Maas Autogroep kiest voor moderne roll-overs en betaalapp

De wasstraat van Maas Autogroep in Nieuwkoop is recentelijk heropend. Bij De Wasstraat Nieuwkoop, zoals de wasgelegenheid heet, is gekozen voor twee roll-overs van WashTec. Naast de plaatsing van nieuwe wasinstallaties zijn er meerdere werkzaamheden verricht. Chef werkplaats Ramon van Barlingen vertelt er meer over.

De reden van de sluiting lag aan de apparatuur. “Onze twee oude roll-overs waren versleten en hadden al vele wassingen gedaan. Daarom hebben we uiteindelijk besloten om twee nieuwe roll-overs te bestellen bij WashTec. Het gaat om de SoftCare² Pro”, vertelt Van Barlingen. “De hallen waar deze roll-overs staan, hebben we ook meteen grondig aangepakt. Daarnaast is het toiletgebouw ernaast compleet vernieuwd.”

Om het de klanten gemakkelijker te maken, kan via een app betaald worden. Cashgeld is niet meer nodig om af te rekenen. Betalingen gebeuren eenvoudig via de pin. WashTec ontwikkelde de EasyCarWash-app. Ook het bestellen van wassingen of het afsluiten van abonnementen is mogelijk via de applicatie. Maas Autogroep is er te spreken over deze ontwikkeling, laat Van Barlingen weten: “Deze app sluit aan op onze wensen om de klant een nieuwe manier van betalen aan te bieden. Ook heb je de mogelijkheid om met abonnementen te werken. Op deze manier kun je de klant aan jouw bedrijf binden.”

Tevreden

Voordat Maas Autogroep met WashTec in zee ging, werden verschillende andere aanbieders onderzocht. “Wij hebben met meerdere partijen contact gehad. WashTec sprong er wat ons betreft qua professionaliteit bovenuit. De behandeling in het hele proces was zeer aangenaam en erg duidelijk. Wij hebben dan ook de overtuiging dat dit bedrijf de beste roll-overs heeft die aan onze wensen voldoen. Daarom hebben wij ook de meest exclusieve wasinstallaties besteld die deze organisatie aanbiedt.”

De bezoekers van de vernieuwde wasstraat zijn erg tevreden over de verrichte werkzaamheden stelt Van Barlingen: “Wij krijgen alleen maar hele positieve reacties. Buiten het feit dat er twee nieuwe roll-overs zijn geplaatst, is het hele gebouw aangepast. Ook zijn we voortaan zeven dagen in de week open en zijn onze openingstijden verruimd. Dat alles maakt een bezoek aan onze wasstraat voor onze klanten een mooie, nieuwe beleving.”

Was-abonnementen

Nieuw bij de wasstraat is de mogelijkheid om de auto te laten wassen door middel van kentekenherkenning. Na aanmelding voor het onbeperkte was-abbonement via de EasyCarWash-app staat het gekozen wasprogramma letterlijk op de klant te wachten. Een speciale camera ‘leest’ het kenteken, waarna het programma direct start. klanten hoeven niet meer naar de kassa en besparen daarmee tijd, omdat er niet meer in een wachtrij plaatsgenomen hoeft te worden.

De wasstraat maakt gebruik van was-abonnementen. Een interessante inkomstenbron stelt Van Barlingen. Ook al kost het abonnement net zoveel als het duurste wasprogramma. “Het goedkoopste abonnement kost 14,95 euro in de maand. Dat is hetzelfde bedrag als de duurste single wash. Het voordeel voor de klant is uiteraard dat men met een abonnement net zo vaak als men zelf wil de auto kan wassen. Gemiddeld gezien komt een klant maximaal tweemaal per maand. Hierin zit voor ons het financiële voordeel. Iedere maand zijn we verzekerd van inkomsten, terwijl de kosten beperkt zijn.”

Auteur: Frank van de Ven

Frank van de Ven is journalist voor vakblad CarwashPro. Daarnaast schrijft hij regelmatig voor vakblad TankPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.