Tankstations van Berkman gaan technologie TanQyou gebruiken

TanQyou gaat haar digitale infrastructuur voortaan ook beschikbaar stellen aan andere tankstationformules. Momenteel is het Friese bedrijf bezig met de uitrol op de tankstations van Berkman. De klant gaat daarbij gebruikmaken van een app die geheel in de huisstijl van de betreffende formule is uitgevoerd.

Naast Berkman zijn er inmiddels met verschillende netwerken overeenkomsten gesloten. Ook uit het buitenland is er volgens de formule interesse. TanQyou, dat 4 jaar geleden werd opgericht, exploiteert op dit moment achttien eigen tankstations. Ook staan diverse nieuwbouwlocaties in de planning.

“In navolging van partijen als Uber hebben we afgelopen jaar besloten de door ons ontwikkelde technieken open te stellen voor de markt. Alle technieken die wij in de afgelopen periode hebben ontwikkeld worden hiermee beschikbaar gesteld zonder dat je je hele netwerk hoeft om te kleuren,” vertelt Jan-Harmen Akkerman, eigenaar en directeur van TanQyou.

Loyaliteitssysteem

De technologie van de onbemande formule TanQyou ziet niet alleen dát er iemand staat te tanken, maar registreert ook wie er staat te tanken. Door zelf een loyaliteitssysteem te hebben ontwikkeld kent TanQyou, op een tankstation dat langer dan twee jaar bestaat, ruim 70 procent van haar klanten. Deze klanten maken gebruik van de My TanQyou app en profiteren hierdoor van een scala aan gratis en betaalde mobiliteitsdiensten.

Een eigen loyaliteitsapp biedt een tankstation-ondernemer allerlei voordelen. Zo heeft de eigenaar toegang tot het back-end, wat inzage biedt in klantprofielen, trends en verkoopgegevens. Daarnaast werkt de app tevens als een krachtig communicatiemiddel in de vorm van directe pushberichten en e-mailmarketing. “Ook biedt de intergratie met het My TanQyou platform een verhoogde klantloyaliteit, een aanvullend volume door de samenwerkingen met diverse leasemaatschappijen en geeft het invulling aan een breed scala mobiele betaaloplossingen.”

Lees ook:

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Tankstations van Berkman gaan technologie TanQyou gebruiken | TankPro.nl

Tankstations van Berkman gaan technologie TanQyou gebruiken

TanQyou gaat haar digitale infrastructuur voortaan ook beschikbaar stellen aan andere tankstationformules. Momenteel is het Friese bedrijf bezig met de uitrol op de tankstations van Berkman. De klant gaat daarbij gebruikmaken van een app die geheel in de huisstijl van de betreffende formule is uitgevoerd.

Naast Berkman zijn er inmiddels met verschillende netwerken overeenkomsten gesloten. Ook uit het buitenland is er volgens de formule interesse. TanQyou, dat 4 jaar geleden werd opgericht, exploiteert op dit moment achttien eigen tankstations. Ook staan diverse nieuwbouwlocaties in de planning.

“In navolging van partijen als Uber hebben we afgelopen jaar besloten de door ons ontwikkelde technieken open te stellen voor de markt. Alle technieken die wij in de afgelopen periode hebben ontwikkeld worden hiermee beschikbaar gesteld zonder dat je je hele netwerk hoeft om te kleuren,” vertelt Jan-Harmen Akkerman, eigenaar en directeur van TanQyou.

Loyaliteitssysteem

De technologie van de onbemande formule TanQyou ziet niet alleen dát er iemand staat te tanken, maar registreert ook wie er staat te tanken. Door zelf een loyaliteitssysteem te hebben ontwikkeld kent TanQyou, op een tankstation dat langer dan twee jaar bestaat, ruim 70 procent van haar klanten. Deze klanten maken gebruik van de My TanQyou app en profiteren hierdoor van een scala aan gratis en betaalde mobiliteitsdiensten.

Een eigen loyaliteitsapp biedt een tankstation-ondernemer allerlei voordelen. Zo heeft de eigenaar toegang tot het back-end, wat inzage biedt in klantprofielen, trends en verkoopgegevens. Daarnaast werkt de app tevens als een krachtig communicatiemiddel in de vorm van directe pushberichten en e-mailmarketing. “Ook biedt de intergratie met het My TanQyou platform een verhoogde klantloyaliteit, een aanvullend volume door de samenwerkingen met diverse leasemaatschappijen en geeft het invulling aan een breed scala mobiele betaaloplossingen.”

Lees ook:

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.