Foto: Total

Total, Berenschot en Louwman & Parqui te gast tijdens Tankstation Vakbeurs

De conclusies uit het Klimaatakkoord zijn duidelijk: zero emissie wordt de norm. Maar zijn auto’s met stekker in 2030 het nieuwe normaal of is er ook nog volop ruimte voor andere alternatieve brandstoffen? Op dag twee van de Tankstation Vakbeurs ‘online’, op woensdag 4 november (12.00-14.00 uur), praten we in de studio in Rotterdam onder meer met Robin Geijer (Total NL), Wouter Metzlar (Bureau Berenschot) en Erwin Jongh (Louwman & Parqui) over de kansen én uitdagingen op weg naar groenere mobiliteit. Het GreenFleet Event-programma is een initiatief van vakbladen TankPro en Automobiel Management. 

Het GreenFleet Congres vindt vanwege de aangescherpte coronamaatregelen dit jaar niet plaats in Expo Houten. In plaats daarvan is gekozen voor een online programma, dat gratis thuis of op kantoor te bekijken is. De uitzending op woensdag 4 november (12.00-14.00 uur) staat volledig in het teken van het thema ‘Missie, zero emissie’ en is samengesteld voor de lezers van vakbladen TankPro en Automobiel Management.

Door de energietransitie zal de wereld van mobiliteit en vervoer komende decennia flink veranderen. Maar wat zijn de gevolgen voor gebruikers én aanbieders van auto’s en brandstoffen komende jaren? Zijn auto’s met stekker in 2030 de nieuwe norm? En hoe zit het eigenlijk met de kansen voor andere alternatieve brandstoffen zoals waterstof?

In de studio in Rotterdam zijn op woensdag 4 november onder meer Wouter Metzlar van Bureau Berenschot (‘Elektrisch rijden komt eraan, maar hoe snel?’), Robin Geijer van Total NL (‘Van tankstation naar multi-energy station’) en Erwin Jongh van Toyota-importeur Louwman & Parqui (‘De route naar zero-emissie’) te gast.

Racen op waterstof?

Verder gaan we in gesprek met teammanager Mark Jan Uijl van Forze Hydrogen Electric Racing over de kansen die waterstof biedt om heel snel op te rijden. Volgens het team van de TU Delft is waterstof de energiedrager van de toekomst. Joeri Kamp van Everon vertelt op woensdag 4 november over de kunst van het slim opladen van elektrische auto’s.

Foto: Hydrogen Electric Racing / Hexashots

Bij het plaatsen van een laadpaal komen er heel wat zaken op je af. Maar waar moet je allemaal rekening mee houden? Orange Charging (onderdeel van Sakko Holding) heeft zich toegelegd op het uitrollen van een Europees laadnetwerk en vertelt meer over de kansen en uitdagingen. We praten erover met Didi ’t Hart. En we gaan met Rob Castien van Resato, dat betrokken was bij de totstandkoming van de waterstofinstallatie bij BP Kerkhof in Den Haag, verder in op de kansen die waterstof biedt.

GreenFleet: ‘Missie, zero emissie’

Programma woensdag 4 november (12.00-14.00 uur)

Te gast zijn:

  • Wouter Metzlar (Bureau Berenschot) – Elektrisch rijden komt eraan, maar hoe snel?
  • Robin Geijer (Total NL) – Van tankstation naar multi-energy station
  • Erwin Jongh (Louwman & Parqui) – De route naar zero-emissie
  • Joeri Kamp (Everon) – De kunst van slim laden
  • Mark Jan Uijl (Forze Hydrogen Electric Racing) – 300 km/uur op waterstof
  • Didi ‘t Hart (Orange Charging/Ecotap/NL Mobility) – Laadpaal nodig, wat komt er op je af?
  • Rob Castien (Resato) – Aan de slag met waterstof!

Ga voor (gratis) registratie en meer informatie naar de website van de Tankstation Vakbeurs. Inschrijven kan ook via het formulier hieronder. 

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.