Allego, laadpaal, Van der Valk

Allego sleept concessie in de wacht voor plaatsing van 1.300 laadpalen

Allego heeft de concessie van netbeheerder Fluvius gewonnen om de komende jaren in Vlaanderen 1.300 extra laadpunten te installeren. De leverancier van laadoplossingen voor elektrische auto’s is de grootste aanbieder van openbare laadinfrastructuur in België.

Fluvius schreef de laadpalenconcessie uit in opdracht van de Vlaamse overheid. Het is de vierde en laatste concessie in het kader van het CPT (Clean Power for Transport)-plan om Vlaanderen tegen eind dit jaar te hebben voorzien van een goede basislaadinfrastructuur. In totaal gaat het daarbij om vijfduizend openbare laadpunten die verspreid over Vlaanderen zijn geplaatst, en nog eens vierhonderd private palen.

Versterking elektrische mobiliteit

“We zijn er trots op dat we, net als de afgelopen jaren, kunnen bijdragen aan de versterking van de elektrische mobiliteit in Vlaanderen”, reageert Harold Langenberg, Managing Director Benelux bij Allego. “Een dekkend netwerk van oplaadpunten is een vereiste van e-rijders om over te schakelen naar een elektrische auto. Daarnaast zijn een toegankelijke aankoopprijs van het voertuig en lagere totale mobiliteitskosten ook essentieel voor de e-rijder.”

Terwijl veel omringende landen nu hun ambities opschalen om zowel de EV-laadinfrastructuur te plannen als de aankooppremies voor voertuigen te bouwen, lijken Vlaanderen en Brussel hier minder actief in, merkt Langenberg op. “Dat vinden wij een gemiste kans. Wij roepen Vlaamse politici op om zo snel mogelijk een follow-up van het CPT-programma te definiëren, samen met de sector.”

Allego is een van de grotere Europese leveranciers van oplaadoplossingen voor elektrische voertuigen. Sinds mei 2018 is Allego, dat actief is in Frankrijk, Duitsland, Nederland, Luxemburg, België en Groot-Brittannië, onderdeel van het Franse Meridiam.

Lees ook:

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Allego sleept concessie in de wacht voor plaatsing van 1.300 laadpalen | TankPro.nl
Allego, laadpaal, Van der Valk

Allego sleept concessie in de wacht voor plaatsing van 1.300 laadpalen

Allego heeft de concessie van netbeheerder Fluvius gewonnen om de komende jaren in Vlaanderen 1.300 extra laadpunten te installeren. De leverancier van laadoplossingen voor elektrische auto’s is de grootste aanbieder van openbare laadinfrastructuur in België.

Fluvius schreef de laadpalenconcessie uit in opdracht van de Vlaamse overheid. Het is de vierde en laatste concessie in het kader van het CPT (Clean Power for Transport)-plan om Vlaanderen tegen eind dit jaar te hebben voorzien van een goede basislaadinfrastructuur. In totaal gaat het daarbij om vijfduizend openbare laadpunten die verspreid over Vlaanderen zijn geplaatst, en nog eens vierhonderd private palen.

Versterking elektrische mobiliteit

“We zijn er trots op dat we, net als de afgelopen jaren, kunnen bijdragen aan de versterking van de elektrische mobiliteit in Vlaanderen”, reageert Harold Langenberg, Managing Director Benelux bij Allego. “Een dekkend netwerk van oplaadpunten is een vereiste van e-rijders om over te schakelen naar een elektrische auto. Daarnaast zijn een toegankelijke aankoopprijs van het voertuig en lagere totale mobiliteitskosten ook essentieel voor de e-rijder.”

Terwijl veel omringende landen nu hun ambities opschalen om zowel de EV-laadinfrastructuur te plannen als de aankooppremies voor voertuigen te bouwen, lijken Vlaanderen en Brussel hier minder actief in, merkt Langenberg op. “Dat vinden wij een gemiste kans. Wij roepen Vlaamse politici op om zo snel mogelijk een follow-up van het CPT-programma te definiëren, samen met de sector.”

Allego is een van de grotere Europese leveranciers van oplaadoplossingen voor elektrische voertuigen. Sinds mei 2018 is Allego, dat actief is in Frankrijk, Duitsland, Nederland, Luxemburg, België en Groot-Brittannië, onderdeel van het Franse Meridiam.

Lees ook:

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.