Veel carwash-innovaties op vakbeurs Autopromotec 2017

Het Italiaanse Bologna stond vijf dagen lang in het teken van de automotive aftermarkt en de carwash. Dit vanwege de vakbeurs Autopromotec 2017. Meer dan 1.500 exposanten presenteerden hun nieuwste innovaties. Van banden en velgen tot aan rollerbanken en carwash, in iedere categorie zijn ondernemers vertegenwoordigd. Verspreid over tientallen hallen werd alles gepresenteerd, waarbij een groot gedeelte is ingeruimd voor de autowasbedrijven.

Voor de carwash-markt is een aparte hal gereserveerd. Deze staat flink vol met innovaties op het gebied van het wassen van auto’s in de breedste zin. Zo zijn de leveranciers van luchtverfrissers flink vertegenwoordigd. Italiaanse leverancier Logiqa was uitermate trots op de deal die ze recentelijk met een Brits-bedrijf hebben gesloten in verband met het verkopen van MTV-luchtverfrissers.

Nederlanders

Verschillende Nederlandse bezoekers nemen een kijkje op de Italiaanse beurs die toch voornamelijk in het teken staat van de Italiaanse markt. Toch is onder de standhouders een aantal mensen uit de Benelux. Kenotek staat op de beurs met een grote nieuwe release. Tegenover het Belgische bedrijf staat een andere Belgische-speler, De Witte, ook met een aantal vernieuwingen. Het bedrijf presenteert onder andere nieuwe microvezeldoeken

Naast deze bedrijven stond ook het van oorsprong Nederlandse Suzohapp met de vending-machines op de beurs. Niet alleen waren er enkele standhouders uit de Nederlandse regionen aanwezig, ook onder de bezoekers gaven enkele Nederlanders acte de présence. Enkelen van hen sloten zich aan, bij het door zusterblad CarwashPro georganiseerde diner op vrijdagavond.

Lees nog meer artikelen over Autopromotec op CarwashPro:

Auteur: Tom van Gurp

Tom van Gurp is de vaste redacteur voor vakblad TankPro en schrijft ook regelmatig over ontwikkelingen in de autowasbranche voor vakblad CarwashPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.