The Wash: 12 procent meer wassingen door effectieve marketing

The Wash behaalt goede resultaten door het voeren van een actief marketingbeleid. Eigenaar Jeroen Winterink heeft drie grote wasstraten in Twente en heeft de afgelopen jaren flink ingezet op marketing en het vergaren van nieuwe klantprofielen. Dit leverde hem in de afgelopen anderhalf jaar meer dan 12 procent meer wassingen op. Onlangs plaatste hij een filmpje rondom de Olympische Spelen, een actie die binnen zijn bedrijf werd bedacht. Het resultaat: tienduizend reacties. “Mensen vonden het een leuke actie”, reageert de ondernemer nuchter. 

De actie rondom de Spelen leverde tweeduizend deelnemers op. “Mensen kunnen raden hoeveel medailles de Nederlanders op de spelen gaan halen en maken kans op leuke prijzen. Ze vullen hun gegevens in bij ons op een speciaal ontworpen landingspagina en worden toegevoegd aan ons nieuwsbrief-bestand. Hierdoor kunnen we ze benaderen met leuke acties.” Dit heeft volgens Winterink de afgelopen jaren een aardige stijging in het aantal wassingen opgeleverd.

Marketingbureau

Sinds zo’n anderhalf jaar werkt hij met een groot marketingbureau uit Arnhem samen, genaamd Plus12. “De mede-eigenaar van dat bedrijf is een goede vriend van me. Normaal werkt hij eigenlijk alleen voor grote bedrijven als Hema, Pon en de ANWB. Eigenlijk is het bureau dus te groot voor een paar wasstraten als die van ons.” Toch had Winterink regelmatig discussies met hen over zijn marketing en hoe het beter zou kunnen.

Lees het volledige verhaal bij zusterblad CarwashPro:
https://www.carwashpro.nl/ondernemen/2018/02/20/the-wash-12-procent-meer-wassingen-door-effectieve-marketing/

Onderwerpen: ,

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.