Sakko neemt exploitatie van Texaco in Eindhoven over

Sakko heeft per 1 september het Texaco-tankstation aan het Meerakkerplein in Eindhoven overgenomen. Het station wordt deze week omgekleurd naar de eigen kleuren van Sakko. Ook heeft de leverancier uit Bergen op Zoom groen licht gekregen om een nieuwe onbemande locatie te bouwen aan de Markweg in Standdaarbuiten. 

Het tankstation in Eindhoven is de 44ste locatie van Sakko in Nederland. De vestiging aan het Meerakkerplein zal ook voorzien worden van een AdBlue-installatie, laat het bedrijf weten. Doel van Sakko is om minimaal vijftig locaties op te bouwen voor 2020, vertelde directeur Stephan Mangnus eerder al.

De bouw van de nieuwe locatie in Standdaarbuiten in de Gemeente Moerdijk gaat eind dit jaar van start. Welke kleur er op de luifel komt te staan, is nog niet bekend. De merkkeuze moet volgens Mangnus nog gemaakt worden. Komende maanden worden er nog eens vier nieuwe tanklocaties bekendgemaakt.

Maatschappelijke haalbaarheid

“We zijn bepaald niet over één nacht ijs gegaan”, verduidelijkt wethouder Désirée Brummans van de gemeente Moerdijk. “We hebben de tijd genomen om alle mogelijke aspecten te onderzoeken. We hebben zoveel mogelijk geprobeerd iedereen tegemoet te komen en het tankstation voldoet straks aan alle wettelijke eisen. Zo wordt het voor de inwoners van Standdaarbuiten straks mogelijk om dichtbij huis te tanken. We hopen nog wel voordat de raad het onderwerp behandelt om de tafel te zitten met omwonenden met specifieke bezwaren om te kijken wat we kunnen doen.”

Maatschappelijke haalbaarheid speelde in de startfase een belangrijke rol, laat de gemeente weten. Daar is onder meer tijdens twee informatieavonden voor omwonenden en aan de dorpstafel van Standdaarbuiten volop aandacht voor geweest. “Een aantal inwoners heeft aangegeven te vrezen voor lichtoverlast, aantasting van het uitzicht en overlast van bijvoorbeeld truckers. Om hieraan tegemoet te komen wordt straks groen geplaatst en de kapverlichting aan de dorpskant uitgeschakeld. Cameratoezicht, afwezigheid van een shop of wc en een parkeerverbod moeten de kans op overlast van vrachtwagenchauffeurs minimaliseren.”

Lees ook:

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro. Daarnaast schrijft hij regelmatig over ontwikkelingen in de autowasbranche voor vakblad CarwashPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.