Grote mogelijkheden voor carwash aan de snelweg

Het is nog een onontgonnen gebied; carwashes en snelwegen. In Nederland is er maar 1 kettingwasstraat bij een snelwegtankstation: te weten Shell Kok aan de A4 bij Schiphol. WashTec is in samenwerking met een grote oliemaatschappij nu aan het onderzoeken of er meer mogelijkheden zijn voor de carwash langs de snelweg.

Het lijkt zo vanzelfsprekend; een carwash verbonden aan een snelwegtankstation. Er zijn immers veel zakelijke rijders die op hun afspraak liever niet met een besmeurde auto willen aankomen. En als je dan toch in de file staat waarom zou de je die afslag naar de wasstraat niet even nemen om je auto een wasbeurt te geven?

Taxichauffeurs

Voor tankstation Shell Kok is deze wetenschap al zes jaar vanzelfsprekend. In 2006 werd er een gloednieuwe wasstraat weggezet die op de dag van vandaag klanten weet te trekken.”Vooral doordeweeks loopt onze wasstraat goed ” zegt Marcel Korsaize van tankstation Kok. ” Het zijn inderdaad de zakelijke rijders maar ook taxichauffeurs weten onze wasstraat te vinden. We zitten vlakbij Schiphol, nietwaar.”

Goede locatie

Een goede locatie om een wasstraat aan je snelwegstation te verbinden is onontbeerlijk, meent Peter van der Veen van WashTec. Samen met een grote oliemaatschappij is WashTec een onderzoek gestart naar de haalbaarheid van carwashes langs de snelweg. “Natuurlijk zijn we bewust van de potentie maar er zijn ook risico’s.”

“Het gaat toch om een behoorlijke bouwkundige investering terwijl de huurcontracten van de stations soms maar vijf jaar lopen of hooguit 15 jaar. Ook moet er voldoende ruimte op de site zijn om een wasstraat te kunnen bouwen. Maar er zijn zeker goede mogelijkheden op meerdere locaties.”

Voordelen

Voor Clemens van Hulten, voorzitter van Bovag tankstations en eigenaar van tankstation De lucht aan de A2, zitten er meer voordelen dan nadelen aan een wasstraat langs de snelweg. Hij is inmiddels het vergunningentraject ingegaan voor de bouw van een wasstraat op zijn site.”Ik heb me goed laten informeren en ben ook bij collega Kok op bezoek geweest.”

” Ik denk en verwacht dat het voor het verkeer dat bij ons komt tanken zeker een aanvulling kan zijn. En bedenk wel: een klant die de wasstraat gebruikt, maakt ook gebruik van je shop. Zo werkt het aan twee kanten.” Van Hulten verwacht op zijn vroegst volgend jaar met de bouw te kunnen beginnen.

Fred Kramer

Auteur: Steven Don

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Grote mogelijkheden voor carwash aan de snelweg | TankPro.nl

Grote mogelijkheden voor carwash aan de snelweg

Het is nog een onontgonnen gebied; carwashes en snelwegen. In Nederland is er maar 1 kettingwasstraat bij een snelwegtankstation: te weten Shell Kok aan de A4 bij Schiphol. WashTec is in samenwerking met een grote oliemaatschappij nu aan het onderzoeken of er meer mogelijkheden zijn voor de carwash langs de snelweg.

Het lijkt zo vanzelfsprekend; een carwash verbonden aan een snelwegtankstation. Er zijn immers veel zakelijke rijders die op hun afspraak liever niet met een besmeurde auto willen aankomen. En als je dan toch in de file staat waarom zou de je die afslag naar de wasstraat niet even nemen om je auto een wasbeurt te geven?

Taxichauffeurs

Voor tankstation Shell Kok is deze wetenschap al zes jaar vanzelfsprekend. In 2006 werd er een gloednieuwe wasstraat weggezet die op de dag van vandaag klanten weet te trekken.”Vooral doordeweeks loopt onze wasstraat goed ” zegt Marcel Korsaize van tankstation Kok. ” Het zijn inderdaad de zakelijke rijders maar ook taxichauffeurs weten onze wasstraat te vinden. We zitten vlakbij Schiphol, nietwaar.”

Goede locatie

Een goede locatie om een wasstraat aan je snelwegstation te verbinden is onontbeerlijk, meent Peter van der Veen van WashTec. Samen met een grote oliemaatschappij is WashTec een onderzoek gestart naar de haalbaarheid van carwashes langs de snelweg. “Natuurlijk zijn we bewust van de potentie maar er zijn ook risico’s.”

“Het gaat toch om een behoorlijke bouwkundige investering terwijl de huurcontracten van de stations soms maar vijf jaar lopen of hooguit 15 jaar. Ook moet er voldoende ruimte op de site zijn om een wasstraat te kunnen bouwen. Maar er zijn zeker goede mogelijkheden op meerdere locaties.”

Voordelen

Voor Clemens van Hulten, voorzitter van Bovag tankstations en eigenaar van tankstation De lucht aan de A2, zitten er meer voordelen dan nadelen aan een wasstraat langs de snelweg. Hij is inmiddels het vergunningentraject ingegaan voor de bouw van een wasstraat op zijn site.”Ik heb me goed laten informeren en ben ook bij collega Kok op bezoek geweest.”

” Ik denk en verwacht dat het voor het verkeer dat bij ons komt tanken zeker een aanvulling kan zijn. En bedenk wel: een klant die de wasstraat gebruikt, maakt ook gebruik van je shop. Zo werkt het aan twee kanten.” Van Hulten verwacht op zijn vroegst volgend jaar met de bouw te kunnen beginnen.

Fred Kramer

Auteur: Steven Don

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.