Vissers Energy Group gaat HVO verkopen op 22 locaties

Klanten kunnen bij 22 Esso-locaties van Vissers Energy Group in het zuiden van Nederland voortaan Esso Diesel Blue tanken. Dit alternatief voor diesel is een mengsel van 30 procent HVO, vervaardigd uit afgewerkte bak- en braadolie, en 70 procent conventionele diesel. Voordeel van de brandstof is dat het voor alle dieselvoertuigen kan worden gebruikt, zonder dat hiervoor technische aanpassingen nodig zijn.

Sinds eind oktober biedt het Limburgse familiebedrijf op 22 van de 54 eigen Esso-verkooppunten het dieselalternatief aan. De introductie van het nieuwe product is een pilotproject op initiatief van Vissers Energy Group en Esso Nederland. “Wij willen een wezenlijke rol spelen in de energietransitie. Daarom is het uitrollen van Esso Diesel Blue een belangrijke vervolgstap voor ons”, aldus Gerbert Vissers, algemeen directeur van Vissers Energy Group.

Het bedrijf veranderde onlangs haar naam van Vissers Olie naar Vissers Energy Group. De focus ligt daarbij steeds meer op het aanbieden van een mix van brandstoffen. De twee bedrijven hebben ervoor gekozen om via de reclamebanners die al op de 22 locaties zichtbaar zijn een eenvoudige en duidelijke boodschap met alle automobilisten te delen: Verklein je ecologische voetafdruk: kies Esso Diesel Blue voor minder CO2-uitstoot, met behoud van kwaliteit.

Verminderen CO2-uitstoot

“Veel van onze klanten vragen om dit product en wij zien deze pilot als een echte kans voor hen en ook voor de sector om de publieke aanvaarding van biobrandstoffen te vergroten. Esso Diesel Blue biedt dezelfde voordelen als conventionele diesel, maar dan met als extra bonus een 19,5% lagere CO2-uitstoot van bron tot wiel. En dit is iets wat veel van onze klanten willen. Met dit nieuwe product bieden wij een aantrekkelijke mogelijkheid voor iedereen die zijn voetafdruk wil verkleinen en tegelijkertijd zijn huidige dieselauto wil behouden”, legt Eric De Vreese, BNL Retail Sales Manager bij ExxonMobil, uit.

ExxonMobil, het moederbedrijf achter de merknaam Esso, wil zowel de impact op het milieu verminderen als aan de groeiende vraag naar energie voldoen. Dit doet het bedrijf door emissies binnen haar bedrijfsactiviteiten te beperken, consumenten te helpen hun uitstoot te verminderen en het onderzoek naar nieuwe, emissiearme technologieën te bevorderen – onder andere voor het ontwikkelen van geavanceerde biobrandstoffen en voor het afvangen en opslaan van CO2 (CCS). Deze pilot op de Nederlandse markt met koolstofarmere Esso Diesel Blue past volgens het bedrijf volledig binnen deze ambities.

Lees ook:

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.