Vissers Energy Wilp

TankPro Jaaroverzicht (3): Historische uitspraak tegen Shell

Bron: Vissers Energy Group

De maanden mei en juni waren relatief rustig. Terwijl er net een einde is gekomen aan de avondklok, bleken nieuwe coronamaatregelen nog ver weg te liggen. Toch waren het allesbehalve saaie maanden.

Alle locaties van Brand Oil worden omgekleurd naar Argos. Daarmee verdwijnt het merk uit het Nederlandse straatbeeld. De locaties worden volgens VARO Energy omgekleurd omdat het bedrijf minder verschillende formules in het netwerk wil hebben. Daarmee zou VARO beter in staat zijn om zich te focussen op de andere, overblijvende merken. De keuze voor Argos werd gemaakt omdat het merk ‘een duidelijk verhaal, mooie herkenbare kleuren en een frisse uitstraling’ heeft.

Adviesprijs liter benzine breekt record 2012

Brandstofpomp met prijzenbordIn Nederland was er begin mei een Gemiddelde Landelijke Adviesprijs (GLA) van 1,897 voor een liter Euro 95. Daarmee brak de prijs van een liter benzine het record uit oktober 2012, toen het bedrag volgens UnitedConsumers 0,2 cent lager was. Omdat de economieën zich weer langzaam herstelden, nam de vraag naar brandstoffen toe. De prijs zou alleen maar verder stijgen. Tot ver boven de twee euro.

Shop van de toekomst

Vissers Energy Group opende aan de A1 bij Wilp de eerste shop met het vernieuwde concept van Moments & More. De shop bij tankstation De Vundelaar is volledig ingericht en gebouwd rondom bestelkiosken. Volgens Vissers Energy Group is Moments & More De Vundelaar ‘dé tankshop van Nederland’. ‘’De kassa is hier zelfs geen vast bezette en zichtbare positie meer. Onze medewerkers ziet u alleen nog maar daar waar het écht iets toevoegt, voor versbereidingen en als gastheren en gastvrouwen’’, liet het bedrijf uit Horst weten. De bestelkiosken, die werden geplaatst door De Digitale, hebben een belangrijke rol in de shop.

Shell wil in beroep tegen uitspraak over uitstoot

Shell liet weten in beroep te gaan tegen de uitspraak die de rechtbank in Den Haag deed. De rechters oordeelden eerder in mei dat de uitstoot van Shell in 2030 per saldo met 45 procent moet zijn verminderd ten opzichte van het niveau van 2019.

De klimaatzaak werd aangespannen door Milieudefensie, andere NGO’s en particulieren omdat het bedrijf te weinig zou doen tegen milieuvervuiling. “Er is dringend actie nodig om klimaatverandering aan te pakken. Daarom hebben we onze inspanningen versneld om tegen 2050 een energiebedrijf met netto nul uitstoot te worden, meebewegend met de samenleving, met korte termijn doelstellingen om onze vooruitgang te volgen”​, schreef Shell in een reactie op de uitspraak.

Argos behaalt bijzondere mijlpaal

Het tweehonderdste tankstation van Argos werd een feit. In het Gelderse Zutphen werd de omkleuring van het voormalige Brand Oil-station aan de Oostzeestraat afgerond. Daarmee bereikte Argos wederom een mijlpaal, nadat de teller vorig jaar al de 150 locaties aantikte. Op de nieuwste locatie van het merk in Zutphen konden klanten op de openingsdag met 25 cent korting tanken.

Gescheiden ouders

Jaarlijks hebben volgens de Raad van de Kinderbescherming (RvdK) zo’n 70.000 kinderen in Nederland te maken met een (echt)scheiding. Meestal komen gescheiden ouders zelf tot een omgangs- of zorgregeling voor de kinderen, maar in sommige gevallen verloopt het maken van afspraken over bijvoorbeeld een overdracht moeizamer. Soms geeft de Raad voor de Kinderbescherming dan het advies om af te spreken op neutraal of openbaar terrein. In de praktijk gebeurt dat bijvoorbeeld bij een tankstation, laat een anonieme pomphouder weten. Een van de benzinepompen waar dit fenomeen zich regelmatig afspeelt, is te vinden in Noord-Brabant. ‘’Het zijn twee gezinnen waarvan we echt op de hoogte zijn geweest dat er een wisseling plaatsvond. Dit gebeurde om de twee weken. Vaak op vrijdagmiddag of -avond en op zondagmiddag of -avond.’’

In het volgende TankPro Jaaroverzicht hebben we aandacht voor de maanden juli en augustus.

Lees ook:

Auteur: Nico Schinkelshoek

Nico Schinkelshoek is de vaste redacteur van TankPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

TankPro Jaaroverzicht (3): Historische uitspraak tegen Shell | TankPro.nl
Vissers Energy Wilp