‘Door social media uit te besteden, verlies je de spontaniteit’

Bas Autowas Zwolle-West heeft duurzaamheid en verantwoord waterverbruik hoog in het vaandel staan. Recentelijk werd de vloer van deze wasgelegenheid vervangen door de nieuwe MesaCon 6000. Eigenaar Maarten van Boven vertelt meer over deze renovatieklus, zijn bedrijfsvoering, klantbetrokkenheid genereren en uitdagingen voor de toekomst.

Social media is een handige tool voor Van Boven om klanten aan zich te binden. “Ik merk dat social media werkt, want op win-acties krijg ik veel reacties. Veel bedrijven besteden social media uit aan communicatiebedrijven. Daarmee professionaliseer je de manier van communiceren, maar verlies je de spontaniteit. Ik vind het leuk om zelf berichten te posten. Dat doe ik niet dagelijks, maar ik probeer wel zo frequent mogelijk berichtjes te plaatsen. Zolang het maar relevant is en je goede foto’s hebt.“

Een eerste indruk is cruciaal om klanten aan je te binden. Bij binnenkomst moet een bezoeker zich direct op zijn gemak voelen. Nare luchtjes zijn dus uit den boze. “Als je het water enkel rondpompt en hergebruikt zonder het aan te pakken, kan dit tot nare luchtjes in de washal leiden. Als je water niet reinigt en het nogmaals inzet om auto’s mee te wassen, ontstaan vaak nare luchtjes en dat moet je niet willen”, stelt Van Boven.

Hergebruik

Dankzij de Bas bio-reactor behoort stankoverlast tot het verleden. Deze installatie is een eigen waterzuiveringssysteem die ontworpen is om de eigen waterhuishouding onder controle te krijgen. “Als wasstraat voeg je vaak wat aan je water toe, zoals een vlokmiddel dat het vuil in het water bindt en vervolgens laat bezinken. De Bas bio-reactor creëert een plek voor bacteriën om water op natuurlijke wijze te zuiveren. Door zuurstof toe te voegen in de installatie eten de goede bacteriën de slechte op, waardoor de waterkwaliteit sterk verbeterd. Het water is niet glashelder, maar zeker schoon genoeg voor hergebruik. Daarnaast is het gerecyclede water geurloos.”

Bas Autowas Zwolle-West koos voor de MesaCon 6000 troffelvloer van Mesa Coatings. “Ik heb overwogen om de vloer opnieuw te laten coaten of om voor een vlokkenvloer te kiezen. Wat mij zo aansprak aan laatstgenoemde vloer is dat je met kleuren en patronen kunt spelen, zodat je heel fraaie effecten kunt creëren.”

Benieuwd naar de verdere plannen van Bas Autowas? In TankPro Magazine nummer 1 2019 vind je een uitgebreid interview met eigenaar Maarten van Boven. Interesse in TankPro Magazine? Sluit dan direct een abonnement af.

Auteur: Frank van de Ven

Frank van de Ven is journalist voor vakblad CarwashPro. Daarnaast schrijft hij regelmatig voor vakblad TankPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.