‘Carwashbranche moet voorbereid worden op de toekomst’

Onder het motto ‘Duurzame Inzetbaarheid dat geeft energie’ heeft het Opleidings- en Ontwikkelingsfonds Tankstations en Wasbedrijven (OOTW) een nieuwe campagne gepresenteerd. Na een presentatie van viervoudig olympisch kampioene Leontien van Moorsel ging de nieuwe campagne-website online. “Het is belangrijk dat we ons met z’n allen voorbereiden op de toekomst”, aldus Paola Franquinet van OOTW.

Tijdens een feestelijke presentatie buiten in de zon achter Total tankstation Aurora aan de A4 wordt het nieuwe concept gepresenteerd. “We zijn hier omdat dit station met deze fonkelnieuwe shop helemaal klaar is voor de toekomst. Dat willen we met de campagne ook bereiken. De branche moet toekomstbestendiger, zeker op het gebied van personeel”, aldus Franquinet.

Veranderingen

Omdat er zoveel verandert zou ook het personeel zich beter moeten voorbereiden volgens haar. “Iedereen moet langer door blijven werken. De branche is daar nog niet klaar voor. Het werken in een tankstation of carwash is vaak zwaar, zowel fysiek als mentaal.” We zouden volgens haar dan ook moeten kijken hoe we op een vitale manier langer kunnen doorwerken.

Plezier in het werk zou volgens OOTW centraal moeten staan. Hoe dat plezier te bereiken wordt momenteel geïnventariseerd. “We vragen iedereen om met ons mee te denken. Als we één keer per week een hardloop-cursus met tankstationspersoneel moeten doen dan staan we daar ook voor open. We moeten kijken hoe we dit met z’n allen zo lang mogelijk vol kunnen houden.” Voor het nieuwe project ontving de opleider subsidie van de Europese Unie. “Nu alles rond is en wij ook alles klaar hebben staan, vonden we het tijd voor een lancering en dat is nu.”

Lees het volledige verhaal bij zusterblad CarwashPro:
https://www.carwashpro.nl/ondernemen/2018/09/25/carwashbranche-moet-voorbereid-worden-op-de-toekomst/

Onderwerpen: , ,

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro. Daarnaast schrijft hij regelmatig over ontwikkelingen in de autowasbranche voor vakblad CarwashPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.