‘Waterstofauto duurder en minder duurzaam dan stekkerauto’

Das Vorserienmodell des neuen Mercedes-Benz GLC F-CELL – neben Wasserstoff wird die rein elektrische Variante des SUV auch Strom „tanken“. The preproduction model of the new Mercedes-Benz GLC F-CELL - in addition to hydrogen, the all-electric variant of the popular SUV will also run on electricity.

Waterstofauto’s zijn weliswaar beter voor het klimaat dan benzineauto’s, maar scoren op dat vlak niet zo goed als elektrische auto’s. Bovendien zijn waterstofauto’s duurder. Ook over tien jaar zullen waterstofauto’s het qua kosten en duurzaamheid niet winnen van stekkerauto’s, meldt het onderzoeksbureau CE Delft.

Onbeperkt lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad TankPro.nl.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de tankstation-, brandstof- en convenience branche.

sTART ABONNEMENT

Overzicht alle abonnementen

 
 
 
 
 

Onderwerpen:

Auteur: Rieneke Kok

Rieneke is de vaste redacteur van Carwashpro.nl. Voor TankPro schrijft ze regelmatig over stations waar je ook kunt wassen.

2 reacties op “‘Waterstofauto duurder en minder duurzaam dan stekkerauto’”

Henk Broeksteeg|16.07.20|11:10

Ik zou dit onderzoek wel eens willen laten toetsen door een ter zake kundige instantie.
De opdrachtgever heeft op zijn minst de schijn tegen en de conclusie dat de waterstofauto een “onrealistisch alternatief” voor de stekker auto zou zijn laat zien dat de onderzoekers vooringenomen zijn. De ontwikkeling van de brandstofcel is immers nog in volle gang en de verwachting is dat deze over enkele jaren stukken efficiënter is.

Henk Broeksteeg.

Theo Arts|23.07.20|13:12

Zolang Rutte en Co de produktie Groene Waterstof voor het gehele Nederland blijven tegenhouden, blijft Nederland afhankelijk van de fossiele brandstoffen.De Netwerken/distributiestations kunnen de aanvoer van groene stroom NIET aan, doordat Rutte en Co de aanpassing NIET hebben door laten voeren. Bijvoorbeeld Venray, doordat veel meer groene stroom wordt aangeleverd dan dat de Enexus distributiestation(s)aankunnen en werd het al in het eindstadium zijnde zonnepanelenpark “afgelast”.

Theo Arts

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Waterstofauto duurder en minder duurzaam dan stekkerauto’ | TankPro.nl

‘Waterstofauto duurder en minder duurzaam dan stekkerauto’

Das Vorserienmodell des neuen Mercedes-Benz GLC F-CELL – neben Wasserstoff wird die rein elektrische Variante des SUV auch Strom „tanken“. The preproduction model of the new Mercedes-Benz GLC F-CELL - in addition to hydrogen, the all-electric variant of the popular SUV will also run on electricity.

Waterstofauto’s zijn weliswaar beter voor het klimaat dan benzineauto’s, maar scoren op dat vlak niet zo goed als elektrische auto’s. Bovendien zijn waterstofauto’s duurder. Ook over tien jaar zullen waterstofauto’s het qua kosten en duurzaamheid niet winnen van stekkerauto’s, meldt het onderzoeksbureau CE Delft.

Onbeperkt lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad TankPro.nl.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de tankstation-, brandstof- en convenience branche.

sTART ABONNEMENT

Overzicht alle abonnementen

 
 
 
 
 

Onderwerpen:

Auteur: Rieneke Kok

Rieneke is de vaste redacteur van Carwashpro.nl. Voor TankPro schrijft ze regelmatig over stations waar je ook kunt wassen.

2 reacties op “‘Waterstofauto duurder en minder duurzaam dan stekkerauto’”

Henk Broeksteeg|16.07.20|11:10

Ik zou dit onderzoek wel eens willen laten toetsen door een ter zake kundige instantie.
De opdrachtgever heeft op zijn minst de schijn tegen en de conclusie dat de waterstofauto een “onrealistisch alternatief” voor de stekker auto zou zijn laat zien dat de onderzoekers vooringenomen zijn. De ontwikkeling van de brandstofcel is immers nog in volle gang en de verwachting is dat deze over enkele jaren stukken efficiënter is.

Henk Broeksteeg.

Theo Arts|23.07.20|13:12

Zolang Rutte en Co de produktie Groene Waterstof voor het gehele Nederland blijven tegenhouden, blijft Nederland afhankelijk van de fossiele brandstoffen.De Netwerken/distributiestations kunnen de aanvoer van groene stroom NIET aan, doordat Rutte en Co de aanpassing NIET hebben door laten voeren. Bijvoorbeeld Venray, doordat veel meer groene stroom wordt aangeleverd dan dat de Enexus distributiestation(s)aankunnen en werd het al in het eindstadium zijnde zonnepanelenpark “afgelast”.

Theo Arts

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.