erg belangrijk, maar ook het kennismaken met nieuwe partijen is een belangrijk doel van onze beursdeelname.”

Snellaadpalen

Extendas verwacht dat veel carwashbedrijven geïnteresseerd zijn in het aanbieden van de Tritium-snelladers. “We denken vooral dat de laadpalen meerwaarde bieden bij stofzuigerpleinen. Tijdens het schoonzuigen van de auto kan de batterij van de elektrische auto tegelijkertijd opgeladen worden. Het stofzuigen van een auto en het reinigen van de matten neemt bij elkaar al snel een half uur in beslag. Met een laadpaal met een vermogen van 50 kW kun je na dertig minuten stekkeren zo’n 100 kilometer rijden. En dan heb je het over de minst krachtige laadpaal, omdat er ook varianten met een vermogen van 150 en 350 kW zijn. Die andere palen kunnen nog sneller laden. Carwash-eigenaren kunnen deze dienst als extra service aanbieden.”

Met loyaltyprogramma’s, de optie om contactloos te betalen en kentekenregistratie maak je een bezoek aan de carwash veel aantrekkelijker stelt Loos. Flexibiliteit is een sleutelwoord als het om SPINpos gaat. Loos: “We werken met een flexibel systeem en kunnen verschillende betaalwijzen snel integreren. We springen op de laatste trends in en houden goed in de gaten waar de markt behoefte aan heeft. Zo hebben we bijvoorbeeld snel gekozen voor implementatie van de QR-code lezer. Ook was de inzet van loyaltyprogramma’s alleen mogelijk bij bemande wasstraten, terwijl we nu ook bezoekers van onbemande wasgelegenheden bedienen.”

Onbemande wasstraten kunnen bezoekers ook belonen voor hun loyaliteit en cadeaus geven. Denk bijvoorbeeld aan het uitgeven van een coupon voor een gratis kop koffie bij het nabijgelegen tankstation. “Zo kun je cross selling creëren. In de toekomst willen we meer gaan doen met loyaltyprogramma’s en deze ook in digitale wallets en prepaidkaarten implementeren. Ons systeem houdt bij hoe vaak een klant de carwash bezoekt en op wat voor soort beloning deze bezoeker recht heeft.”

Onderscheiden

Er vinden in de carwashbranche op dit moment heel veel verschuivingen en ontwikkelingen plaats. Onder meer onbemand wassen is flink in opkomst. “Het is zaak om de betaalsystemen daarop aan te passen en klanten verschillende betaalmogelijkheden te bieden. Daar zijn we nu volop mee bezig. Om de interesse te wekken van de consument moet je vooral opvallen. “Wat beweegt een klant om voor jou te kiezen? Die vraag moet je kunnen beantwoorden. Het aanbieden van loyaltyprogramma’s is daarin heel belangrijk. Spaarsystemen helpen daar ook bij. Klanten willen herkend en erkend worden. Stel de klant altijd centraal, dat is uiteindelijk het allerbelangrijkste. Door hen aandacht te geven en je in hen te verdiepen, kun je echt het verschil maken.”

Zorg ervoor dat je deze editie niet mist en op de hoogte blijft van de laatste ontwikkelingen uit het vakgebied. Via deze link kunt u zich direct inschrijven.

Auteur: Frank van de Ven

Frank van de Ven is journalist voor vakblad CarwashPro. Daarnaast schrijft hij regelmatig voor vakblad TankPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Extendas en Mokobouw van de partij op Car Wash Show Europe | TankPro.nl

Extendas en Mokobouw van de partij op Car Wash Show Europe

Extendas is een bekende partij in de petrolmarkt. Niet alleen tankstations, maar ook wasgelegenheden kloppen steeds vaker aan bij het Twentse softwarebedrijf. Op de beursvloer van de Car Wash Show Europe 2019 presenteert Extendas onder meer de SPINpos iPad-kassa en in samenwerking met Mokobouw een 50 kW-snellader voor elektrische auto’s.

“Het afgelopen jaar hebben we ons steeds meer gespecialiseerd op het gebied van carwash”, vertelt sales manager Jordy Loos. “Onze SPINpos iPad-kassa is op de stand te bewonderen en er is een aantal verbeteringen doorgevoerd in het bestaande model.” Het SPINpos-systeem heeft een nieuwe user interface gekregen, waardoor het gebruiksgemak vergroot is. De veranderingen waren niet alleen cosmetisch, legt hij uit. “Ook de processen zijn geoptimaliseerd. Het systeem wordt continu doorontwikkeld en verbeterd.”

Op de beurs wil het bedrijf uit Enschede bovendien de nadruk leggen op het partnerschap dat het bedrijf heeft met Mokobouw, distributeur van de pompen en installaties van Gilbarco Veeder-Root. Samen presenteren ze de Tritium-snellaadpaal voor elektrische auto’s. “We staan open voor samenwerking met verschillende partijen, ook uit andere landen. De band met onze bestaande klanten aanhalen is uiteraard erg belangrijk, maar ook het kennismaken met nieuwe partijen is een belangrijk doel van onze beursdeelname.”

Snellaadpalen

Extendas verwacht dat veel carwashbedrijven geïnteresseerd zijn in het aanbieden van de Tritium-snelladers. “We denken vooral dat de laadpalen meerwaarde bieden bij stofzuigerpleinen. Tijdens het schoonzuigen van de auto kan de batterij van de elektrische auto tegelijkertijd opgeladen worden. Het stofzuigen van een auto en het reinigen van de matten neemt bij elkaar al snel een half uur in beslag. Met een laadpaal met een vermogen van 50 kW kun je na dertig minuten stekkeren zo’n 100 kilometer rijden. En dan heb je het over de minst krachtige laadpaal, omdat er ook varianten met een vermogen van 150 en 350 kW zijn. Die andere palen kunnen nog sneller laden. Carwash-eigenaren kunnen deze dienst als extra service aanbieden.”

Met loyaltyprogramma’s, de optie om contactloos te betalen en kentekenregistratie maak je een bezoek aan de carwash veel aantrekkelijker stelt Loos. Flexibiliteit is een sleutelwoord als het om SPINpos gaat. Loos: “We werken met een flexibel systeem en kunnen verschillende betaalwijzen snel integreren. We springen op de laatste trends in en houden goed in de gaten waar de markt behoefte aan heeft. Zo hebben we bijvoorbeeld snel gekozen voor implementatie van de QR-code lezer. Ook was de inzet van loyaltyprogramma’s alleen mogelijk bij bemande wasstraten, terwijl we nu ook bezoekers van onbemande wasgelegenheden bedienen.”

Onbemande wasstraten kunnen bezoekers ook belonen voor hun loyaliteit en cadeaus geven. Denk bijvoorbeeld aan het uitgeven van een coupon voor een gratis kop koffie bij het nabijgelegen tankstation. “Zo kun je cross selling creëren. In de toekomst willen we meer gaan doen met loyaltyprogramma’s en deze ook in digitale wallets en prepaidkaarten implementeren. Ons systeem houdt bij hoe vaak een klant de carwash bezoekt en op wat voor soort beloning deze bezoeker recht heeft.”

Onderscheiden

Er vinden in de carwashbranche op dit moment heel veel verschuivingen en ontwikkelingen plaats. Onder meer onbemand wassen is flink in opkomst. “Het is zaak om de betaalsystemen daarop aan te passen en klanten verschillende betaalmogelijkheden te bieden. Daar zijn we nu volop mee bezig. Om de interesse te wekken van de consument moet je vooral opvallen. “Wat beweegt een klant om voor jou te kiezen? Die vraag moet je kunnen beantwoorden. Het aanbieden van loyaltyprogramma’s is daarin heel belangrijk. Spaarsystemen helpen daar ook bij. Klanten willen herkend en erkend worden. Stel de klant altijd centraal, dat is uiteindelijk het allerbelangrijkste. Door hen aandacht te geven en je in hen te verdiepen, kun je echt het verschil maken.”

Zorg ervoor dat je deze editie niet mist en op de hoogte blijft van de laatste ontwikkelingen uit het vakgebied. Via deze link kunt u zich direct inschrijven.

Auteur: Frank van de Ven

Frank van de Ven is journalist voor vakblad CarwashPro. Daarnaast schrijft hij regelmatig voor vakblad TankPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.