Consumenten die HVO100 willen tanken, kunnen daarvoor nu ook terecht bij ruim 35 tankstations van Argos verspreid over het land. Op de prijspalen van de formule staat nu prominent aangegeven dat de biodiesel er verkrijgbaar is.
'voordelig ervaren'

HVO100 bij 35 Argos-tankstations: ‘In juni voor zelfde prijs als reguliere diesel’

Consumenten die de brandstof willen proberen, kunnen de hele maand juni bij geselecteerde Argos-tankstations HVO100 tanken voor dezelfde prijs als reguliere diesel. Foto: VARO Energy, 2024

Consumenten die HVO100 willen tanken, kunnen daarvoor nu ook terecht bij ruim 35 tankstations van Argos verspreid over het land. Op de prijspalen van de formule staat prominent aangegeven dat de biodiesel er verkrijgbaar is.

Consumenten die de brandstof willen proberen, kunnen de hele maand juni bij geselecteerde Argos-tankstations HVO100 tanken voor dezelfde prijs als reguliere diesel. ‘Zo kun je heel eenvoudig en extra voordelig ervaren hoe het is om te rijden op een milieuvriendelijkere brandstof’, zo licht het bedrijf toe. Argos bevindt zich in goed gezelschap want steeds meer tankstationbedrijven bieden HVO100 aan. Zo is de brandstof die veel minder broeikasgassen uitstoot en wordt gemaakt van restmaterialen van plantaardige oliën en vetten verkrijgbaar op tanklocaties van onder meer AVIA, bp, DCB Energy, EG Group, ESSO, Fieten Olie, Greenpoint, OG Clean Fuels, Shell, Tamoil en Vissers Energy. Nu heeft ook Argos zich hierbij gevoegd. Zij zullen niet de laatste zijn, want het aantal tanklocaties dat de biodiesel aan de pomp biedt, groeit in hoog tempo.

Klimaatdoelstellingen

De tankstationformules bieden HVO100 op hun locaties aan omdat volgens hen naast de traditionele fossiele brandstoffen een mix van alternatieven noodzakelijk is om de klimaatdoelstellingen te kunnen behalen. HVO100, oftewel hydrotreated vegetable oil (gehydrogeneerde plantaardige olie), is een geavanceerde biobrandstof die wordt geproduceerd uit plantaardige oliën en afvalvetten. Deze duurzame brandstof wordt CO2-neutraal verbrand. De voordelen van HVO100 zijn indrukwekkend. Het gebruik ervan leidt tot aanzienlijk lagere CO2-uitstoot, tot wel 90 procent minder in vergelijking met conventionele brandstoffen. Dit levert minder uitstoot van fijnstof, roet en stikstofoxiden op. Daarnaast draagt het bij aan een betere luchtkwaliteit en vermindert het de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen.

Nadelen

Toch heeft HVO100 ook nadelen. Als het wordt geproduceerd van palmolie, kan HVO bijdragen aan ontbossing. Ook is er nog altijd een beperkt aanbod aan grondstoffen. Maar de grootste drempel om als conventionele dieselrijder op HVO100 over te stappen, is de prijs. Een liter biodiesel is aan de pomp op dit moment tussen de 30 en 40 eurocent per liter duurder dan reguliere diesel. Dit houdt veel potentiële gebruikers tegen om de overstap te maken.

Lees ook:

Auteur: Paul Blonk

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

HVO100 bij 35 Argos-tankstations: ‘In juni voor zelfde prijs als reguliere diesel’ | TankPro.nl
Consumenten die HVO100 willen tanken, kunnen daarvoor nu ook terecht bij ruim 35 tankstations van Argos verspreid over het land. Op de prijspalen van de formule staat nu prominent aangegeven dat de biodiesel er verkrijgbaar is.
'voordelig ervaren'

HVO100 bij 35 Argos-tankstations: ‘In juni voor zelfde prijs als reguliere diesel’

Consumenten die de brandstof willen proberen, kunnen de hele maand juni bij geselecteerde Argos-tankstations HVO100 tanken voor dezelfde prijs als reguliere diesel. Foto: VARO Energy, 2024

Consumenten die HVO100 willen tanken, kunnen daarvoor nu ook terecht bij ruim 35 tankstations van Argos verspreid over het land. Op de prijspalen van de formule staat prominent aangegeven dat de biodiesel er verkrijgbaar is.

Consumenten die de brandstof willen proberen, kunnen de hele maand juni bij geselecteerde Argos-tankstations HVO100 tanken voor dezelfde prijs als reguliere diesel. ‘Zo kun je heel eenvoudig en extra voordelig ervaren hoe het is om te rijden op een milieuvriendelijkere brandstof’, zo licht het bedrijf toe. Argos bevindt zich in goed gezelschap want steeds meer tankstationbedrijven bieden HVO100 aan. Zo is de brandstof die veel minder broeikasgassen uitstoot en wordt gemaakt van restmaterialen van plantaardige oliën en vetten verkrijgbaar op tanklocaties van onder meer AVIA, bp, DCB Energy, EG Group, ESSO, Fieten Olie, Greenpoint, OG Clean Fuels, Shell, Tamoil en Vissers Energy. Nu heeft ook Argos zich hierbij gevoegd. Zij zullen niet de laatste zijn, want het aantal tanklocaties dat de biodiesel aan de pomp biedt, groeit in hoog tempo.

Klimaatdoelstellingen

De tankstationformules bieden HVO100 op hun locaties aan omdat volgens hen naast de traditionele fossiele brandstoffen een mix van alternatieven noodzakelijk is om de klimaatdoelstellingen te kunnen behalen. HVO100, oftewel hydrotreated vegetable oil (gehydrogeneerde plantaardige olie), is een geavanceerde biobrandstof die wordt geproduceerd uit plantaardige oliën en afvalvetten. Deze duurzame brandstof wordt CO2-neutraal verbrand. De voordelen van HVO100 zijn indrukwekkend. Het gebruik ervan leidt tot aanzienlijk lagere CO2-uitstoot, tot wel 90 procent minder in vergelijking met conventionele brandstoffen. Dit levert minder uitstoot van fijnstof, roet en stikstofoxiden op. Daarnaast draagt het bij aan een betere luchtkwaliteit en vermindert het de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen.

Nadelen

Toch heeft HVO100 ook nadelen. Als het wordt geproduceerd van palmolie, kan HVO bijdragen aan ontbossing. Ook is er nog altijd een beperkt aanbod aan grondstoffen. Maar de grootste drempel om als conventionele dieselrijder op HVO100 over te stappen, is de prijs. Een liter biodiesel is aan de pomp op dit moment tussen de 30 en 40 eurocent per liter duurder dan reguliere diesel. Dit houdt veel potentiële gebruikers tegen om de overstap te maken.

Lees ook:

Auteur: Paul Blonk

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.