Foto: Hydrogen Electric Racing / Hexashots

Studenten TU Delft presenteren waterstofraceauto met 520 pk

Foto: Hydrogen Electric Racing / Hexashots

Kan een racewagen die rijdt op waterstof de strijd aangaan met conventionele raceauto’s? Studenten van de Technische Universiteit Delft denken van wel en presenteerden donderdag hun nieuwe H2-racemonster Forze IX. Het team van Forze Hydrogen Electric Racing werkt met 23 studenten voltijd en vrijwillig een jaar lang aan het ontwikkelen van de raceauto. Vorig jaar gooide de voorganger Forze VIII al hoge ogen op het TT-Circuit in Assen.

Onbeperkt lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad TankPro.nl.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de tankstation-, brandstof- en convenience branche.

sTART ABONNEMENT

Overzicht alle abonnementen

 
 
 
 
 

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Studenten TU Delft presenteren waterstofraceauto met 520 pk | TankPro.nl
Foto: Hydrogen Electric Racing / Hexashots

Studenten TU Delft presenteren waterstofraceauto met 520 pk

Foto: Hydrogen Electric Racing / Hexashots

Kan een racewagen die rijdt op waterstof de strijd aangaan met conventionele raceauto’s? Studenten van de Technische Universiteit Delft denken van wel en presenteerden donderdag hun nieuwe H2-racemonster Forze IX. Het team van Forze Hydrogen Electric Racing werkt met 23 studenten voltijd en vrijwillig een jaar lang aan het ontwikkelen van de raceauto. Vorig jaar gooide de voorganger Forze VIII al hoge ogen op het TT-Circuit in Assen.

Onbeperkt lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad TankPro.nl.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de tankstation-, brandstof- en convenience branche.

sTART ABONNEMENT

Overzicht alle abonnementen

 
 
 
 
 

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.