Maes kleurt 51 tankstations om, verdubbeling Esso-netwerk in België

Het aantal Esso-tankstations in België wordt fors uitgebreid. De Antwerpse brandstoffenspecialist Maes gaat 51 locaties ombouwen die nu nog in de kleuren van Octa+ staan. Dit brengt de teller op 126 Esso-stations die door Maes geëxploiteerd worden, bijna een verdubbeling van het huidige netwerk van Esso in België.

Vorig jaar kondigde Maes de overname aan van 156 Octa+ tankstations. Naast de keuze voor Esso bouwt de Vlaamse onderneming ook een deel van deze stations om naar het Shell-merk. Dat geldt ook voor een aantal Desimpel-locaties die het bedrijf exploiteert. De overige tanklocaties gaat Maes ombouwen naar het eigen merk. Deze tankstations liggen in Brussel en in Vlaanderen.

In 2013 sloegen Maes en Esso voor het eerst de handen ineen met de overname van ruim dertig Esso-stations in Vlaanderen. Zes jaar geleden koos ExxonMobil voor een nieuw businessmodel in de Benelux en verkocht daarbij haar Esso-netwerk aan onafhankelijke merkverdelers, waaronder Maes.

Bemand en express

De 51 tankstations die omgekleurd worden naar het Esso-merk, zijn zowel bemand als onbemand. “Deze overeenkomst is het resultaat van een sterk partnerschap om ons Esso-merk aantrekkelijk en competitief te houden, zodat wij als Esso samen met onze branded wholesalers, op lange termijn een belangrijke rol op de Belgische retailmarkt blijven invullen en daarbij onze posities blijven versterken.” vertelt Eric De Vreese, BNL Retail Sales Manager bij ExxonMobil.

Door de samenwerking groeit het Esso-netwerk in België aanzienlijk. De eerste stations worden binnenkort al verbouwd. Begin 2020 zullen alle werkzaamheden afgerond zijn. Het Antwerpse Maes Energy & Mobility is een van de grotere spelers op de Belgische markt. Het bedrijf heeft een eigen netwerk van 289 stations.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding

Bekijk de aanbieding

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.